Gå til innhold

Abonnement for mobildata i utlandet (Østerrike)

Anbefalte innlegg

Jeg reiser ofte til Østerrike. Planlegger å kjøpe en dual-SIM telefon, sånn at jeg kan ha et østerriksk abonnement i tillegg til mitt norske.

Samtaler og meldinger er billig i utlandet med mitt norske abonnement, men mobildata blir dyrt. Jeg benytter ikke mye mobildata, men det kan være greit å lese litt nyheter og å sjekke email og sånt i blant.

Jeg har funnet et billig abonnement som kan passe, HoT data, som selges av Hofer-butikkene. Dette er kun et dataabonnement, "für Tablets & Datensticks". Går det greit å benytte dette som SIM nr to i en dual-SIM telefon? Jeg vil benytte det norske SIM-kortet til alt annet enn data i Østerrike.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Er 99,9 % sikker på at det går fint. "für Tablets & Datensticks" betyr mest sannsynlig at det ikke går an å ringe eller sende sms.

BTW: Noen dual-sim-telefoner har en begrensning ved at sim nr 2 bare kan operere på 2G. Kan være verdt å sjekke først.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Har googlet problemet som du omtaler, ang Motorola Moto E XT1022, som er én av telefonene jeg vurderer å kjøpe. Leser at den kun kan gå på 3G på ett SIM ad gangen, og 2G på det andre. Hvilket SIM som skal ha 3G kan man stille inn selv. Da kan jeg håndtere dette, ved at jeg veksler hvilket SIM som skal ha 3G når jeg reiser til/fra Østerrike.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...