Gå til innhold

Tolkning av et Jan Hanvold-sitat

ærligøs

Anbefalte innlegg

"Visjon Norge i Drammen tjener millioner på gaver", opplyser NRK.

http://www.nrk.no/buskerud/visjonaer-millionbedrift-1.8326972

– Pengene går til å produsere TV og til å distribuere sendingene våre, også driver vi et omfattende misjonsprosjekt i utlandet, sier styreleder og redaktør Jan Hanvold.

Bør en forstå dette som at noe av pengene går til misjonsarbeid i utlandet, eller er dette bare en opplysning som er tatt med uten at den har sammenheng med pengebruken?

Selv tolker jeg dette på samme måte som om han skulle sagt: "Pengene går til produksjon, også går jeg turer i marka av og til".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trur pengene går til å drive misjonsvirksomhet i utlandet. Pluss fete millionlønninger til ledelsen, selvsagt.

Det har du sikkert helt rett i. Men jeg tenkte mer på hvordan en skal forstå denne måten å uttrykke seg på. For meg virker det som en måte som kan brukes til å manipulere på. Det virker som han har sagt at en del av pengene går til utenlandsmisjon, men strengt tatt har han vel ikke sagt dette? Hvis det skulle vise seg at ingen penger har gått til misjon i utlandet, kan han bare påpeke at det har han da aldri sagt.

Jeg tviler på at dette er ment som manipulasjon i dette tilfellet, men selve måten å uttrykke seg på synes jeg er litt interessant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...