Eirik---- Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Hei, jeg vurderer å gå til innkjøp av den nye macbook 12" men er litt usikker mtp. svak cpu som jeg har hørt flere nevne. Noen som kan si meg hvordan denne vil være ift. macbook pro mid 2012 som jeg har nå? Endret 10. mars 2015 av Eirik---- Lenke til kommentar
Eirik---- Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Hva skal den brukes til? Skal brukes til skriving, streaming (musikk og film) og web-surfing. Jeg har ofte veldig mange programmer oppe på en gang (10+) og lurer på om den vil kunne brukes uten antydning til lagg? Det eneste jeg synes er verre en å drasse på en tung pc er å ha en pc som lagger litt som fører til at jeg konstant må lukke programmer.... Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Hvor rask den er i forhold til Macbooken din er jo avhengig av hvilken prosessor det er i din gamle og den nye du vil kjøpe. Mid2012 kan ha prosessor fra i5-3210M til i7-3820QM som er ganske stor forskjell. Selv den raskeste Core-M-prosessoren er treigere enn den treigeste i5-prosessoren i MBP. Vær obs på at det ikker er mulig oppgradere de 8GB med RAM du får i nyeste Macbook, det kan være litt lite om du har mange programmer/faner samtidig. Endret 10. mars 2015 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Eirik---- Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 hmm, jeg har i5-en med 8gb og ssd. Det gjør at den vil være litt treigere enn den pc-en jeg har nå, men tynnere og høyere oppløsning på skjerm? Mac-en jeg har nå har en lei tendens til å bli varm og bråke når den blir overbelastet. Vil mac 12" ha varmgang ved bruk, eller er cpu-en være såpass effektiv at varme ikke vil være et problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå