Gå til innhold

Usikker på hvilken bærbar jeg skal kjøpe

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe meg en bærbar pc som jeg skal bruke til å programmere på. Som oftest så vil jeg koble den til ekstern tastatur/mus og skjerm så det vil føles som å jobbe på en helt vanlig stasjonær pc. Men noen ganger vil kunne ønske å flytte meg fra arbeidspulten til andre steder i huset for å jobbe (eller et annet sted). Så den må være lett men samtidig ha god ytelse

Så er usikker på om jeg skal gå for 13" eller 15", budsjettet et vel maks 14000.-

Har lest om den nye 13" fra dell og der stod det at vifta kunne bråke en del. Hvis jeg skal jobbe i stua om kvelden og den pc'n begynner å bråke som et gammelt trøskverk da får jeg beskjed fra kona om å gå et annet sted ganske fort... så maskina må avgi lite støy...

hvis jeg skal knytte til ekstern skjerm så vil jeg tro den nye maskina vil trenge hdmi utgang....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er usikker på om du skal ha 13" eller 15", så foreslår jeg at du går for 14". Hvis du vil unngå å bli kastet ut av stua kan Thinkpad t450s være et godt alternativ. Den er dog ganske dyr, spesiellt nå som den nettopp har kommet i butikkene. Den eldre t440s er også stillegående, men støtter uansett ikke mer enn 12GB RAM. Det er også det meste t440s støtter offisiellt, men ting tyder på at mange maskiner med Broadwell vil fungere med 16GB brikker når de kommer på markedet. Da vil isåfall t450s kunne oppgraderes til 20GB RAM grunnet 4GB er loddet fast, mens konkurrentene fra HP og Dell har 2 minneslotter og kan sannsynligvis oppgraderes til 32GB med Broadwell-prosessoren.

Konkurrentene er HP Elitebook 800-serie og Dell Latitude E7000-serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...