GeneralZod Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hei Litt usikker på hvilken tråd jeg skal spørre om det her. Fått tilbud om jobb via en kompis, men må ordne meg kjøreseddel. Jeg ble tatt for å ha røyket hasj for 3 år siden, å fikk forelegg for dette. Kommer jeg til å få avslag på søknaden om kjøreseddel da? På forhånd takker for svar. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Forelegg foreldes vel etter 2 år, og 5 år om du har sonet fengselsstraff. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Det finnes ingen "foreldelsesfrist" for straffbare forhold. Det finnes en frist for når politiet ikke lenger vil opplyse om dem til andre, men i dette tilfellet er det politiet selv som vurderer vandelen. Politidirektoratet har i en sak fra 2011 (2011/03333) gitt uttrykk for at dyrking og aktiv bruk av cannabis avslører en holdning som vanligvis vil være uforenlig med det å inneha kjøreseddel. Dyrking er et vesentlig verre moment enn aktiv bruk, men straff for bruk av narkotika er også grunnlag for avslag, se direktoratets rundskriv 1/2007 pkt. 3.9.3. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå