Gå til innhold

[Løst] Hjelp til PHP

Anbefalte innlegg

Vil første og fremst si at jeg har veldig lite peiling på php. Etter googling osv så er det vel en slags form for html, altså koding.

Men her kommer spørsmålet, og problemet mitt.

Jeg holder på med en webside. En fotografi/portfolio side. Jeg bruker Smugmug som webhotell(?) og de hoster siden min, og godaddy har mitt domene navn. Jeg har fått til alt jeg vil på siden min det eneste som nå mangler er en "Client Login" side. Altså et sted hvor mine kunder kan logge inn med et brukernavn og passord, eller kun passord, for så å bli sendt til deres galleri med bilder som ble tatt under deres photoshoot.

Nå er det sånn at smugmug ikke har en sånn "feature" så du man må ordne det på annet vis. Deres support sendte meg denne linken.

Så det jeg trenger for å få til dette er å laste opp denne php filen med den koden på websiden, men! igjen så støtter ikke smugmug php. Så om jeg forstår riktig må jeg ha en webside som hoster den php koden.

Kan jeg da lage et subdomain hos godaddy, og legge inn php fila der?

Hvordan gjør jeg dette?

Har noen en enkel guide eller forklar på hvordan jeg kan få gjort dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<form action="http://smugedit.com/clientredirect/" method="post" style="text-align:center">
	<input type="hidden" name="username" value="FILL YOUR USERNAME IN HERE" />

<div class="sm-form" style="text-align:left; display:inline-block; zoom:1; *display:inline">
		<div class="sm-form-field-overhead">
			<label class="sm-label">Enter your name to log in:</label>
			<div class="sm-form-field-container" style="padding-bottom:18px">
				<span class="sm-form-field-text-input-wrapper">
					<input type="text" name="clientname" value="" class="sm-form-field sm-form-field-text-input" style="width:18em">
					<button class="sm-button sm-button-size-large sm-button-skin-accent" data-value="submit">
						<span class="sm-button-label">Get my photos!</span>
					</button>			
				</span>
				<div class="sm-form-field-description">For example, "Bob Saget"</div>
			</div>
		</div>
	</div>
</form>

Dette er bare HTML kode så det kan du lime inn, denne videresender så input til http://smugedit.com/clientredirect/

I koden på linje to ovenfor: "FILL YOUR USERNAME IN HERE". Her skal du fylle inn ditt brukernavn så vidt jeg kan forstå.

Kjenner ikke til smugmug men dette er instruksene.

Videre ser instruksene ganske rett frem ut. Prøv og si ifra om du setter deg fast så kan jeg godt se på det på nytt.

Endret av JanTerjeRiisOttoJohansen
Lenke til kommentar
<form action="http://smugedit.com/clientredirect/" method="post" style="text-align:center">
	<input type="hidden" name="username" value="FILL YOUR USERNAME IN HERE" />

<div class="sm-form" style="text-align:left; display:inline-block; zoom:1; *display:inline">
		<div class="sm-form-field-overhead">
			<label class="sm-label">Enter your name to log in:</label>
			<div class="sm-form-field-container" style="padding-bottom:18px">
				<span class="sm-form-field-text-input-wrapper">
					<input type="text" name="clientname" value="" class="sm-form-field sm-form-field-text-input" style="width:18em">
					<button class="sm-button sm-button-size-large sm-button-skin-accent" data-value="submit">
						<span class="sm-button-label">Get my photos!</span>
					</button>			
				</span>
				<div class="sm-form-field-description">For example, "Bob Saget"</div>
			</div>
		</div>
	</div>
</form>

Dette er bare HTML kode så det kan du lime inn, denne videresender så input til http://smugedit.com/clientredirect/

I koden på linje to ovenfor: "FILL YOUR USERNAME IN HERE". Her skal du fylle inn ditt brukernavn så vidt jeg kan forstå.

Kjenner ikke til smugmug men dette er instruksene.

Videre ser instruksene ganske rett frem ut. Prøv og si ifra om du setter deg fast så kan jeg godt se på det på nytt.

Joda, men greia er at jeg trenger et brukernavn av han duden for å bruke opplegget hans, og han svarer ikke. Så må hoste den php fila selv. Prøver å få gjort det gjennom en annen side jeg har, men er helt grønn på hvordan jeg legger til en side med den php fila

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...