Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Være ambisiøs og være sammen med en som ikke er det.

Anbefalte innlegg

Hei, er en mann i midten av 20 årene. Har en nydelig og perfekt kjæreste som jeg elsker over alt. Vi bor sammen og har det ganske bra sammen. Vi har vært sammen i 3 år og dette er en jente jeg egentlig kan se for meg og være sammen med LENGE. Hun er egentlig ikke noe serlig ambisiøs, eller hun er vel egentlig det, men hun jobber ikke hardt nok. Jeg studerer det som mange vil kalle et elitestudium. Jeg jobber hardt og leser hver dag, inkl søndag. Dette er et veldig hardt studium, og gjør jeg det bra kan jeg forvente god lønn.

Kjæresten min studerer noe som kanskje er litt uvanlig, tenk i retning PR, europastudier og kommunikasjon. Hun har et ønske om å gjøre det bra, men hun jobber ikke hardt nok. Jeg prøver å motivere henne, men det hjelper ikke. Hun har et snitt på en veldig veldig svak C (Såvidt D), leser aldri noe serlig utenom forelesning (Bortsett fra uka før eksamen) og i ett av fagene drar hun aldri på forelesing og har ikke kjøpt boka engang. Jeg føler at det blir litt skjevt i forholdet, jeg er borte hele dagen og leser og er på forelesning, mens hun enten jobber (Lite) eller ser på tv når hun ikke har forelesning. Jeg lurer litt på hvordan det blir når vi er ferdige, jeg satser på å få meg jobb i Oslo hos ett av de store firmaene innen feltet mitt, kjæresten min tror jeg faktisk kommer til å slite med å få jobb.

Jeg har prøvd å motivere henne, støtte henne osv, men det hjelper ikke. Jeg har foreslått at vi kan lese sammen på skolen, men dette vil hun heller ikke. Har foreslått at hun kanskje burde tenke på å ta ett friår og kanskje bytte til noe annet, men detter er hun heller ikke interissert i. Hun sier selv at hun er kjempe interissert i det hun studerer.

Noen som har tips og erfaringer? Kjenner en som snart et utdannet lege, han var sammen med en veldig hygelig jente som ikke hadde fullført vgs engang og jobbet på bensinstasjon. Det varte ikke lenge pga for store forskjeller mellom dem som de slet mer og mer med ut i forholdet.

Anonymous poster hash: 2befe...339
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke få henne til å prioritere skolen. Det er noe hun eventuelt må bestemme seg for selv. Så spørsmålet er da om du kan tenke deg å være sammen med en person med lavere forventet inntekt enn deg selv og potensielt ende opp med å subsidiere henne eller forsørge henne helt?

Lenke til kommentar

Jeg kunne såklart ikke forsørget henne, men kunne godt betalt litt mer på lån og mat og slike ting. Er vel egentlig ikke penger som er det viktigste, men merker allerede nå at vi kanskje er på litt forskelig level når det gjelder interesser. Det å skulle diskutere f.eks. økonomi, politikk og ting som intersserer meg funker liksom ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

La meg gjette.

Du er fra Bærum og studerer på BI?

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kunne såklart ikke forsørget henne, men kunne godt betalt litt mer på lån og mat og slike ting. Er vel egentlig ikke penger som er det viktigste, men merker allerede nå at vi kanskje er på litt forskelig level når det gjelder interesser. Det å skulle diskutere f.eks. økonomi, politikk og ting som intersserer meg funker liksom ikke.

Jeg skjønner. Da høres det ikke ut som du ser for deg at dette varer. Og som nevnt, kan du ikke forandre henne eller holde det for sannsynlig at hun forandrer seg selv.

La meg gjette.

Hva har det med saken å gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg skjønner. Da høres det ikke ut som du ser for deg at dette varer. Og som nevnt, kan du ikke forandre henne eller holde det for sannsynlig at hun forandrer seg selv.

La meg gjette.

At han kunne være full av fordommer og burde heller konsentrere seg om å bli kvitt alt det overfladiske pjattet.

Samtidig synes jeg jo synd på karen som ikke har den jenta som skulle passe inn i den formen han hadde laget ferdig før han traff henne.

Det kunne jo ha noe med saken å gjøre...

Lenke til kommentar

La meg gjette.

At han kunne være full av fordommer og burde heller konsentrere seg om å bli kvitt alt det overfladiske pjattet.

Samtidig synes jeg jo synd på karen som ikke har den jenta som skulle passe inn i den formen han hadde laget ferdig før han traff henne.

Det kunne jo ha noe med saken å gjøre...

Fordommer? Det høres jo ut som han har kommet fram til synet sitt etter nøye overveielse, og har gjort alt han kan for å prøve å lette på problemet. Uansett er det lov å mistrives i forholdet sitt, også for de som kommer fra Bærum eller studerer på BI.

Uansett ser det ut som en potensiell beiler har meldt seg i innlegget over, så da har han kanskje en utvei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...