Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

jobb og norwegianstreik

ronsken

Anbefalte innlegg

Jobber i forsvaret og kommer meg ikke tilbake på jobb nå som norwegian har streik. Hadde valgt og å bruke min årlig gratis reise, som betyr at tur og retur blir dekt, men nå mangler jeg jobbing på mandag, tirsdag, onsdag og kanskje resten av uken.

Har komt med andre løsninger for å komme meg tilbake på jobb, men alle ble nektet.

Hvordan vil dette påvirke lønningen min, og må eg jobbe ekstra for å få manglet arbeidstid dekt, med tanke på at forsvaret dekker reisen og ikke ville se på andre løsninger for at jeg kommer meg tilbake?

Det hører feil ut, at dette skal skade meg. Innslag?

Endret av ronsken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva meiner du med at dine alternativer blei nekta?

Betyr det at forsvaret ikkje vil dekke dine kostnader ved alternativ reisemåte, eller betyr det at dei nekter deg å komme tilbake på jobb via anna transport?

Her er spørsmålet kva som blei avtalt, er det forsvaret som skulle sørge for at du fikk reist og kommet deg tilbake til rett tid slik at det er forsvaret som bærer risikoen, eller har du reist av fri vilje og sjølv må bære risikoen for at du ikkje kan møte på jobb i tide?

I utgangspunktet så skal du ha betalt for den tida du stiller til disposisjon for arbeidsgiver, møter du ikkje på jobb skal du i utgangspunktet heller ikkje ha betalt (med mindre anna er avtalt).

Det beste å gjere no (og også det einaste fornuftige du kan gjere) er å ringe arbeidsgiver for å spørre. Det er vell ikkje slik at fly med Norwegian er einaste muligheita for å komme seg tilbake på?

Sidan forsvaret er ein så stor og spesiell arbeidsgiver så er det vell ikkje umogleg å få haik med eit militært fly som skal i same rettninga, evt. kanskje du jobbe midlertidig ein anna plass i forsvaret?

Lenke til kommentar

Kva meiner du med at dine alternativer blei nekta?

Betyr det at forsvaret ikkje vil dekke dine kostnader ved alternativ reisemåte, eller betyr det at dei nekter deg å komme tilbake på jobb via anna transport?

Her er spørsmålet kva som blei avtalt, er det forsvaret som skulle sørge for at du fikk reist og kommet deg tilbake til rett tid slik at det er forsvaret som bærer risikoen, eller har du reist av fri vilje og sjølv må bære risikoen for at du ikkje kan møte på jobb i tide?

I utgangspunktet så skal du ha betalt for den tida du stiller til disposisjon for arbeidsgiver, møter du ikkje på jobb skal du i utgangspunktet heller ikkje ha betalt (med mindre anna er avtalt).

Det beste å gjere no (og også det einaste fornuftige du kan gjere) er å ringe arbeidsgiver for å spørre. Det er vell ikkje slik at fly med Norwegian er einaste muligheita for å komme seg tilbake på?

Sidan forsvaret er ein så stor og spesiell arbeidsgiver så er det vell ikkje umogleg å få haik med eit militært fly som skal i same rettninga, evt. kanskje du jobbe midlertidig ein anna plass i forsvaret?

Haik med militært fly tror jeg nok ikke en kan regne med nei ^^

Snakk med din nærmeste sjef personlig og få det ordnet, evt. legg ut for reisen og få det dekt med hjelp av sjefen.

Lenke til kommentar

jeg hadde tenkt å kjøpe biletter osv. Selv, men det kostet så mange tusen at eg ikke har råd. Også derfor jeg benyttet meg av den gratis reisen vår.

jeg fikk bare beskjed om at dette skulle ikke kjøpes og flyet skulle brbare bli endret til nærmeste dag, ved kanselering.

Dette var nærmeste sjef som snakket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...