Gå til innhold

Mulig permittert fra jobb - lønnsforsikring?


Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke ha sett på den forsikringsavtalen som "sikre penger" hvis du blir permittert. Utifra prising så anslås det at man får inn 38 måendsinnbetalinger for HVER måned som blir utbetalt som følge av permitteringer, pluss at banken skal ha sin margin også. Da sier det seg selv at dette er en forsikring ment for å ha over lang tid, ikke som kortsiktig spekulasjon på at man blir permittert.

 

I vilkårene så har de helgradert seg, om du tror de lar et par hundre arbeidere motta 15k i måneden etter å betalt inn 2000-3000 i "potten" så tar du feil (Et potensielt tap på over 100 mill hvis 200 går permittert i 36 måneder). Hvis du/dere ønsker å ta banken til retten så er de mer enn klar for dette, sånne vilkår er grundig gjennomgått av jurister.

 

"If its too good to be true, it usually is."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehehe....joda jeg er helt enig og jeg har selv sagt dette en stund nå. :) ...nå setter du det riktignok heeelt på spissen da. Man har ikke lov til å være permittert lengre enn 6 måneder av gangen + det må da gå 18mnd til de har lov til å permittere den samme personen på nytt. (ta den siste der med en klype salt, jeg husker ikke nøyaktig tallene, men det er sånn ca)

 

Jeg tror ingen av oss får ett rødt øre jeg.

Jeg tror alle ny-signeringene blir abbortert. (lol uttrykket, har akkurat sett en amerikansk action film)

 

Jeg har en følelse av at det er jeg som har satt disse spørsmålene som har ført til signeringsstopp. Synes i tilfellet det er utrolig bra - tenk så mange som hadde blitt skuffa, med familie og unger, som hardnakka hadde trodd at dette skulle være sikre kroner i kassa.

Utrolig bra at det blir nøstet opp i nå og ikke om 3 måneder. Lykken har ikke hatt noen ende hos enkelte av mine kolleger de siste dagene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Update:

 

Forsikringer er faktisk så god som jeg først trodde, før jeg fikk ugler-i-mosen-syndromet.

 

Det som er kjipt for min del er at jeg ikke tegnet den en måned tidligere:

Fra dagen man tegner forsikringen må det gå minst 90 dager uten at man får et varsel for at man skal kunne få utbetalinger. Om jeg vil få et varsel er det mest trolig at jeg får det 70-80 dager fra dagen jeg tegnet forsikringen. :hm:

 

Uansett hva som skjer skal jeg fortsette å betale på denne. selv om jeg ikke skulle bli permittert eller oppsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...