TheyStoleMyName Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hei dere! Trenger litt hjelp med å skrive ferdig jobbsøknaden/CVen min. Er egentlig ferdig med den, men tingen er slik at: Da jeg startet på studien, så gikk det litt dårlig pga noen personlige grunner (gode grunner) og nå er jeg på mitt fjerde år og ikke ferdig med bachelorgraden, men ønsker å søke kontorlignende jobber.. Og jeg vil ikke bli fremstilt som en som ikke jobber hardt, fordi det gjør jeg. Og jeg vil helst ikke komme med unnskyldninger. Så det jeg lurer på er hvordan jeg skal sette opp søknaden/CVen Vanligvis så ville det f.eks blitt noe slik på en CV: 20x1: 1. År Økonomi og administrasjon ved Høyskolen i Oslo 20x2: 2. År Økonomi og administrasjon ved høyskolen i Oslo 20x3: 3. År Økonomi og administrasjon ved høyskolen i Oslo Men som sagt er jeg på fjerde året og tar opp fag, så da ville det kanskje sett annerledes ut. Ønsker ikke at det vil gi feil inntrykk heller. Håper på noen gode tips fra dere! Tusen takk! :-) Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Du trenger da ikke nevne hvert eneste år for seg."20x1 - Økonomi og administrasjon (bachelor) ved Høyskolen i Oslo" Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Du trenger da ikke nevne hvert eneste år for seg. "20x1 - Økonomi og administrasjon (bachelor) ved Høyskolen i Oslo" Nei, men det var bare et eksempel.. Oppsettet på akkurat det er ikke så viktig, men heller hvordan jeg skal sette det opp i forhold til situasjonen min som jeg beskriver. (Har jo lest det Neppe la ut). Og det var ikke akkurat det jeg var ute etter. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Da skjønner jeg ikke helt hva du etterspør. Er det det at du bruker over normert tid som er problemet? For arbeidsgivere flest har det nesten ingenting å si. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Du skriver CV-en din slik du vanligvis ville gjort og dersom du får spørsmål om det, forteller du hvorfor du ikke er ferdig på normert tid. Men det er ikke sikkert at arbeidsgiveren bryr seg. Det er ikke uvanlig å bruke mer enn normert tid på studier. Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Da skjønner jeg ikke helt hva du etterspør. Er det det at du bruker over normert tid som er problemet? For arbeidsgivere flest har det nesten ingenting å si. Riktig, det at jeg bruker over normert tid. Ah, ok.. Trodde kanskje det ville gitt negativ inntrykk.. Men isåfall hva bør jeg skrive, rett ut; at jeg nå bruker tiden på å ta opp fag? Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Da skjønner jeg ikke helt hva du etterspør. Er det det at du bruker over normert tid som er problemet? For arbeidsgivere flest har det nesten ingenting å si. Riktig, det at jeg bruker over normert tid. Ah, ok.. Trodde kanskje det ville gitt negativ inntrykk.. Men isåfall hva bør jeg skrive, rett ut; at jeg nå bruker tiden på å ta opp fag? Jeg ville bare skrevet at du fortsatt holder på med bacheloren og la det være med det. Det kan komme spørsmål om det på intervju, og da kan du svare så ærlig og utbroderende du vil, men mitt tips er å holde det kort. Si gjerne litt mer enn "personlige grunner", f.eks. sykdom i familien, en tung periode mentalt eller liknende. Sannsynliggjør at det ikke er noe som kommer til skje med jevne mellomrom framover. Beklager litt klønete formuleringer, har det litt travelt. Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Da skjønner jeg ikke helt hva du etterspør. Er det det at du bruker over normert tid som er problemet? For arbeidsgivere flest har det nesten ingenting å si. Riktig, det at jeg bruker over normert tid. Ah, ok.. Trodde kanskje det ville gitt negativ inntrykk.. Men isåfall hva bør jeg skrive, rett ut; at jeg nå bruker tiden på å ta opp fag? Jeg ville bare skrevet at du fortsatt holder på med bacheloren og la det være med det. Det kan komme spørsmål om det på intervju, og da kan du svare så ærlig og utbroderende du vil, men mitt tips er å holde det kort. Si gjerne litt mer enn "personlige grunner", f.eks. sykdom i familien, en tung periode mentalt eller liknende. Sannsynliggjør at det ikke er noe som kommer til skje med jevne mellomrom framover. Beklager litt klønete formuleringer, har det litt travelt. Aha, oki.. Det høres bra ut, da kjører jeg på med det. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå