Dapp47 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Igjen mye bedre å få diettpenger da en kan sløse pengene på hva som helst uten alle disse reglene, som en helaften på Singingroom i Korea feks Slik jeg forstår så virker det som om diettpenger er 710kr,- pr døgn. Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Igjen mye bedre å få diettpenger da en kan sløse pengene på hva som helst uten alle disse reglene, som en helaften på Singingroom i Korea feks Slik jeg forstår så virker det som om diettpenger er 710kr,- pr døgn. Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Diettpenger er avhengig av hvor du er i verden, og hotel inngår ikke i diett(diett er mat og drikke). EDIT: Diett sør-korea som jeg snakket om er på 1100,- pr dag Endret 16. mars 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Igjen mye bedre å få diettpenger da en kan sløse pengene på hva som helst uten alle disse reglene, som en helaften på Singingroom i Korea feks Slik jeg forstår så virker det som om diettpenger er 710kr,- pr døgn. Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Som nevnt på forrige side er diett kun ment å dekke kost. Alle andre kostnader som hotell, ferje, parkering, bilutgifter og kontorrekvisita kommer i tillegg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1655459&p=22390033 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Diett skal dekke nettopp det, altså mat. Reise og overnatting kommer utenom, enten det er bestilt av arbeidsgiver eller lagt ut (mot kvitteringer) av arbeidstaker. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Igjen mye bedre å få diettpenger da en kan sløse pengene på hva som helst uten alle disse reglene, som en helaften på Singingroom i Korea feks Slik jeg forstår så virker det som om diettpenger er 710kr,- pr døgn. Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Diettpenger er avhengig av hvor du er i verden, og hotel inngår ikke i diett(diett er mat og drikke). EDIT: Diett sør-korea som jeg snakket om er på 1100,- pr dag Jeg skal reise innenlands med bil. Reiser etter arbeidstid og ankommer på kvelden. Reisen er ca 5 timer en vei. Skal så sove over for å kunne jobbe på dagen igjen, hvor jeg så vil reise hjem igjen. Hva har jeg krav på her? Har sted å sove. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Diett skal dekke nettopp det, altså mat. Reise og overnatting kommer utenom, enten det er bestilt av arbeidsgiver eller lagt ut (mot kvitteringer) av arbeidstaker. Så diett er altså kun mat? Og overnatting fikses av arbeidsgiver. Da er jeg med! Takktakk for hjelpen. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 mat er vel fast takst. Dersom jobb betaler overnatting skal du vel få natttillegg også. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 mat er vel fast takst. Dersom jobb betaler overnatting skal du vel få natttillegg også. Jeg skal ikke jobbe på natten. Jeg jobber vanlig 7-15 på dagen, før jeg reiser hjem ett par timer. Reiser så avgårde til stedet jeg skal ved 17 tiden og vil ankomme rundt 22. Legger meg så for å sove før jeg jobber litt å reiser hjem. Satser på å være hjemme igjen ved 18-19 tiden på Onsdag. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 mat er vel fast takst. Dersom jobb betaler overnatting skal du vel få natttillegg også. Nattillegg er vell om bedriften ikke betaler for overnatting om jeg har forstått det rett? Vi har ikke nattillegg da vi leverer kvittering på overnattings kost. Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Igjen mye bedre å få diettpenger da en kan sløse pengene på hva som helst uten alle disse reglene, som en helaften på Singingroom i Korea feks Slik jeg forstår så virker det som om diettpenger er 710kr,- pr døgn. Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Diettpenger er avhengig av hvor du er i verden, og hotel inngår ikke i diett(diett er mat og drikke). EDIT: Diett sør-korea som jeg snakket om er på 1100,- pr dag Jeg skal reise innenlands med bil. Reiser etter arbeidstid og ankommer på kvelden. Reisen er ca 5 timer en vei. Skal så sove over for å kunne jobbe på dagen igjen, hvor jeg så vil reise hjem igjen. Hva har jeg krav på her? Har sted å sove. Er det arbeidsgiver som fikser soveplass? Snakker vi én natt? Det var ikke hotell, men et rom - altså ikke frokost inkl? Reiser du før middag? I såfall skal du ha(forutsatt diett): dag 1: 710,- -frokost(20%) -lunsj(30%) = 355,- dag 2: 710 ,- Det fortsetter slik, og dersom du får dekket måltider av hotell eller annet trekker du dette av. Frokost 20 % av sats Lunsj 30 % av sats Middag 50 % av sats Dersom arbeidsgiver har fikset overnatting blir altså din reiseregning som følger: 1) Diett= 355+710 2) Km-godtgjørelse= X km*4,10 3) Andre nødv. utgifter 2 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 (endret) Igjen mye bedre å få diettpenger da en kan sløse pengene på hva som helst uten alle disse reglene, som en helaften på Singingroom i Korea feks Slik jeg forstår så virker det som om diettpenger er 710kr,- pr døgn. Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Diettpenger er avhengig av hvor du er i verden, og hotel inngår ikke i diett(diett er mat og drikke). EDIT: Diett sør-korea som jeg snakket om er på 1100,- pr dag Jeg skal reise innenlands med bil. Reiser etter arbeidstid og ankommer på kvelden. Reisen er ca 5 timer en vei. Skal så sove over for å kunne jobbe på dagen igjen, hvor jeg så vil reise hjem igjen. Hva har jeg krav på her? Har sted å sove. Er det arbeidsgiver som fikser soveplass?Snakker vi én natt? Det var ikke hotell, men et rom - altså ikke frokost inkl? Reiser du før middag? I såfall skal du ha(forutsatt diett): dag 1: 710,- -frokost(20%) -lunsj(30%) = 355,- dag 2: 710 ,- Det fortsetter slik, og dersom du får dekket måltider av hotell eller annet trekker du dette av. Frokost 20 % av sats Lunsj 30 % av sats Middag 50 % av sats Dersom arbeidsgiver har fikset overnatting blir altså din reiseregning som følger: 1) Diett= 355+710 2) Km-godtgjørelse= X km*4,10 3) Andre nødv. utgifter Heisann! Snakk om 1 natt ja. Reiste idag ca 17:30. Dette er ett soverom i bygget hvor jeg skal jobbe som arbeidsgiver har fikset. Jeg har ikke overtidsbetalt, men for nyskjerrighetensskyld: er denne kjøringen jeg har gjort nå å betrakte som arbeidstid? Jobbet 8-16 før jeg reiste hit. (17:30-21:30) Endret 17. mars 2015 av Dapp47 Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Ja, jeg skriver overtid for kjøring. Fly eller tog skriver jeg ikke med mindre jeg jobber ombord, for da står jeg fritt til å lese en bok, sove etc - men å kjøre selv er faktisk en jobb og man må være på. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Igjen mye bedre å få diettpenger da en kan sløse pengene på hva som helst uten alle disse reglene, som en helaften på Singingroom i Korea feks Slik jeg forstår så virker det som om diettpenger er 710kr,- pr døgn. Dette dekker jo såvidt ett dårlig hotel rom. Diettpenger er avhengig av hvor du er i verden, og hotel inngår ikke i diett(diett er mat og drikke). EDIT: Diett sør-korea som jeg snakket om er på 1100,- pr dag Jeg skal reise innenlands med bil. Reiser etter arbeidstid og ankommer på kvelden. Reisen er ca 5 timer en vei. Skal så sove over for å kunne jobbe på dagen igjen, hvor jeg så vil reise hjem igjen. Hva har jeg krav på her? Har sted å sove. Er det arbeidsgiver som fikser soveplass?Snakker vi én natt? Det var ikke hotell, men et rom - altså ikke frokost inkl? Reiser du før middag? I såfall skal du ha(forutsatt diett): dag 1: 710,- -frokost(20%) -lunsj(30%) = 355,- dag 2: 710 ,- Det fortsetter slik, og dersom du får dekket måltider av hotell eller annet trekker du dette av.Frokost 20 % av sats Lunsj 30 % av sats Middag 50 % av satsDersom arbeidsgiver har fikset overnatting blir altså din reiseregning som følger: 1) Diett= 355+710 2) Km-godtgjørelse= X km*4,10 3) Andre nødv. utgifter Heisann! Snakk om 1 natt ja. Reiste idag ca 17:30. Dette er ett soverom i bygget hvor jeg skal jobbe som arbeidsgiver har fikset. Jeg har ikke overtidsbetalt, men for nyskjerrighetensskyld: er denne kjøringen jeg har gjort nå å betrakte som arbeidstid? Jobbet 8-16 før jeg reiste hit. (17:30-21:30) Dette skal stå i avtalen din, vi får ikke overtid på reise timer der jeg jobber nå og har maks lengder avhengig av hvor vi reiser. Min nye jobb er det ikke maks lengder og overtid om det er helg. Så det varierer med avtalen. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Takk for nyttig informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå