provolone Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Hei Vurderer å skaffe meg noe slikt :http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=56230389&model=1.792.2000183&sort=2&make=0.792&listPos=4&ref=fas&searchclickthrough=true Bor i Bergen, kjører ca 12000 i året, mest kjøring i byen og områdene rundt. Noen gode argumenter for og imot? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 135k var jo en del for en 4 år gammel Leaf vil jeg si. Husk at batteriene har begrenset levetid, og det er bare 17mnd garanti igjen på den bilen der. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 135k var jo en del for en 4 år gammel Leaf vil jeg si. Husk at batteriene har begrenset levetid, og det er bare 17mnd garanti igjen på den bilen der. Ikke i følge Nissan: Nissan Leaf: Forventet levetid ut bilens levetid med gradvis kapasitetstap med tid og bruk. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 135k var jo en del for en 4 år gammel Leaf vil jeg si. Husk at batteriene har begrenset levetid, og det er bare 17mnd garanti igjen på den bilen der. Ikke i følge Nissan: Nissan Leaf: Forventet levetid ut bilens levetid med gradvis kapasitetstap med tid og bruk. Levetid er jo en ting, men ikke så mye å hoppe i taket for når du kun klarer å kjøre fra garasjen din til naboens. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Eller du kan se på en helt ny Mitsubishi I-Miev til 147 000,- om du absolutt skal ha el-bil. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Levetid er jo en ting, men ikke så mye å hoppe i taket for når du kun klarer å kjøre fra garasjen din til naboens. Det er sant, men det er vell ingen antydning at dette plutselig skal skje? uten å ha sjekket detaljene lover vell nissan 85% eller noe slikt innen garantitiden? om en da havner på 50% etter 10 år så er det jo fortsatt mulig å bruke bilen, tungvindt såklart men ikke ubrukelig Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Med 50% reduksert kapasitet holder det jo til å kjøre til butikken for å handle melk.. Selv som ny har man i praktisk bruk ikke mer enn 10-12 mil rekkevidde store deler av året. Lenke til kommentar
provolone Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 distansene som kjøres om gangen er nødvendigvis ikke så lange. tror dere om det holder seg med fordeler som gratis bom etc? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Hei! Annonsen du la ut viser meg ingenting. For å beregne kostnader kan du jo forsøke deg på den kalkulatoren her: http://www.gronnbil.no/calculator/?zr=1&p=t&o=eie&ca=5&ma=6&cb=14&mb=17&ct=5&km=15000&cr=5&lang=no_NO&flist=Vi kjøpte nettopp en nissan leaf. kjørt 33000 km. Er ca 12% tap i batteri. Du bør få en skikkelig batteri test, (leaf spy til android og en obd dongle til 50-80 kroner på ebay) Selv om dem oppgir 199 i rekkevidde, så er det aldri slikt du får i praksis., Vanligvis har vi 100-110 km rekkevidde. 50% av dette vil jo tilsi halvparten, og det er hvis du kjører "perfekt" uten rykk og napp. Du må også være klar over, med elbil, så må du "lære" å kjøre på nytt. du må være mye mer tålmodig på lang turer, og du må være forberedt på å fryse litt mer. Sett bort ifra det, så sparer du veldig mye penger. og Leaf er en overraskende god bil å kjøre med utrolig mye utstyr inkludert. Endret 10. mars 2015 av Phinex Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Anbefaler som det bytrollet sier enten kjøp deg denne mitsubishien eller en helt ny Leaf til cirka 285.000 da får du den fullt utstyrt hvis ikke jeg tar feil. Hvis ikke så kan du kjøpe deg en ny Leaf med helt ok utstyr til cirka litt over 222.000. Med brukt så kan det være noe redusert rekkevidde, kommer helt an på hvor mye den du kjøper fra har brukt hurtiglader + batterilevetiden er litt risky da den også har igjen bare 17 mnd igjen. Konkulsjon: Anbefaler enten helt ny eller brukt, men 2013 - 2014 modell (Da bør den også koste noe mindre enn når du kjøper den fra Nissan helt ny) Lenke til kommentar
Sverre Olsen Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Du får nissan leaf full utstyr her i rogaland til 225 000?? Mor mi pendler mye hver dag, har elbilparkering på jobben så lader der. Har spart 300 tusen på å bruke elbil (kraftig bompris på undersjøisk tunnel) kjøpte den for snart 3 år siden, gått en lengde på 70 000 km og har noelunde samme distanse nå så når den va ny. Veldi fornøyd med bilen! Nissan leaf det er snakk om :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Personlig ville jeg heller kjøpt en helt ny og liten el-bil, dersom den har nok plass for å dekke dine behov. iOn/i-MiEV/C-Zero koster under 150.000 nå. Skulle jeg hatt noe større, hadde jeg valgt eGolf. Andre alternativer: Snart (om et par uker) kommer oppgradert Zoe, som har 240 km rekkevidde. Den koster fra 199.999 inkl ladestasjon: http://elbil.no/nyheter/elbiler/3487-renault-oker-zoe-rekkevidden. Vær obs på problemene med å lade i IT-nett dersom du ikke har ladestasjon/trafo. Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 For all del ikke kjøp Leaf, kan sikkert være grei å kjøre, men fyflate for en stygg bil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå