Gå til innhold

NÅ: Apple har lansert en syltynn MacBook

Anbefalte innlegg

...Og det er forøvrig en Air jeg har i dag, men dette virker som en bedre maskin til mitt bruk, om de ikke hadde gjort idiotiske valg mtp porter.

...

Nytt forsøk...

Ja, det kan virke sånn, siden du syns det er idiotisk med bare en port. Du trenger tydeligvis flere porter, da passer nok din eksisterende Air best for deg...

Hva er poenget ditt egentlig? Er dette mere tværing på selvfølgeligheten at det finnes andre valg? Isåfall, takk for infoen, men du kan være trygg på at jeg er kjent med det faktumet.

AtW

Det er godt å vite at du er kjent med det faktumet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig god gjennomgang her, og veldig god filming/kvalitet. Syntes også konklusjonen var god, der han snakker om hvem denne laptopen er for. Er så mange her inne som klager på speccs.

La faktisk ikke merke til det før nå at Apple logoen ikke er lyst opp lenger, de hadde visst ikke plass. Også litt rart at webkamera bare er 480p. Er 720p på air og rmbp. Men når bruker jeg webcamera veldig lite på laptoper, mer på smartelefoner etc.

Edit; må forøvrig si at den space grey utgaven ser utrolig lekker ut. Får sånn stealth vibber av den.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

...Er så mange her inne som klager på speccs.

....

Det er nok fordi det for mange er håndgripelig og antagelig også fordi mange tror det er avgjørende for brukeropplevelsen. Tilsynelatende uavhengig av brukerens behov.

Man skulle kanskje ønske seg at spesielt de som holder til i forum som dette ikke var så opphengt i spesifikasjoner, men det er vel heller grunn til å tro at det fremover bare vil bli enda mer fokus på det. Dessverre...

(Omtrent som med antall piksler på en fotosensor, men det blir en avsporing...:-))

Lenke til kommentar

Så "harry" er vel ikke lyset? Men 480p kamera virker merkelig, rent økonomisk så sparer det vel neppe penger på en slik løsning kontra 720p men det har kanskje noe med tykkelse på modulen å gjøre.

Smak og behag, jeg synes en svær lysende produktlogo er ganske så harry personlig.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

...Er så mange her inne som klager på speccs.

....

Det er nok fordi det for mange er håndgripelig og antagelig også fordi mange tror det er avgjørende for brukeropplevelsen. Tilsynelatende uavhengig av brukerens behov.

Man skulle kanskje ønske seg at spesielt de som holder til i forum som dette ikke var så opphengt i spesifikasjoner, men det er vel heller grunn til å tro at det fremover bare vil bli enda mer fokus på det. Dessverre...

(Omtrent som med antall piksler på en fotosensor, men det blir en avsporing...:-))

Det har ganske mye å si for et produkt med spesifikasjoner, det er ikke uten grunn apple kommer med ny telefon vært år selv om formfaktoren endrer seg sjeldnere feks, MBA har jo også i liten grad endret seg noe særlig utover spesifikasjoner i mange år.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjer hvis man vil overføre filer til usb og ha skjerm tilkoblet samtidig...? For noe juggel.

Som allerede sagt flere ganger, hvis du har behov for flere kabeltilkoblede enheter samtidig, så må du enten kjøpe et adapter eller en annen maskin.

Men innen kort tid vil antagelig markedet for trådløse periferienheter utvikles betydelig.

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis man vil overføre filer til usb og ha skjerm tilkoblet samtidig...? For noe juggel.

Som allerede sagt flere ganger, hvis du har behov for flere kabeltilkoblede enheter samtidig, så må du enten kjøpe et adapter eller en annen maskin.

Men innen kort tid vil antagelig markedet for trådløse periferienheter utvikles betydelig.

Jeg ser ikke helt dette, hvilke trådløse pereferienheter er det som ikke finnes i dag som du tenker deg vil eksistere framover?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt dette, hvilke trådløse pereferienheter er det som ikke finnes i dag som du tenker deg vil eksistere framover?

AtW

Nei hvem vet hva fremtiden vil bringe, men antagelig blir den enda mer trådløs...:-)

Lenke til kommentar

Så din antakelse baserer seg på "fremtiden er trådløs"-mottoet? Det er ikke så mye igjen der man ikke får trådløse varianter i dag om de ikke også trenger strøm. Og denne maskinen kan ikke overføre strøm trådløst.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så din antakelse baserer seg på "fremtiden er trådløs"-mottoet? Det er ikke så mye igjen der man ikke får trådløse varianter i dag om de ikke også trenger strøm. Og denne maskinen kan ikke overføre strøm trådløst.

AtW

...og med så mange enheter som er trådløse, så er allerede behovet for kabel redusert betydelig. Min påstand er at det produktet Apple lanserte i går vil drive denne utviklingen enda raskere. Du trenger ikke være enig i det, og jeg trenger ikke få rett. Men jeg har en magefølelse av at det vil gå bare i mer og mer trådløs retning, selv om det allerede er mange tilkoblinger som ikke trenger kabel...

Mitt tips er også at dette aldri kommer til å være et produkt du kommer til å kjøpe, antagelig vil du ha ønske om fysiske porter i mange, mange år fremover. Det er også helt greit, og det kommer helt sikkert produkter fra Apple og andre som vil dekke behovet ditt. Jada, jeg vet at du ikke liker å høre sånt, men det betyr ikke at det er feil...:-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

AtW

...og med så mange enheter som er trådløse, så er allerede behovet for kabel redusert betydelig. Min påstand er at det produktet Apple lanserte i går vil drive denne utviklingen enda raskere. Du trenger ikke være enig i det, og jeg trenger ikke få rett. Men jeg har en magefølelse av at det vil gå bare i mer og mer trådløs retning, selv om det allerede er mange tilkoblinger som ikke trenger kabel...

Mitt tips er også at dette aldri kommer til å være et produkt du kommer til å kjøpe, antagelig vil du ha ønske om fysiske porter i mange, mange år fremover. Det er også helt greit, og det kommer helt sikkert produkter fra Apple og andre som vil dekke behovet ditt. Jada, jeg vet at du ikke liker å høre sånt, men det betyr ikke at det er feil...:-)

Grunnen til at jeg ikke liker å høre det er at det er så kjedelig å få gjentatt selvfølgeligheter gang på gang, som om de plutselig skulle bli relevante. Det er litt på samme nivå som folk som insisterer på å presisere at man er "fri til sin mening" hvert eneste innlegg. Er dette et produkt jeg ikke kommer til å kjøpe? Antakeligvis, jeg kjøper neppe ny bærbar før skylake kommer. Men det er 100% likegyldig hva sannsynligheten for at jeg kjøper produktet er. Og du tar feil i at det kommer produkter som dekker mine behov, det kommer produkter som er gode nok til at det er verd et kjøp, jeg har tilgode å ha produkter av denne typen som dekker alle mine behov.

Jeg tror apple i liten grad vil drive noe som helst her, de lavthengende fruktene er tatt, og det som er mere uvanlig er allerede godt igang, det som er mest praktisk med fysisk kobling i dag vil også være det i overskuelig framtid, minnepenn med batteri? Nei takk.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Atw, nå er du i overkant kverulant og skal vri og vende på alt det han sier.

Konkretiser, det er umulig å forholde seg til den type tilbakemeldinger når jeg har såpass mange innlegg, er det noe konkret du mener jeg vrir og vender på eller kverrulerer, kom med det, så skal jeg vurdere tilbakemeldingen.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Overlat det til apple fansen å kjempe med nebb å klør for å fremstille at det er fornuftig å lage en PC med en singel port både for lading, dataoverføring og bilde sier bare jeg :fun:

Jeg digger kvalitetsfølelsen til Appleproduktene, jeg har iPhone 6, og vurderer Mac. Men jeg må si at jeg også stusser alvorlig over Apples valg om kun 1 port som man må bruke til både lading, evt. skjerm, USB osv.

JA man får 'adaptere' men er man på farten og ikke har noen adapter, blir det tungvint å dra ut ladingen når man har 2% batteri, fordi man er nødt å laste inn en fil fra minnepinnen. Og mange andre tilsvarende scenarier.

3-4 slike flerbruksporter hadde vært utrolig nyskapende og smart, men bare 1...

Lenke til kommentar

Men om du bruker en ultrabook mye på farta må du jo uansett ha med en dongle? Alle jeg ser rundt meg nå sitter iallfall med skjermdongler kobla til ultrabookene sine. Hvordan er det annerledes med denne maskinen? Skal man presentere noe må man ha med dongle på nye thinkpads, macbooks, macbook airs, og det meste annet av nyere laptoper.

Da tenker du altså på skjermdongler. Med den nye Macbook må du til og med ha en adapter tilgjengelig dersom du vil koble til noe så elementært som en minnepinne eller ekstern harddisk, eller du vil bruke ei trådløs mus (om man ikke har betalt ekstra for å få en Bluetooth-mus).

En eneste data+strøm-port er fryktelig snevert. Og Apples priser på nødvendige adaptere er hinsides.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...