Gå til innhold

Få data på disk tilbake.

M.H

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Maxtor 200 GB disk full av data som ser ut til å ta kvelden nå. Det jeg lurer på er om noen har forslag til hvordan jeg kan få hentet ut det som er på disken. Jeg har prøvd med Easy Recover Professional og GetDataBack for NTFS, men det ser ut som de sliter. De finner filer, men det tar veldig lang tid (brukte en dag på å finne 70 filer av 40 000).

Feilsymptomene på disken er at den finner ingen partisjoner på den mer, samt at Windows er ustabil og treg med disken tilkoblet (feilkode Y60S57 i testprogram til Maxtor).

Noe som har forslag til andre måter å få ut dataen på disken?

PS: Er ikke så viktig at jeg har råd til å kontakte IBAS. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har en Maxtor 200 GB disk full av data som ser ut til å ta kvelden nå. Det jeg lurer på er om noen har forslag til hvordan jeg kan få hentet ut det som er på disken. Jeg har prøvd med Easy Recover Professional og GetDataBack for NTFS, men det ser ut som de sliter. De finner filer, men det tar veldig lang tid (brukte en dag på å finne 70 filer av 40 000).

Feilsymptomene på disken er at den finner ingen partisjoner på den mer, samt at Windows er ustabil og treg med disken tilkoblet (feilkode Y60S57 i testprogram til Maxtor).

jeg så et sånn data rednings firma på qxl.no for noen dager siden. der kunne man by på og få reddet data billig som jeg forsto, budet begynte på 500.-kr.

Hilsen - Bjørn

Lenke til kommentar
Hei.

hadde foresten samme problem som deg en gang. jeg samlet på MP3'er i over mange år, og i vårparten i år tok min western 80Gb kvelden. og den var stort sett full med mp3'er det var ordentlig surt. fikk mest lyst til og begynne og grinne. det pleier jo aldri og skje med western. det var veldig rart. men har nå mistanke om at det var strømforsyninga eller noe som hadde ødlagt disken min, den er nemlig ustabil blitt. jaja håper du greier og redde data'ene dine da, Finnes nesten ikke noe være enn at Datane forsvinner. skikelig mega Surt er det! :grine:

God Luck!

Lenke til kommentar

Har opplevd noe av det samme selv. Min WD 200GB tok kvelden, men på den var det bare ting jeg hadde downloadet, så det var ikke så nøye. (Er disse diskene dårlige...? ).

Jeg greide derimot dessverre å formattere en 80 gig'er med viktige ting.

Brukte 3 recovery-program;

R-Studio

Active Recovery

File Scavenger

Lot hver av dem stå på over natten, og da hadde den funnet tilbake en del filer.

Men så var jo ikke disken ødelagt, bare formattert.

Om filene virket etterpå er en annen sak....

Lenke til kommentar

det finnes flere programmer som kan hente ut data fra 'ødelagte' hardisker. det jeg er mest fornøyd med er 'Easy recovery' fra oNtrack. dette programmet gjør det hele til en smertefri prosess hvor du kan legge deg til å sove om kvelden med stort smilefjes.

(det finnes flere programmer til dette søket på Google som gir cirka 5970000 treff.

vet ikke om det finnes gratisversjoner av slike programmer men det kan være greit å innvestere i. En av mine disker kræsjet for ikke så lenge siden og det er surt å miste 60 GB med programmer/mp3......

:wow:

Lenke til kommentar

Har problemer med en WD200, jeg skulle bruke den til å hente ut data fra en virusinfisert disk, kopieringen gikk fint en stund men mot slutten stoppet det og disken ble plutselig 10 mb og FAT? kan ikke boote fra den lenger men når jeg kjører recoveryconsole så ser jeg at katalogstrukturen er der bare at mappenavnene er helt på tryne

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips, men disken er og blir død. Nå finner ingen hovedkort disken i BIOS lenger, så jeg får bare sende den inn uten å fått berget noe av det som var på den. :grine:

Jeg tror egentlig det er litt min feil at den døde så fort (ca. Halvt år). Den sto i en Harddiskskuffe uten noe særlig kjøling, og den var så varm at det nesten ikke var mulig å holde handa på den rett etter at maskina var slått av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...