Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Tørr hodebunn, kan vi komme til bunns på dette problemet? (Gutt)

nonno96

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg har hatt tørr hodebunn i en stund nå og har meget lyst til å finne ut hva dette er for noe.

Jeg har bare tørr hodebunn i et lite område helt fremme ved luggen(hårskille).

I dag merket jeg dette ekstremt mye. Jeg var på skole og synest det begynne å klø sykt mye, jeg gikk på do for å se hvordan det så ut og det var mye mer "tørr hud" eller hva det nå enn er. Jeg synest det var så ubehagelig at jeg gikk hjem og bestilte meg en legetime.

Jeg skal til legen i morgen (onsdag) 13:30 og forhåpentligvis for jeg et svar der!

I menst har jeg lyst til å se hva dere tror det kan være. Ha en liten diskusjon rundt det. Noen som kjenner seg hjemme i dette?

Jeg har hatt tørr hodebunn svært lenge at det er vanskelig å huske når jeg ikke hadde det, men det har aldri brydd meg så mye som i år. Jeg hadde ganske langt hår før, så det syntest vell bare ikke så godt. Det er sikkert bare jeg som ser det, men det er fortsatt irriterende å vite at jeg har tørr hodebunn som er synlig når du ser godt etter, når håret mitt står oppover.

Jeg har prøvd forskjellige ting, jeg har prøvd flere frisør shampooer over tiden, akkurat nå er det "redken scalp relief" eller noe lignende. Jeg har prøvd å dusje uten shampoo, prøvd noe olje som moren min sa jeg skulle prøve, til ingen suksess.

For 3 år siden eller noe var det en periode(sikkert 1 år eller noe) der jeg nesten aldri brukte shampoo og bare skylte håret mitt med vann(shampoo kanskje 1 gang hver andre uke), kan dette være årsaken?

- Litt rotete tekst! Sorry for det. Å skrive lange tekster har aldri vært min greie, spesielt ikke når jeg har så mye jeg vil komme ut med. Jeg kan heller svare på spørsmål og gå mer inn på detaljer der!

Jeg skal også passe på å oppdatere hvordan det går etter legebesøk i morgen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå sitter jeg med små "flak" i håret, ikke bare i hodebunnen, men de har liksom klartet litt opp i hårtuppene. Ser nesten ut som store saltbiter. Men det er bare helt fremme.

Er også litt tørr i pannen ned til øyebrynene, men det ser mer vanlig ut. Men med utbruddet på skolen i dag såg jeg at det var mer flak i hodebunnen og jeg var mer tørr i pannen enn vanlig.

Lenke til kommentar

Akkurat nå sitter jeg med små "flak" i håret, ikke bare i hodebunnen, men de har liksom klartet litt opp i hårtuppene. Ser nesten ut som store saltbiter. Men det er bare helt fremme.

Er også litt tørr i pannen ned til øyebrynene, men det ser mer vanlig ut. Men med utbruddet på skolen i dag såg jeg at det var mer flak i hodebunnen og jeg var mer tørr i pannen enn vanlig.

Jeg har hatt litt problemer med hodebunn, men Head & Shoulders er veldig bra. Har du prøvd den?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt litt problemer med hodebunn, men Head & Shoulders er veldig bra. Har du prøvd den?

Jeg hadde den i fjor en tid, men kan ikke si at den gjorde det noe bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet. Du har sopp og det kan utvide seg til resten av ansiktet. Jeg sliter med flass mellom øynene og rundt munnvikene får i tillegg sår i munnvikene så jeg sliter med å åpne munnen. Var hos legen i januar da sa han at jeg kunne prøve fungoral sjampo på apoteket, denne hjalp til en viss grad men har aldri blitt helt kvitt så skal til legen på nytt nå men fikk ikke time før den 26.03.

Lenke til kommentar

Ble fortalt det var psoriasis og at jeg skulle bruke Fungural shampoo i 2-4 uker, 2 ganger i uka. Fikk også en resept på noe jeg skulle ha i området med psoriasis før jeg legger meg. Anbefaler å ta en tur til lege om dere har dette, eller prøve fungural fra apoteket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...