Gå til innhold

To kaputte XBOXer


eSik

Anbefalte innlegg

Sitter her med to ødelagte XBOXer. Begge er modda med Matrix, begge har funka i lengre tid, og begge funker ikke nå lenger...

Når jeg starter den opp restarter boksen bare tre ganger og viser ikke noe bilde.. Har hatt problemet før, men da har det løst seg selv.

Noen som vet hva som er galt og om jeg kan fikse det sjøl? Evt. om noen som kan fikse det for meg, har jo ikke så altfor mye garanti igjen...

:grumpy:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er 2 mulige ting som kunne ha skjedd, matrix chippene kunne kommet ut av plassering eller de kunne ha skadet noe komponenter.

 

1. Ta ut en av chippene, og se om xboxen starter.

Hvis den faktiskt starter tyder dette på at xboxen virker og at matrix chippen er ualigna eller har død.

(Evt fucka bios)

 

Hvis det derimot skulle vise seg til at det ikke funker når chippen er fjernet, så har du et problem.

Da er det mulig at en kompenent har røket, da bør du se rundt lpc punktene for evt motstander osv som mangler.

 

Og til Redflame:

Pass på hva du sier du nå, det er like mye problemer med tsop som det er med chipper.

Og med modchipper kan du i det minste ha en sikker dual bios, uten å frykte for mcpx'en din skal brenne opp.

Lenke til kommentar

vel jeg har faktisk dual på den da,

har lagt bryter på biosen min

så jeg har den orginale biosen "retail et eller annet" på bryter stilling 1,

og bryter stilling 2 så ligger xcuter 4977 biosen min,

som sagt har tot 5 kompiser som har flasha og ingen problemer ennå ,siste mann som flasha var for 1.5 år siden.

Så igjen ha ha chipp suger

spesielt matrix

Lenke til kommentar

Slapp av gutt, er ikke noe galt med den. Ta og åpn Xboxen og se start den opp med boxen åpen. Lyser chippen rødt så funker det ikke, da må den "realignes" altså flytte, du vet vel med de tre punktene.. Grønn is a go go ;) Skjedd med meg også, men har lodda min fast nå.

 

Håper ikke du bruker Xboxen til ulovlige ting :!: :nice:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...