Gå til innhold

290X CFX eller GTX980?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

?

 

Hva har monitoren med SLI å gjøre? Jeg har selv SLI og denne monitoren.

Det samme har vel flere andre på forumet. Nizzen har vel 3SLI (4?) og flere av disse skjermene.

 

Edit: Jeg vil heller snu på setningen din og si: "Det er ikke mulig å kjøre denne skjermen (skikkelig) uten SLI"

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kjører 3 swift og har i 3 980 og slier 2 av de.

Har man lyst har man lov.

 

Det er vel delte meninger om man kjan kjøre lightboost + gsync samtidig.

 

Det er vel slik at man bruker enten g-sync eller 120hz og lightboost (strobelight) ?

 

 

 

G-Sync and Lightboost are incompatible

Mulig jeg husker feil på dette sitatet da :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hei.

 

Hva ville dere valgt mellom å kjøre 290X i crossfire eller GTX980, hva ville dere gått for?

Summen blir ca den samme uansett hva jeg velger.

Det høres ut som du vurderer 2 stk. 290x for å kjøre dem i "crossfire". Eller 1stk. GTX980 og lurer på hva som vil gi best ytelse?

 

Ytelsesmessig er det ingen tvil om at 2stk. 290X vil grisebanke 1stk. GTX980 i de fleste tilfeller. Det skulle bare mangle, men du brenner også av 350W ekstra strøm. Worst case scenario er da omtrent at du spiller et spill som gir 0% bedre ytelse med 2 AMD kort i forhold til 1. Da er det kort mot kort, og GTX980 vil kunne være fra 0% til kanskje 30% raskere avhengig av spillet.

 

Planen er å bruke det på en Asus ROG 27" Swift og 5820K.

Ville det i tilfelle være en fordel med en bedre CPU om jeg går for crossfire?

Som de fleste sier i tråden; skal du ha en ROG Swift skjerm, så er det GTX980 du selvfølgelig skal ha. Men jeg tror ingen har vært veldig klare på hvorfor. Selv om det er så enkelt som at hovedgrunnen til å kjøpe Swiften er at den har G-Sync, og det har ikke 290X støtte for. Det er en nVidia proprietær teknologi, og den er noe av grunnen til at Swiften er så dyr. Om valg av skjerm derimot er mindre viktig så har 290X støtte for "freesync" som er på vei i nye skjermer nå. Det er veldig likt på g-sync men skjermene blir litt rimeligere.

 

For vanlig SLI eller Crossfire vil 5820K holde i lange baner. Vurderer du derimot å oppgradere med et tredje og/eller fjerde skjermkort etter hvert. Eller et PCIe basert SSD kort, eventuelt et PCIe lydkort. Da begynner du å gå tom for PCIe linjer i CPU, og en 5930K vil være et bedre valg. Men har du da først puttet 2000Kr ekstra i CPU, hvorfor ikke gå hele veien videre til toppen med en 5960X? Så får du enda 2 kjerner til. :)

 

Er det fortsatt mye "problemer" med å kjøre CFX nå, enn det var før?

SLI og Crossfire er mye mer utbredt nå enn for noen år siden. Da blir det enda større trykk på produsentene om å sørge for at driverene ikke har problemer med det. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk problem med mine 2 kort i SLI. Og de begynner å bli svært lange i tenna (GTX470).

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er jo litt dumt å kjøpe G-Sync skjerm(der du betaler mye for kun G-Syncen), for så å kjøpe amd skjermkort ^^,

Så lenge du kjøper G-Sync skjerm, så velger du Nvidia.

 

Jeg ville forsåvidt valgt 1stk 980 over 290x CF, grunnet at amd har lenge slitt med dårlige CF drivere. Pluss at du slipper eventuell stuttering :)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Det er jo litt dumt å kjøpe G-Sync skjerm(der du betaler mye for kun G-Syncen), for så å kjøpe amd skjermkort ^^,

Så lenge du kjøper G-Sync skjerm, så velger du Nvidia.

 

Jeg ville forsåvidt valgt 1stk 980 over 290x CF, grunnet at amd har lenge slitt med dårlige CF drivere. Pluss at du slipper eventuell stuttering :)

 

Det har ikkje blitt bedre heller for AMD  :hm:

 

http://www.hardocp.com/article/2015/02/09/battlefield_hardline_video_card_performance_preview/6#.VRQQrBre_vJ

 

...og når freesync viser seg å være faktisk dårligere enn G-sync (iallefall på de freesyncskjermene som er tilgjenglige nå), så vet man jo hva som er tingen å velge.

Lenke til kommentar

 

Det er jo litt dumt å kjøpe G-Sync skjerm(der du betaler mye for kun G-Syncen), for så å kjøpe amd skjermkort ^^,

Så lenge du kjøper G-Sync skjerm, så velger du Nvidia.

 

Jeg ville forsåvidt valgt 1stk 980 over 290x CF, grunnet at amd har lenge slitt med dårlige CF drivere. Pluss at du slipper eventuell stuttering :)

 

Det har ikkje blitt bedre heller for AMD  :hm:

 

http://www.hardocp.com/article/2015/02/09/battlefield_hardline_video_card_performance_preview/6#.VRQQrBre_vJ

 

...og når freesync viser seg å være faktisk dårligere enn G-sync (iallefall på de freesyncskjermene som er tilgjenglige nå), så vet man jo hva som er tingen å velge.

 

 

AMD skjermkort skulle vært mye billigere for at jeg skulle vurdert dem fremfor nVidia i dag. Men jeg skjønner likevel ikke helt hva du vil frem til med linken din til benchmarks med Battlefield Hardline? De har testet en beta versjon, uten Mantle. Det blir omtrent så verdiløst som jeg kan forestille meg. Jeg sier ikke at det magisk kommer til å fikse alt. Men har du et AMD skjermkort så kommer du garantert til å testet å kjøre det med Mantle, og utviklerne av spillet har faktisk en egeninteresse av å få spillet til å fungere så bra som mulig på så mye som mulig av hardware. Så hvordan dette blir seende ut nå som spillet er lansert hadde vært ganske mye mer interessant. Allerede i juni 2014 var det en beta som så slik ut, nålepute i frametimes for DX, men nesten helt flat kurve for Mantle. (Pluss 50% høyere fps). Nå har jeg ikke nilest linken din, har jeg gått glipp av noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...