Kjenstadbakk Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hei, er ny her og har et spørsmål angående bilkjøp. Jeg lurer på om noen av dere har noe erfaring med BMW 1-serie (E87). Jeg har sett litt på en 118d 2008 og lurer på om dere har noe erfaring med e87. Den har ikke xenon og parkerings sensor, men dette tror jeg ikke er noe ''must''. BMW har vel gode lys selv med halogen? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Disse motorene har massive problemer: Søk litt så finner du mange tråder, blant annet på bimmers. Hvilken pris tenkte du å legge deg på. Generelt sett er 1-serie noe dyr i forhold til hva man får. Ved å gå opp til 3-serie får man noe mer innhold for penga er mitt inntrykk. Jeg ville gått for bensin, mye mye mindre problemer. Den perioden der med BMW diesel motorer har også veldig grov gange. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 De firesylindrede ja, dieselsekserne brummer finfint de. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Faren til en kompis av meg har hatt noen utfordringer med en slik N47-motor.. Det endte med en saftig regning på noen titusener fra BMW-sjappa. Etter en heftig runde med krangling ble regningen trukket, og BMW tok på seg kostnaden. Dette var med en bruktimportert bil. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 De firesylindrede ja, dieselsekserne brummer finfint de. Hvor er relevansen. Vennligst vis meg en 1-serie med dieselsekser. Og uavhengig av antall sylindre hører man fortsatt godt at en motor går på fyringsolje. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) -slettet- Endret 10. mars 2015 av Mr. A Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 N47 har hatt en del problemer med registerkjedet som "artig" nok sitter mot torpedoveggen for å gjøre reparasjonen ekstra kostbar. Det har vært en tråd på Bimmers (link), hvor det ble nevnt at noen verksteder har vist litt goodwill og utbedret feilen så lenge bilen er under 7 år. Så om man får orden på registeret hos BMW uten å betale penger for reparasjonen kan det fort være en ålreit bil/motor. Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Tusen takk for alle svar! Har konkludert med at E87 blir for trang etter videre inspeksjon ( baksete spesielt og bagasjerommet) Pappa har en E90 diesel og jeg liker den bilen veldig godt. Men har sett litt på e90 320i før faceliften kom og må si den ser lovende ut. E90 før facelift er vel så å si 'skuddsikker'? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 E90 bruker de samme motorene som E87, men bensin (N46) skal visstnok ikke lide av det samme problemet. Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Hva med volvo s40 2005-2007 noen som vet noe om den? God å kjøre? 2.0 146 bensin Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Jeg har N46 motoren og har måtte få fikset registeret, pris 48k hvor jeg måtte dekke halvparten. Glideskinnene som er i plast gikk i oppløsning og kjedet hoppet 1 tann, heldigvis ikke andre skader. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Jeg har N46 motoren og har måtte få fikset registeret, pris 48k hvor jeg måtte dekke halvparten. Glideskinnene som er i plast gikk i oppløsning og kjedet hoppet 1 tann, heldigvis ikke andre skader. Vanlig slitasje? N46 skal ikke ha samme problemene som N47. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Ikke akkurat samme, men er også noen problemer der som går igjen. Kan ikke kalle ting for vanlig slitasje når det plutselig knekker av. Da er plastimpellere på M52 vanlig slitasje også. Disse har dog blitt byttet ut mot metall av BMW selv, som innså at plast ikke holdt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Godt poeng. Men om motoren har gått typ 200.000 og over så ville det jo ikke overrasket meg om registeret tar fyken. Men poenget var at det ikke er krise slik som det er på N47 der motoren tar spontant selvmord. Generelt så ville jeg styrt bort fra N46 og N47, da N52/N53 og M57 er overlegne alternativer bygget på allerede solide design. Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 N52\N53 og m57 er brukt i? Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Hehe, visst det ? Men hvilke bmwer? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 3 og 5 i hvert fall skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 N52\N53 og m57 er brukt i? M57 5-serie 2000-2003 E39 525/530d 2007-2010 E60/E61 525/530/535d Tilsvarende 3- og 7-serie med bemerkning *25d og over. N52 2005-2011 E60/E90 *23i og over N53 Samme greia, fra 2007 til 2013 N55 2009-nåværende x35i Kort sagt: Styr unna 520i/d fra 2006 og videre. Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Har sett på en 2005 320i.. (E90) den har ikke samme motor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå