Gå til innhold

Nye øre-propper e.l. ...?


Anbefalte innlegg

Må synes å kunne si at jeg har et ganske bra hi-hi-øre... og jeg er godt fornøyd med mine sporta pro! Porta pro er nesten identisk, (litt bedre lyd... marginalt),men sporta pro er mer portabel og billigere. AKG og Sennheiser er også svært annerkjent uten at jeg har testet noen av dem. Fikk forresten mine sporta pro byttet da elementene tok kveld. På livstidgarantien.... :) Lånte dem bort til en TULLING som ikke visste hva FOR HØYT var for noe... Vei forøvrig om en liten HI-FI butikk i Bergen sentrum som selger Koss, men husker ikke hva di heter... Kan spore opp navnet deres hvis ønskelig... :) Billige Sony på Elkjøp frarådes....!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg laaaaangt unna Koss.

Jeg har Koss Porta Pro og div. Sennheiser modeller.

 

Koss har blitt herpa minst 12 ganger uten at jeg har vært uforsiktig, plutselig mister man lyd på ene øret osv, evt. at kontakten blir dårlig (jack pluggen). På Sennheiser har dette aldri skjedd, men der er kabelen avtagbar så man kan bytte den, uten å gå gjennom reparasjon osv.

 

Koss har også blitt sikkelig strenge på reparasjon, og krever kvittering + porto for å sende den til rep. I tillegg greide de på bruke 4MND(!!!) på å reparere mine Porta Pro. Jeg leverte dem i sommerferien og fikk dem nå...

 

Tredje men trolig ikke siste negative ting med Koss, er at lyden er helt for jævlig i forhold til Sennheiser. Hvis du liker Cerwin Vega blandt høyttalermerker, liker du trolig også Koss for alt du hører er masse buldrebass og enormt dårlig lydbilde ellers i mellomtonen/diskant.

 

Lykke til med kjøpet ditt.

Lenke til kommentar

Har brukt mine koss headsett på jobben i 4 måneder nå. Og som elektriker er det en bra påkjenning på de.

Men skal du bruke hjelm vil jeg anbefale Koss SportaPro Hodetelefon siden de ikke går opp i hjelmen, men bak til nakken din. Samme lyd uansett.

Jeg liker de fordi de gir mer bass og fyldige lyd.

Sennhiser har jeg ikke prøvd. Men har hørt mye bra om de.

 

Men uansett hvilkent produkt du skal kjøpe nå for tiden, vil det alltid være noen som kan ha fått en litt dårlig versjon. Pga produksjonsfeil. Men hos koss skal det være veldig skjelden. Det er ikke uten grunn at du får livstids garanti. Skulle likt å se det på en BMW f.eks. :lol:

Så er det de som misbehandler produktet og blir misfornøyd når de går i stykker og krever det på garantien.

F.eks mobiler i dag tåler ingen ting, men alle forventer seg at du kan snakke i de mens det regner. :lol:

Men for all del gå til bil-tema min del :lol:;)

Jeg er fornøyd med mitt koss headsett.

Lenke til kommentar
kan anbefale deg portapro på det sterkeste, sinnsykt digg lyd. på free record shop kosta de 600,-. ikke noe problem å få kjøpt i norge i hvert fall. her er en test over diverse utstyr:

http://www.pcpro.no/tester/Test_hodetelefoner.htm

Har hatt Porta Pro i 8 år, og synes de er perfekt lyd kontra størrelse. Bruker dem nå mest sammen med en iRiver iMP-550. Men selvom de ikke er store, så tar de en del plass. Krever også at du ikke slenger dem hulter-til-bulter sammen med bøker el., tåler ikke allverdens.

 

Derfor er jeg også på utkikk etter noen *gode* plugger i 3-400kr klassen, som kan brukes til virkelig portabelt bruk.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Så SportaPro og PortaPro har samme lyd? Og prisforskjellen er 200,-?!

Koss SportaPro Hodetelefonen er mindre vanskelig å produsere siden den har mindre med fiks faks deler. Sikkert det som er grunnen.

 

Jeg har Portapro, men lurer på om jeg skal kjøpe meg en sportpro siden de passer bedre med hjelm bruk. :p:

Lenke til kommentar

Har selv brukt Koss PortaPro i 3 år nå. Har ikke sviktet med enda, og dersom den gjør det så går det på garanti. Så det er absolutt verdt prisen.

 

Men jeg leste en test av ørepropper, husker ikke hvor... men da var det keichenester (stavet helt feil!) som vant. Noen som vet hvordan det skrives? ;)

Lenke til kommentar
Koss ur-40 er heftige, porta pro tåler ikke så mye.

ur-30 er ganske bra, men de produseres ikke lenger har jeg hørt.

ur-40 liker ikke jeg.

 

Sony øreplugger er det jeg foretrekker.

Små, hendige, behagelige, god lyd, kan ha lyd i et øre, diskre. (kan høre på musikk gjennom hele norsktimen dersom du har propp i øret som er vendt bort fra lærer.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...