Alexlinga Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hallo Hallo, skal se på den Volvo 740'en jeg har nevnt på et tidligere innlegg, skal ta en tur i morgen og prøve kjøre den da jeg alt har sett den, men det er jo litt fiks og jeg kan ha vært litt ivrig ved starten, så han selgeren er ganske sikker på at jeg skal kjøpe den så han har sveist noen rusthull på den, men for det første koster bilen meg 8000,- den er ikke eu godkjent, bremse skiver og klosser må byttes bak, eksosanlegg må byttes for og få godkjent, registerreim og vannpumpe må byttes, 6 år gammel, bilen har gått 400 000. Jeg må ha ett sett felger til, helt sikkert nye dekk til de andre felgene og, bilen er veldig slitt inni, mangler taktrekk, slitt i stoler og alt, mangler radio.. bremseskjold må og helt sikkert byttes, overflate rust må pusses, grunnes, lakkeres, Girstangen er veldig løs, hørt at det er som og røre i en grøt for og finne giren.. 1987 modell.. Selgeren mener bilen er billig, men hallo.. vil garantert ende opp i 15-20 000 for den bilen og jeg har blitt veldig usikker, men selgeren blir vell forbanna om jeg takker nei, har aldri bestemt meg for at jeg SKAL ha bilen da jeg verken har prøvekjørt den eller noe, men jeg var gjerne litt ivrig i starten og fikk han gjerne til og tro at jeg har bestemt meg.. Han har også nevnt at vis jeg ikke kjøper den så pusser han den opp, men jeg snakket med han over telefon idag og han sa til meg at han var sikker på at jeg skulle ha den nå og det var derfor han tok rusten, han jobber som sveiser å tviler ikke på sveisingen værtfall.., men jeg er værtfall veldig usikker på hva jeg skal gjøre Føler meg nesten tvunget til og kjøpe bilen.. kan også nevne at jeg må betale årsavgift.. og det er garantert mere arbeid og.. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Men bilen skal jeg prøve kjøre i morgen, skal se om det blir noe bedre etter en kjøretur.. Også er han selgeren en utrolig hyggelig kar + at han er her ifra jeg bor og bor ikke så langt unna, og vi kjenner til han så jeg vil ikke være noe frekk eller noe mot han... Endret 9. mars 2015 av Alexlinga Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Om du ikke vil ha bilen, så si nei. Det er helt opp til deg selv. Og totaltsummen på det å kjøpe bil blir fort vekk dyrere enn først antatt. Plutselig dukker det opp noe uforutsett. Ville nok vært skeptisk til den rusta, med mindre du kjenner noen som sveiser, eller sveiser selv. Blir fort vekk opp i den prisen når du kjøper deg bil i den prisklassa. Kjøpte bil for 5000kr for en stund tilbake, ble fort dyrere enn antatt. Ønsker du noe å fikse på, så go for it. Om ikke, dropp den. Virker som en dårlig deal, siden det fulgte med så lite. Prut den ned med argmuentene. Men som sagt, dropp den om du ikke vil ha den. Han kan ikke si noe eller gjøre noe. Det er opp til deg, med mindre du har skrevet under på en kontrakt. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Rust hull osv har han sveist, nå er bilen fra 1987 og det er bare overflate rust på karroseriet, men understell var rust hull han har sveist og tektylert.. Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Rust kommer fort fram igjen. Kjenner en som tok rusta fullstendig på en slik bil,ribbet hele bilen, sveiste. Han har flere tiårs erfaring. Gikk en vinter, så kom overflaterusta på skjermer, etc, fram igjen. Rust er ikke bare rust. Det er noe i det at det er bilens værste fiende. Du får ihvertfall noe å drive på med om du skal ta det. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Nja, spørs jo det.. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Bilen ble kjøpt alikevell, fornøyd ble jeg vist uansett ! litt reperasjoner er kjekt også, vanlige slite deler må byttes uansett.. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Hvis beskrivelsen av bilen i din første post stemmer vil jeg påstå at den nærmer seg opphogginga, med mindre du er i stand til å utbedre alle feilene selv. Hilsen en som er nærmest født og oppvokst i et Volvo verksted. Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Er i stand til og fikse problemene selv, bestiller deler og skal fikses Girkassen var bedre en forventet.. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Godt du er fornøyd da Det er det som er viktig, hva alle andre syns betyr særdeles lite 1 Lenke til kommentar
Alexlinga Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Det er helt sant! Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Hvis man har mindre enn ti tommeltotter kan det meste fikses både enkelt og billig på gamle Volvoer. Men når rusten har tatt tak... da har man en evig kamp. Det er det eneste som klarer å knekke Volvo 100, 200 og 700 serien. Endret 10. mars 2015 av Valotunk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå