Gå til innhold

Høgskolen i Molde. Hvordan er det der?

Fynn

Anbefalte innlegg

Hei! Søkt om skoleplass på HiM, noen andre som også har tenkt seg der til høsten (2015)?

Lurer på om hvordan Molde generellt sett er som by. Er det lett å bli kjent med folk der? Bør jeg velge leilighet overfor å bo kollektivt eller omvendt? Leiter bare etter litt småtipps fra "erfarne" folk! :)

Det er liksom den normale reddselen som plutselig slo meg: Vil jeg få venner der? Hva om ikke? Og alle de deren vanlige spørsmåla :hmm:

Hadde vært kjekt å få svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Molde er en liten by, generelt kjent for å ha innbyggere det kan være litt vanskelig å komme inn på. Jeg har aldri studert på høyskolen der, men er tross alt oppvokst i byen - og til en viss grad stemmer nok det ryktet. Men i studiesammenheng kan jeg anta at det er en del enklere. I stor grad tror jeg dette egentlig gjelder alle steder i denne størrelsesordenen. Mange kjenner mange (ikke helt "alle kjenner alle") - men studentene på høyskolen kommer fra hele landet (og gjerne også utenlandsfra) og er alle på jakt etter nye bekjentskaper.

Utelivet er helt greit, på helgene er det flere utesteder som er åpne - mens det i praksis er et par-tre stykker med noe særlig folk på hverdagene. Alkoholserveringen stopper klokken to.

For de som er glad i å holde seg i form er Molde fantastisk. Treningssenter finnes det flere av, og sportsbutikkene har godt utvalg. I tillegg er det en nærhet til marka som er ganske uslåelig, nærmest uansett hvor i byen du bor. Hele byen ligger i en åsside, noe som også gjør at veldig mange har flott utsikt. Og så er det jo et pluss at vi* har Norges beste fotballag for tiden.

*: Jeg sier fortsatt "vi", selv om jeg ikke har bodd i byen de siste seks årene.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Jeg har sett på studentboligene, og for å være helt ærlig så såg de ikke så "innbydende" ut, og veldig små(?) Men for all del, det ka hende jeg tar helt feil. Skal informere meg litt mer om dei.

Håoer jeg blir fort kjent med andre studenter, har også snakket med et par jeg kjenner som studere første året, og alle sier det ikke er noe problem å skaffe seg venner :) Er nok bare det at jeg er litt redd sånn som sikkert mange andre

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har også søkt på HiM, og er i samme situasjon som deg. Har ikke bestemt med om jeg virkelig ønsker å studere i Molde (Logistikk og SCM eller regnskap og revisjon). Det er langt å reise, og usikker på om det er en plass jeg vil trives.
Har du (TS) bestemt deg for at du skal studere i HiM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...