JarleGrann Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Hei, jeg har en bærbar Acer Aspire v5-572g og har hatt et problem med skjermen i noen mnd etterhvert. Et felt på ca 5 cm blir svart/lilla hele veien ned fra topp til bunn. Feltet er til venstre på skjermen, men ikke helt ut i kanten. Dette feltet kommer og går litt som det vil, men det hjelper at jeg flytter på skjermen helt til jeg finner en "vinkel" hvor feltet forblir borte. Alikevel er dette rimelig irriterende og skullle gjerne vært det foruten! Er veldig usikker på hvor feilen kan ligge, men har vurdert om feilen ligger i at selve kabelen som kobler skjermen til pcen kan være løs. Noen som har noen erfaring med det her, evt kan hjelpe meg med å snevre inn hvor feilen ligger? Vil helst ikke sende den inn til rep! - Jarle Lenke til kommentar
PimpMyWiki Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Om du føler deg kapabel, skru den opp og rens den for støv så godt du kan, evt pek en vifte på det varmeste området, som pleier være GPU.. Gjør dette ingen forskjell, kan du fortsette og se om du får til å sjekke skjermkabelen selv, spesielt tilkoblingpunktene.. anbefaler ikkje å prøve å reparere (les: lodde) selv om du ikkje vet nøyaktig hva du gjør på og har god nok loddebolt, men kanskje du kan klare å finne en posisjon der skjermen fungerer uten problemer - dette ville bekreftet eller avkreftet det som ofte er problem med ACER laptoper, som skjedde med min etter noen år. De lager sine bærbare slik at de skal bryte tilkoblingen etter så og så mye bruk... Planned obsolesence.. Lenke til kommentar
JarleGrann Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 Om du føler deg kapabel, skru den opp og rens den for støv så godt du kan, evt pek en vifte på det varmeste området, som pleier være GPU.. Gjør dette ingen forskjell, kan du fortsette og se om du får til å sjekke skjermkabelen selv, spesielt tilkoblingpunktene.. anbefaler ikkje å prøve å reparere (les: lodde) selv om du ikkje vet nøyaktig hva du gjør på og har god nok loddebolt, men kanskje du kan klare å finne en posisjon der skjermen fungerer uten problemer - dette ville bekreftet eller avkreftet det som ofte er problem med ACER laptoper, som skjedde med min etter noen år. De lager sine bærbare slik at de skal bryte tilkoblingen etter så og så mye bruk... Planned obsolesence.. Skal få til å skru den opp, men er relativt sikker på at det ikke er støv som er grunnen. Skjermen fungerer bra i visse posisjoner, men føler at det svarte feltet kommer lettere frem nå enn da jeg først oppdaget feilen (typ 2 mnd siden). Men da bør jeg kanskje prøve å få sjekket skjermkabelen og se om den er litt løs, for regner med at det er den du mener når du nevner det at de har en tendens til å "bryte tilkoblingen etter så og så mye bruk" ? Takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
PimpMyWiki Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Ja, det var skjermkabel-tilkoblingene eg mente.. var litt trøtt når eg svarte... lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå