Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe BMW E87?


Anbefalte innlegg

Hei, er ny her og har et spørsmål angående bilkjøp.

 

Jeg lurer på om noen av dere har noe erfaring med BMW 1-serie (E87). Jeg har sett litt på en 118d 2008 og lurer på om dere har noe erfaring med e87.

 

Den har ikke xenon og parkerings sensor, men dette tror jeg ikke er noe ''must''. BMW har vel gode lys selv med halogen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse motorene har massive problemer:

 

Søk litt så finner du mange tråder, blant annet på bimmers.

Hvilken pris tenkte du å legge deg på. Generelt sett er 1-serie noe dyr i forhold til hva man får. Ved å gå opp til 3-serie får man noe mer innhold for penga er mitt inntrykk.

Jeg ville gått for bensin, mye mye mindre problemer. Den perioden der med BMW diesel motorer har også veldig grov gange.

Lenke til kommentar

Faren til en kompis av meg har hatt noen utfordringer med en slik N47-motor..

 

Det endte med en saftig regning på noen titusener fra BMW-sjappa.

Etter en heftig runde med krangling ble regningen trukket, og BMW tok på seg kostnaden.

Dette var med en bruktimportert bil.

Lenke til kommentar

N47 har hatt en del problemer med registerkjedet som "artig" nok sitter mot torpedoveggen for å gjøre reparasjonen ekstra kostbar. Det har vært en tråd på Bimmers (link), hvor det ble nevnt at noen verksteder har vist litt goodwill og utbedret feilen så lenge bilen er under 7 år. Så om man får orden på registeret hos BMW uten å betale penger for reparasjonen kan det fort være en ålreit bil/motor.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar!

Har konkludert med at E87 blir for trang etter videre inspeksjon ( baksete spesielt og bagasjerommet)

 

 

Pappa har en E90 diesel og jeg liker den bilen veldig godt. Men har sett litt på e90 320i før faceliften kom og må si den ser lovende ut.

 

E90 før facelift er vel så å si 'skuddsikker'?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har N46 motoren og har måtte få fikset registeret, pris 48k hvor jeg måtte dekke halvparten.

Glideskinnene som er i plast gikk i oppløsning og kjedet hoppet 1 tann, heldigvis ikke andre skader.

 

Vanlig slitasje? N46 skal ikke ha samme problemene som N47.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat samme, men er også noen problemer der som går igjen. Kan ikke kalle ting for vanlig slitasje når det plutselig knekker av. Da er plastimpellere på M52 vanlig slitasje også. Disse har dog blitt byttet ut mot metall av BMW selv, som innså at plast ikke holdt.

Lenke til kommentar

Godt poeng. Men om motoren har gått typ 200.000 og over så ville det jo ikke overrasket meg om registeret tar fyken. Men poenget var at det ikke er krise slik som det er på N47 der motoren tar spontant selvmord.

 

Generelt så ville jeg styrt bort fra N46 og N47, da N52/N53 og M57 er overlegne alternativer bygget på allerede solide design.

Lenke til kommentar

N52\N53 og m57 er brukt i?

 

M57

 

5-serie

2000-2003 E39 525/530d

2007-2010 E60/E61 525/530/535d

 

Tilsvarende 3- og 7-serie med bemerkning *25d og over.

 

N52

 

2005-2011 E60/E90 *23i og over

 

N53

 

Samme greia, fra 2007 til 2013

 

N55

 

2009-nåværende x35i

 

 

Kort sagt: Styr unna 520i/d fra 2006 og videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...