Nizzen Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 1. Med mindre det står noe revolusjonerende i tråden som Nizzen linker til så tør jeg påstå det er bra RAM du har funnet der. 2.De første DDR4 brikkene man fikk tak i hadde vel CL16 på 2133MHz og hadde følgelig dårligere ytelse enn tilsvarende klokket DDR3 brikker. 1. Kanskje du bør lese linken? 2. Nei 1. Det har jeg da også til hensikt å gjøre, når jeg får tid. I farten så det ikke ut som tråden din tok for seg om det vil være stor forskjell mellom 2800MHz brikkene TS har plukket ut og f.eks. 3200MHz brikkene dine. 2. Neivel (Edit 1: CL 15?... Jeg er rimelig sikker på at dette er de første DDR4 brikkene som kom til landet, men jeg finner dem ikke i prisjakt lenger.) Edit 2: Da har jeg kikket litt nøyere på linken din. Du må nesten spesifisere litt. I følge linken din så er det i BF4 brukbar forskjell hvis du har stor forskjell i hastighet på RAM (dobbelt så høy frekvens), i 2 kanals oppsett. Jeg ser ikke relevansen i forhold til 4 kanals systemet til TS eller de 400MHz som skiller RAM'en han har plukket ut og for eksempel din. Er det din påstand at dine RAM brikker er verdt 4000 Kr mer for TS til hans bruk så må du nesten dokumentere det med noe bedre enn det som kommer frem i tråden du linket til. Jeg mener de 4000 Kronene sannsynligvis er bedre utnyttet på andre områder. Bare det å bruke 2000 ekstra til et GTX980 vil nok gi mye mer i form av fps enn RAM'en din... Jeg har ikkje påstått noe som helst Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Nizzen, det er vel bare 0,05% av forumbrukerne (kjapt anslått;) som har maskinvare i samme klasse som deg når det gjelder CPU og grafikk. For bermen, inkludert meg selv, er hastighetsforskjeller fra DDR4 2400 til 3200 MHz mest teoretisk og bragging rights gjelder. Anandtech sitt review viser tydelig mønsteret. Når det er sagt vet vi fra før at de siste tre prosentene med ytelse koster skjorta og har man lyst har man lov. Til slutt er vi også tilbake på at ytelsen i fps får du ved å legge pengene i det som teller; i dette tilfellet grafikk - men som i denne tråden er helt ute av normale sammenligninger siden vi her snakker ultra-entusiast-high-end Titan-z ;=) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Nizzen, det er vel bare 0,05% av forumbrukerne (kjapt anslått;) som har maskinvare i samme klasse som deg når det gjelder CPU og grafikk. For bermen, inkludert meg selv, er hastighetsforskjeller fra DDR4 2400 til 3200 MHz mest teoretisk og bragging rights gjelder. Anandtech sitt review viser tydelig mønsteret. Når det er sagt vet vi fra før at de siste tre prosentene med ytelse koster skjorta og har man lyst har man lov. Til slutt er vi også tilbake på at ytelsen i fps får du ved å legge pengene i det som teller; i dette tilfellet grafikk - men som i denne tråden er helt ute av normale sammenligninger siden vi her snakker ultra-entusiast-high-end Titan-z ;=) 2x 980 er bedre og billigere. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) 0,05 %, men hvor mange av de er innom her? 0,1 %? I så fall så er halvparten her inne, som kunne å funnet på å gjort noe slikt. Og resten 99,9 % ser nok lang vei fra en tråd om kraftige maskiner. Eller PC overhode. Uten at jeg har noe å tilføye i diskusjonen, så skulle jeg bare nevne dette perspektivet. Endret 16. mars 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Da byttet jeg like så greit til en cooler master 1200. Jeg kan gjerne bytte ut SSD til m2, det er ikke så stor prisforskjell på 256gb. Ca. 800 kroner. Så det spiller vel ikke så stor rolle fra eller til. Er hovedkortet greit? Eller er det andre valg som er rimeligere og tilbyr det samme, eller bedre litt dyrere, men som man bør ha? Kortet ble litt finger ut i luften plukk fra listen fra komplett nesten. Ift. RAM, tenkte jeg at det helt sikkert kommer til å bli litt utvikling fremover med DDR4, og at det er veldig lett å oppgradere i nær fremtid, til sikkert en betraktelig billigere penge. Kom bare på at jeg glemte å forsikre meg om at du fikk med deg at det var de spesifikke SSD'ene jeg linket til som er dobbelt så raske som vanlige? Komplett ser ikke ut til å ha noen M2 SSD'er som er like raske som de jeg linket til. Nå er det ingen som har protestert voldsomt og insistert på RAID løsninger i stedet så da tenker jeg det sikkert er "godt nok". Når det er sagt bør du jo vite hva du eventuelt velger bort. Kanskje noen andre i tråden som har peiling på RAID kan komme med et innspill? Jeg mener å ha sett RAID oppsett med egen kontroller som kommer seg greit opp i lesehastigheter på godt over 2000MB/s. Ærlig talt hadde jeg trodd Nizzen ville protestert på SSD valget mitt før RAM'en. Ingen som har kommet med innspill på hovedkortet heller, så da tipper jeg det kommer til å "gjøre nytta". Ellers må jeg innrømme jeg nok hadde gått for EVGA PSU'en. 3 år ekstra garanti for 1-3% lavere effektivitet. Trekker du 700W utgjør 2% et ekstra effekttap på 14W. Selv om maskinen står og folder 24/7 blir det ikke veldig mye hverken penger eller varme ut av det. Og om PSU'en ryker om 9 år har du rett på å få fikset den, eller ny. Når det er sagt tipper jeg begge er så godt bygget at de sannsynligvis vil ha ganske lik levetid. Så satser du på det er nok CM'en sånn sett kanskje det bedre valget. Bare jeg som pleier å være uheldig med hardware som liker å sikre meg så godt som mulig. Lenke til kommentar
Mikkeel Skrevet 11. april 2015 Forfatter Del Skrevet 11. april 2015 Det ble denne pakken til slutt https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1537141&su=56C0CE25-6497-409C-BD6D-A2AA24401A80 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå