Tellan Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Eg har bestilt ein brødbakemaskin frå proshop, men den er ikkje på lager. Lagerstatus står som ukjent. Eg har tatt kontakt med kundeservice, men dei kan ikkje seia nåke ting. Er det nåken som har erfaringar med kor lang tid det kan gå? Er det slik at det er like sannsynlig at dei ikkje får vara på lager om 5 år som om 1 måned? Kor lang tid er det vits å vente før eg ser etter andre? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Siden det selvfølgelig er helt individuelt for hvert enkelt produkt's produksjon, lagerstatus, transport, tollklarering, distribusjon og etterspørsel til enhver tid, så har jeg sett inn i krystallkulen min; og kan fastslå at brødbakemaskinen din kommer om 2 uker 1 dag og 14 timer! Lenke til kommentar
Tellan Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Eg veit at man ikkje kan sei slikt med sikkerhet eller nåken garantiar, det var eg også veldig klar på mot kundeservice. Det eg derimot synes er veldig rart er at dei ikkje kan seia meg om dei får inn produktet iløpet av året, eller om dei får det inn før sommaren, eller om dei får det inn før 2018. Derfor lurte eg på om det var nåken her som visste litt om innkjøpspolicy til nettbutikkar på slikt. Har dei produkter liggande ute som ein kan betala for som ein ikkje kjem til å få iløpet av dei neste x månadane, der x er 2, 4, 6, 8 eller andre verdiar. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Spøk til side; Både prodesent og butikk er avhengig av så raskt salg som mulig for å få kloa i pengene dine fortest mulig, så det går sjelden mer enn noen uker, maks et par måneder! Hvis det går lenger, så kan ingen av dem jobben sin. Lenke til kommentar
Tellan Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Er det eg også trur, men eg fekk ikkje nåke ut av kundeservice på dette. Eg får venta litt og sjå. Eg skal forresten ta tida, om den kjem til meg den 25. mars klokka 9.43 slik du har spådd skal eg ta kontakt og spørra deg om neste vekes lottotal 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Det behøver ikke være Proshop som ikke har vært flinke nok til å bestille, da importøren kan være utsolgt. Det betyr imidlertid ikke at det er importøren som har skylda, da det kan være den europeiske distributøren som ikke har på lager. Igjen behøver ikke det å bety at det er deres feil heller, da produsenten kan ha produsert for lite. Men det kan skyldes manglende levering av nødvendige deler fra underleverandører. Og de igjen kan mangle nødvendige råvarer på grunn av knapphet i markedet. Og med mindre det er butikken som ikke har vært flinke nok til å bestille, så blir det vanskelig å anslå leveringstid. Så at en butikk ikke har noe på lager, med en ubekreftet dato, kan bety alt fra 1 dag til... en eller annen gang. Jeg har selv jobbet i butikk, og har vært borte i kunder som har ventet ekstremt lenge på diverse varer, og da var det i utgangspunktet produsenten/fabrikken som ikke klarte å produsere nok til å dekke etterspørselen i markedet. De hadde undervurdert populariteten til produktet, ikke åpnet nok linjer for produsering av produktet, og havnet derfor raskt langt bakpå. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Spøk til side; Både prodesent og butikk er avhengig av så raskt salg som mulig for å få kloa i pengene dine fortest mulig, så det går sjelden mer enn noen uker, maks et par måneder! Hvis det går lenger, så kan ingen av dem jobben sin. Hvis grunnen er at det er produsert for lite, så kan ikke butikk lastes for det. Da er det kun produsent som ikke kan jobben sin, ikke begge to. Endret 12. mars 2015 av Molekylet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå