Gå til innhold

Kjøp av ny data og salg av gammel data.

Anbefalte innlegg

Nå er endelig tiden inne for å gjøre en kjempeoppgradering.. Eller det blir vel nærmere sagt kjøp av en helt ny maskin ettersom jeg nesten ikke skal bruke noe av det gamle delene:)

Anywho. Maskinen jeg skal kjøpe ser noe som slik ut:

Fra Komplett:

AMD Athlon XP2500+ 851,-

Abit NF7-S V2.0 969,-

Maxtor 160 GB 7200rpm 8mb 1211,-

Twinmos PC3200 Twister DDR 512mb CL2 1091,-

Sapphire Radeon 9800SE Atlantis 128M DDR 1864,-

Tilsammen: 5 987,95,-

Fra Microplex:

Titan 120mm aluminium vifte 135,-

Titan 92mm aluminium vifte 100,-

Sunbeam Rheobus - Rev.3 248,-

Fortron-Source FSP350-60PN(PF) 350W PSU 595,-

Antec Sonata støydempet kabinett 595,-

Thermalright SLK-947U kjøleribbe 495,-

Zalman GPU-kjøler, Heatpipe 235,-

Tilsammen: 2 402,98,-

Mus, tastatur og høytalerer har jeg fra før. Det eneste jeg trenger som ikke er listet opp er opptiske drev og en skjerm.

Skjermen vil jeg skal være en 19" CRT som er flat til ca 2k eller maks 2,5k. Hva kan dere anbefale?

Når det gjelder opptisk drev så lurer jeg litt på å ha en DVD-brenner. Innenfor dette området er jeg ikke så klok så bare kom med anbefalinger (helst ikke så dyre)!

Hva syns dere om dette? Mange kommer til å reagere på at jeg har valgt et AMD system, men saken er den at jeg har litt dårlig råd. Kommer noen opp med et Intel system som er like rask eller raskere (til under 12k) så bare kom med det!

Ellers så skal jeg overklokke og jeg regner med at rammen er bra (har lest at AMD bør har lav CL.. CL2 er da ikke så værst?).

Når det kommer til kjøleren skal jeg bruke 92mm vifta på den noe som jeg tror bør funke bra nok ;) , men hvordan er festemåten på den kjøleren? Passer den hovedkortet?

Så til Viftestyringen og kabinett: Er det plass til viftestyringen bak døra på det kabinett tro?

Skjermkortet har jeg tenkt til å "enable" de siste 4 pipelines'ene og overklokke. Er det noen som har erfaring med dette som kan fortelle meg om det funker?

Så til salg av min gamle datamaskin:

Hvor mye tror dere at jeg får for denne?

Abit KG7

AMD XP1700+

256MB Twinmos PC2100 ram

IBM 60 GXP 40GB

Chieftech miditower med dør, svart og 340W PSU

48x CD-rom og 40X Cd-brenner

MSI Geforce 4 ti4200

ABIT AU10 5.1 Lydkort

Firewire kort (husker ikke merke).

Mus og tastatur

17" LG skjerm (lakket svart)

Hmm.. tror jeg har fått med meg alt av spørsmål osv. Hvis ikke kommer jeg nok tilbake for fler ;)

Takker på forhånd til dere som har tolmodighet til å lese gjennom alt og svare på mine spørsmål!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser utrolig bra ut det der. Du kan jo vurdere å bytte HD med en SATA-disk. Jeg har samme passive kjøling på GPU og det funker fint. Blir litt varm, så det kan tenkes at du bør kjøpe den viften som passer til. Denne er så vidt jeg kan høre tilnærmet lydløs. Ellers vil jo temperaturen bero på hvor bra luftgjennomstrømnig du ellers får i kabinettet. 1 eller 2 120 mm kabinettvifter er jo bra.

Lenke til kommentar

2000 max. for pc-en + litt for skjermen. Du ser no kor lite penger som skal til for å kjøpe seg ein heilt ny.

Det skjermkortet må eg kanskje (uten å vere ekspert) vere enig i at er ei litt for lita oppgradering fra det du har.

Men kvifor skal du egentlig selge den gamle? Alt for lite å tene på det og alt for kjekt å ha. Fin å bruke til å teste ut forskjellig program. f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...