Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Corolla 2003 - Bytting av lys i dashboard/speedometer

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan går jeg frem for å bytte ut lysene som er bak speedometeret/i dashboardet mitt? Jeg har en Toyota Corolla 2003 modell og det er noen lys som ikke funker, er det noe en "amatør" kan ordne og hvordan finner jeg ut hvilke pærer jeg trenger til min type bil? Har prøvd å søkt litt rundt men finner ingenting når det gjelder min bilmodell.

Setter pris på alle svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der jeg jobber (toyota) har vi ikke disse pærene på lager. 2003 ish Corolla har vel blå eller brune sokkelpærer tror jeg. Forskjellige wattstyrker.

Jeg hadde vel bestilt pærene før jeg demonterte. Kan hende at disse pærene ikke kommer frem på delefilmen også, så du må demontere å sjekke hvilke farger du skal ha. Er en viss fare for at du må demontere dette 2 ganger.

Uorgnale pærer går også, men pass på watt styrken så du ikke smelter noe.

Jeg husker ikke åssen instrument og klimakontrolleren ser ut på disse her, men hvis du kommer med bilde kan jeg peke å forklare åssen du skal få det ut. Ellers så er det bare sitte der å bikke på deksler å prøve å finne ut av det. Vanskelig er det ikke, men kjipt å knekke noe eller lage stygge merker.

Lenke til kommentar

Fant denne på 'tuben (2002 mod)

https://www.youtube.com/watch?v=dUYke5_bMig

p.s. Jeg har ikke personlig kjennskap til Toyota eller Corolla, men stusser over at speedometer-kabel ikke er nevnt i forbindelse med demonteringen(?) Noen ganger må man vel opp med hånden fra undersiden av dashbordet et sted (først demontere noen deksler etc) for å koble fra kabelen, fra baksiden av instrumentpanelet.

nb. han nevner heller ikke å koble fra minus-polen på bilbatteriet, noe som bør gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...