Mikkeel Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hei. Jeg skal kjøpe en ny stasjonær gamingPC. Har ikke lenger noe som helst peiling hva gjelder specs, og hva som er bra eller dårlig. Bygget PC før da jeg var yngre, men kan gjerne kjøpe ferdigbygget nå. Om ikke det er fryktelig fryktelig lønnsomt å bygge den selv. Design spiller ingen rolle overhodet, kun specs. Vil at PCen skal kunne kjøre alt på ultra. Spiller for det meste cs-go, og skjønner at man ikke trenger all verdens for det, men spiller en del annet også, og vil at det skal gå raskt på beste innstillinger, gjerne noen år fremover uten at jeg må bytte ut noe. Sett en del på Titan Z: https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-titan-z/10937 Koster 25.000. På "kampanje" fra 35.000. Spm. er vel om dette er et ok kjøp, eller om jeg kan få veldig mye mer for 25.000 om jeg bygger selv. Sett litt på bla i50,i60,i70,i80 også. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hei og hopp, Det er sikkert de som har bedre tid til å vise deg nøyaktig hva du bør ha. Å bygge selv har den fordelen at du kan velge ut akkurat de mest "fremtidsrettede" delene, og det som gir mest for penga. Men du sparer ikke nødvendigvis veldig mye. Ville nok i bunn og grunn styrt unna den maskinen, og du får bedre for den prisen. Grunnen til at de har "satt den ned", er fordi hovedkomponenten i den, skjermkortet Titan-Z, begynner å bli ganske gammelt, og falt kraftig i pris. Det egentlig største spørsmålet, som også deler gaming-samfunnet i to, er hvilken sokkel du skal ha. Her er det LGA 1150, med prosessoren 4790K eller Sokkel LGA 2011-3 med 5820K som gjelder i den prisklassen for en gaming-maskin. Førstnevnte kan i en del spill yte litt bedre om man ikke overklokker (kjører på høyere frekvens), og koster litt mindre. Sistnevnte derimot er noe dyrere, nyere, har mer avansert hovedkort med støtte for mer utstyr, fremtidsrettet DDR4-minne, og prosessoren har 50 % flere kjerner som kan være fordel ved tung multitasking og godt optimaliserte spill.Siden du ønsker best specs, og noe fremtidstrettet så tipper jeg egentlig at sokkel 2011-3 og 5820k er greit valg. Spesielt siden det ikke lenger er SÅ stor forskjell i pris. Dvs. det du også finner i maskinen du har valgt, Titan-Z. Så der er jeg enig. Velg en grei SSD. Her er Samsung 850 Pro en populær entusiastutgave, og tipper 250-500 GB er passelig mengde for entusiaster flest. Men om man sliter med å få ting til å passe med budsjettet, så er det her jeg først ville senket litt på ytelsen for f.eks en SSD med mer for penga. f.eks Crucial MX100. Dette kan eventuelt konfigureres på alle komplett sine maskiner. Skjermkort -> Her er jeg som sagt ikke enig i at Titan-Z vil være et godt kjøp, og da er man nødt å velge en annen PC fra komplett, eller bygge selv. Anbefaler nok to GTX 980'er i SLI. Og planlegger du å bruke en del tid på å kjøpe maskinen, så kan man alltids vente til Titan X, selv om jeg ikke tror du passer beskrivelsen av de som kjøper et slikt kort, og du får mer ytelse med to GTX 980er. Til syvende og sist hadde jeg nok vurdert en bedre strømforsyning. Resten er egentlig ikke fullt så viktig. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Ville ventet på Titan X og valgt 2011-3 (som har doble minnekanaler). Det har faktisk litt å si. Evnt om du bare skal spille, ville jeg valgt et annet skjermkort. Det er uforholdsmessig dyrt i forhold til ytelse. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Et bygg selv prosjekt med 1150 socket I7 4790k, 16Gb ram og et 970/980 er mest trolig alt du trenger i første omgang. Ingen grunn til å hoppe på det ferdigbygget der til dobbel pris av hva du egentlig trolig trenger. Lenke til kommentar
Mikkeel Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Takk for gode svar. Jeg skal bare bruke den til å spille. Alt jeg trenger til jobbsammenheng er wikipedia, det klarer allerede min laptop til tider utmerket godt, i hvertfall når jeg ikke har sølt øl over den. Da går jeg for en annen løsning. Hvis man ikke sparer fryktelig mye på å bygge selv Andrull, velger jeg gjerne en ferdigbygget. Jeg kjenner at det klør litt mye i fingrene for å vente på realase av Titan-X. Tror evt. jeg velger en av de andre jeg nevnte og som kan evt. kan konfigureres: i50-i85. Feks. i60 https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i60-gtx-980-edition/10945 i60 har 2011-3 5820k, og med ny SSD og 2stk GTX 980 i SLI, og bedre strømforsyning ender det på ca. samme pris som Titan-z? Lenke til kommentar
seppo- Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Hei og hopp, Det er sikkert de som har bedre tid til å vise deg nøyaktig hva du bør ha. Å bygge selv har den fordelen at du kan velge ut akkurat de mest "fremtidsrettede" delene, og det som gir mest for penga. Men du sparer ikke nødvendigvis veldig mye. Ville nok i bunn og grunn styrt unna den maskinen, og du får bedre for den prisen. Grunnen til at de har "satt den ned", er fordi hovedkomponenten i den, skjermkortet Titan-Z, begynner å bli ganske gammelt, og falt kraftig i pris. Det egentlig største spørsmålet, som også deler gaming-samfunnet i to, er hvilken sokkel du skal ha. Her er det LGA 1150, med prosessoren 4790K eller Sokkel LGA 2011-3 med 5820K som gjelder i den prisklassen for en gaming-maskin. Førstnevnte kan i en del spill yte litt bedre om man ikke overklokker (kjører på høyere frekvens), og koster litt mindre. Sistnevnte derimot er noe dyrere, nyere, har mer avansert hovedkort med støtte for mer utstyr, fremtidsrettet DDR4-minne, og prosessoren har 50 % flere kjerner som kan være fordel ved tung multitasking og godt optimaliserte spill. Siden du ønsker best specs, og noe fremtidstrettet så tipper jeg egentlig at sokkel 2011-3 og 5820k er greit valg. Spesielt siden det ikke lenger er SÅ stor forskjell i pris. Dvs. det du også finner i maskinen du har valgt, Titan-Z. Så der er jeg enig. Velg en grei SSD. Her er Samsung 850 Pro en populær entusiastutgave, og tipper 250-500 GB er passelig mengde for entusiaster flest. Men om man sliter med å få ting til å passe med budsjettet, så er det her jeg først ville senket litt på ytelsen for f.eks en SSD med mer for penga. f.eks Crucial MX100. Dette kan eventuelt konfigureres på alle komplett sine maskiner. Skjermkort -> Her er jeg som sagt ikke enig i at Titan-Z vil være et godt kjøp, og da er man nødt å velge en annen PC fra komplett, eller bygge selv. Anbefaler nok to GTX 980'er i SLI. Og planlegger du å bruke en del tid på å kjøpe maskinen, så kan man alltids vente til Titan X, selv om jeg ikke tror du passer beskrivelsen av de som kjøper et slikt kort, og du får mer ytelse med to GTX 980er. Til syvende og sist hadde jeg nok vurdert en bedre strømforsyning. Resten er egentlig ikke fullt så viktig. Sikler selv etter nye PC deler og er stort sett enig i dette^ Slik jeg har forstått det er Titan kortene bedre egnet til 3D-redigering, film effekter og den slags med mer grafikk minne, mens 980 serien har høyere klokke frekvenser og yter bedre i de fleste spill. Jeg ville gått for 2011-3 sockel med enten i7-5820k, noe bra DDR4 RAM og den slags og brukt 2xGeForce 980 som GPU. Samsung sin SSD er også bra. Eller kjør i7-5930x som er en enda kraftigere cpu, men da må du nok nøye deg med 1xGeForce 980 om du skal holde prisen nede. https://prisguiden.no/liste/152973 Noe sånt? Du kan endre cpu og legge til en til gpu. Husk også å legge til kabinett og OS. Opp til deg om du tar med skjerm, tastatur og mus. - Hovedkort og sånn kan sikkert endres litt billigere. Jeg er ikke helt sikker på hva som er best av hovedkortene. Endret 9. mars 2015 av seppo- Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Takk for gode svar. Jeg skal bare bruke den til å spille. Alt jeg trenger til jobbsammenheng er wikipedia, det klarer allerede min laptop til tider utmerket godt, i hvertfall når jeg ikke har sølt øl over den. Da går jeg for en annen løsning. Hvis man ikke sparer fryktelig mye på å bygge selv Andrull, velger jeg gjerne en ferdigbygget. Jeg kjenner at det klør litt mye i fingrene for å vente på realase av Titan-X. Tror evt. jeg velger en av de andre jeg nevnte og som kan evt. kan konfigureres: i50-i85. Feks. i60 https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i60-gtx-980-edition/10945 i60 har 2011-3 5820k, og med ny SSD og 2stk GTX 980 i SLI, og bedre strømforsyning ender det på ca. samme pris som Titan-z? I den listen vil du endre følgende til noen bedre komponenter. PSU - XFX ProSeries XXX Edition 750W CPU kjøler - Cooler Master Seidon 120V SSD - Samsung 850 EVO 250GB Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Ville ventet på Titan X og valgt 2011-3 (som har doble minnekanaler). Det har faktisk litt å si. Evnt om du bare skal spille, ville jeg valgt et annet skjermkort. Det er uforholdsmessig dyrt i forhold til ytelse. 2011-3 har 4 minnekanaler, ikke 2. Men det har forsvinnende lite å si i forhold til gaming. 2 stk. 4GB brikker på 1600MHz er nok til at det ikke blir noen flaskehals i systemet med en 4790K for eksempel. Verre lurer jeg på om det er at TS snakker om SLI med en 5820K cpu, den har ikke 40 PCIe lanes slik som 5930K og 5960X. SLI blir vel 16x8x da? (Mister faktisk et par frames på det.) Og sitter igjen med få lanes til resten av systemet. En PCIe SSD utgår med høye kneløft, og det samme med eventuelt 3x eller 4x SLI i fremtiden. Titan-X er jo lansert, så den er snart i butikken. Litt tålmodighet kan veldig fort lønne seg her.. Endret 9. mars 2015 av Gabri3L 1 Lenke til kommentar
C64C Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hva er prisen på Titan X? Den tar vel opp halve budsjettet. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Ville ventet på Titan X og valgt 2011-3 (som har doble minnekanaler). Det har faktisk litt å si. Evnt om du bare skal spille, ville jeg valgt et annet skjermkort. Det er uforholdsmessig dyrt i forhold til ytelse. 2011-3 har 4 minnekanaler, ikke 2. Men det har forsvinnende lite å si i forhold til gaming. 2 stk. 4GB brikker på 1600MHz er nok til at det ikke blir noen flaskehals i systemet med en 4790K for eksempel. Verre lurer jeg på om det er at TS snakker om SLI med en 5820K cpu, den har ikke 40 PCIe lanes slik som 5930K og 5960X. SLI blir vel 16x8x da? (Mister faktisk et par frames på det.) Og sitter igjen med få lanes til resten av systemet. En PCIe SSD utgår med høye kneløft, og det samme med eventuelt 3x eller 4x SLI i fremtiden. Titan-X er jo lansert, så den er snart i butikken. Litt tålmodighet kan veldig fort lønne seg her.. Gode poeng! 2011-3 har seff 4 minnekanaler. Tenkte 4, skrev 2 Gikk selv for en 4930k og angrer ikke på det. Lenke til kommentar
Mikkeel Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Ville ventet på Titan X og valgt 2011-3 (som har doble minnekanaler). Det har faktisk litt å si. Evnt om du bare skal spille, ville jeg valgt et annet skjermkort. Det er uforholdsmessig dyrt i forhold til ytelse. 2011-3 har 4 minnekanaler, ikke 2. Men det har forsvinnende lite å si i forhold til gaming. 2 stk. 4GB brikker på 1600MHz er nok til at det ikke blir noen flaskehals i systemet med en 4790K for eksempel. Verre lurer jeg på om det er at TS snakker om SLI med en 5820K cpu, den har ikke 40 PCIe lanes slik som 5930K og 5960X. SLI blir vel 16x8x da? (Mister faktisk et par frames på det.) Og sitter igjen med få lanes til resten av systemet. En PCIe SSD utgår med høye kneløft, og det samme med eventuelt 3x eller 4x SLI i fremtiden. Titan-X er jo lansert, så den er snart i butikken. Litt tålmodighet kan veldig fort lønne seg her.. Beklager, men her hang jeg faktisk ikke med. Det du sier er at jeg ikke kan kjøre SLI optimalt med 5820k? Ikke at jeg nesten vet hva SLI er en gang.. Titan-x.. Har noen noen formening om pris her? Titan-z kostet vel 22.000 når det kom eller noe i den prisklassen, og er jo rett under hva jeg planlegger å bruke totalt på hele boksen. Hvor lang tid snakker vi evt. her med venting? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Ville ventet på Titan X og valgt 2011-3 (som har doble minnekanaler). Det har faktisk litt å si. Evnt om du bare skal spille, ville jeg valgt et annet skjermkort. Det er uforholdsmessig dyrt i forhold til ytelse. 2011-3 har 4 minnekanaler, ikke 2. Men det har forsvinnende lite å si i forhold til gaming. 2 stk. 4GB brikker på 1600MHz er nok til at det ikke blir noen flaskehals i systemet med en 4790K for eksempel. Verre lurer jeg på om det er at TS snakker om SLI med en 5820K cpu, den har ikke 40 PCIe lanes slik som 5930K og 5960X. SLI blir vel 16x8x da? (Mister faktisk et par frames på det.) Og sitter igjen med få lanes til resten av systemet. En PCIe SSD utgår med høye kneløft, og det samme med eventuelt 3x eller 4x SLI i fremtiden. Titan-X er jo lansert, så den er snart i butikken. Litt tålmodighet kan veldig fort lønne seg her.. Beklager, men her hang jeg faktisk ikke med. Det du sier er at jeg ikke kan kjøre SLI optimalt med 5820k? Ikke at jeg nesten vet hva SLI er en gang.. Titan-x.. Har noen noen formening om pris her? Titan-z kostet vel 22.000 når det kom eller noe i den prisklassen, og er jo rett under hva jeg planlegger å bruke totalt på hele boksen. Hvor lang tid snakker vi evt. her med venting? 5820k og sli funker helt topp sammen! Man mister ikkje ytelse på x8 fordi det er pci-e 3.0. Altså det samme som pci-e x16 2.0 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Man mister vel ikke mer ytelse enn at det er mer enn så vidt målbart i 16x16x vs 8x8x i de fleste tilfeller vil jeg tro. Men har man et spill som skalerer bra med flere kort i SLI så vil 3x og 4x SLI bli målbart tregere med en 5820K vs 5930K. Men mitt eget argument mot 4790K faller vel totalt fra hverandre? I henhold til intel så har 4790K bare 16 PCIe lanes mot 5820K sine 28. Er det ekstra PCIe lanes i chipsettet på Z97 hovedkort som støtter 4xSLI? Eller er man da nede i 4x4x4x4x for eksempel? 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 5820K eller 5960X er de eneste valgene i mine øyne, har man råd til 4 skjermkort, så har man råd til en beefy Cpu. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Ville ventet på Titan X og valgt 2011-3 (som har doble minnekanaler). Det har faktisk litt å si. Evnt om du bare skal spille, ville jeg valgt et annet skjermkort. Det er uforholdsmessig dyrt i forhold til ytelse. 2011-3 har 4 minnekanaler, ikke 2. Men det har forsvinnende lite å si i forhold til gaming. 2 stk. 4GB brikker på 1600MHz er nok til at det ikke blir noen flaskehals i systemet med en 4790K for eksempel. Verre lurer jeg på om det er at TS snakker om SLI med en 5820K cpu, den har ikke 40 PCIe lanes slik som 5930K og 5960X. SLI blir vel 16x8x da? (Mister faktisk et par frames på det.) Og sitter igjen med få lanes til resten av systemet. En PCIe SSD utgår med høye kneløft, og det samme med eventuelt 3x eller 4x SLI i fremtiden. Titan-X er jo lansert, så den er snart i butikken. Litt tålmodighet kan veldig fort lønne seg her.. Beklager, men her hang jeg faktisk ikke med. Det du sier er at jeg ikke kan kjøre SLI optimalt med 5820k? Ikke at jeg nesten vet hva SLI er en gang.. Titan-x.. Har noen noen formening om pris her? Titan-z kostet vel 22.000 når det kom eller noe i den prisklassen, og er jo rett under hva jeg planlegger å bruke totalt på hele boksen. Hvor lang tid snakker vi evt. her med venting? Som Nizzen sier så er SLI med 5820K uproblematisk, rett og slett knapt målbar forskjell. Mitt argument var at om du senere vil fylle på med et skjermkort eller to til, og eventuelt et PCIe basert SSD kort. Så går du tom for PCIe linjer, du må "stjele" kommunikasjonslinjer fra de 2 skjermkortene du allerede har i maskinen for å kople til de nye kortene. Som Nizzen også sier så er det mye større (dobbelt) båndbredde i PCIe linjene nå i versjon 3.0 i forhold til forrige versjon 2.0 så båndbredden på 8 linjer i dag tilsvarer full pupp (16) i forrige versjon. Han mener dette er uproblematisk med andre ord. Ellers er det den som venter som får se, foreløpig er det bare rykter, men her påstår de at forventet pris på Titan-X er $1349 1 Lenke til kommentar
Mikkeel Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Ville ventet på Titan X og valgt 2011-3 (som har doble minnekanaler). Det har faktisk litt å si. Evnt om du bare skal spille, ville jeg valgt et annet skjermkort. Det er uforholdsmessig dyrt i forhold til ytelse. 2011-3 har 4 minnekanaler, ikke 2. Men det har forsvinnende lite å si i forhold til gaming. 2 stk. 4GB brikker på 1600MHz er nok til at det ikke blir noen flaskehals i systemet med en 4790K for eksempel. Verre lurer jeg på om det er at TS snakker om SLI med en 5820K cpu, den har ikke 40 PCIe lanes slik som 5930K og 5960X. SLI blir vel 16x8x da? (Mister faktisk et par frames på det.) Og sitter igjen med få lanes til resten av systemet. En PCIe SSD utgår med høye kneløft, og det samme med eventuelt 3x eller 4x SLI i fremtiden. Titan-X er jo lansert, så den er snart i butikken. Litt tålmodighet kan veldig fort lønne seg her.. Beklager, men her hang jeg faktisk ikke med. Det du sier er at jeg ikke kan kjøre SLI optimalt med 5820k? Ikke at jeg nesten vet hva SLI er en gang.. Titan-x.. Har noen noen formening om pris her? Titan-z kostet vel 22.000 når det kom eller noe i den prisklassen, og er jo rett under hva jeg planlegger å bruke totalt på hele boksen. Hvor lang tid snakker vi evt. her med venting? Som Nizzen sier så er SLI med 5820K uproblematisk, rett og slett knapt målbar forskjell. Mitt argument var at om du senere vil fylle på med et skjermkort eller to til, og eventuelt et PCIe basert SSD kort. Så går du tom for PCIe linjer, du må "stjele" kommunikasjonslinjer fra de 2 skjermkortene du allerede har i maskinen for å kople til de nye kortene. Som Nizzen også sier så er det mye større (dobbelt) båndbredde i PCIe linjene nå i versjon 3.0 i forhold til forrige versjon 2.0 så båndbredden på 8 linjer i dag tilsvarer full pupp (16) i forrige versjon. Han mener dette er uproblematisk med andre ord. Ellers er det den som venter som får se, foreløpig er det bare rykter, men her påstår de at forventet pris på Titan-X er $1349 Ok, så du synes at når jeg først går for 5820k, kan jeg like så greit betale 2000 mer og få en 5930k? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Ville ventet på Titan X og valgt 2011-3 (som har doble minnekanaler). Det har faktisk litt å si. Evnt om du bare skal spille, ville jeg valgt et annet skjermkort. Det er uforholdsmessig dyrt i forhold til ytelse. 2011-3 har 4 minnekanaler, ikke 2. Men det har forsvinnende lite å si i forhold til gaming. 2 stk. 4GB brikker på 1600MHz er nok til at det ikke blir noen flaskehals i systemet med en 4790K for eksempel. Verre lurer jeg på om det er at TS snakker om SLI med en 5820K cpu, den har ikke 40 PCIe lanes slik som 5930K og 5960X. SLI blir vel 16x8x da? (Mister faktisk et par frames på det.) Og sitter igjen med få lanes til resten av systemet. En PCIe SSD utgår med høye kneløft, og det samme med eventuelt 3x eller 4x SLI i fremtiden. Titan-X er jo lansert, så den er snart i butikken. Litt tålmodighet kan veldig fort lønne seg her.. Beklager, men her hang jeg faktisk ikke med. Det du sier er at jeg ikke kan kjøre SLI optimalt med 5820k? Ikke at jeg nesten vet hva SLI er en gang.. Titan-x.. Har noen noen formening om pris her? Titan-z kostet vel 22.000 når det kom eller noe i den prisklassen, og er jo rett under hva jeg planlegger å bruke totalt på hele boksen. Hvor lang tid snakker vi evt. her med venting? Som Nizzen sier så er SLI med 5820K uproblematisk, rett og slett knapt målbar forskjell. Mitt argument var at om du senere vil fylle på med et skjermkort eller to til, og eventuelt et PCIe basert SSD kort. Så går du tom for PCIe linjer, du må "stjele" kommunikasjonslinjer fra de 2 skjermkortene du allerede har i maskinen for å kople til de nye kortene. Som Nizzen også sier så er det mye større (dobbelt) båndbredde i PCIe linjene nå i versjon 3.0 i forhold til forrige versjon 2.0 så båndbredden på 8 linjer i dag tilsvarer full pupp (16) i forrige versjon. Han mener dette er uproblematisk med andre ord. Ellers er det den som venter som får se, foreløpig er det bare rykter, men her påstår de at forventet pris på Titan-X er $1349 Ok, så du synes at når jeg først går for 5820k, kan jeg like så greit betale 2000 mer og få en 5930k? Jeg sier dog nei. 2000Kr for 12 mer PCI-E lanes? 5820K er like rask som 5930K så i spill vil du ikke merke forskjell. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Jeg syns det er vanskelig å mene noe om hvilken verdi andre skal tillegge hardware. Personlig hadde jeg nok måttet bite i det sure eplet og måttet nøye meg med en 5820K rett og slett fordi den ville utgjort en stor del av budsjettet å oppgradere til. Hadde jeg fremdeles vært i arbeid hadde jeg derimot glatt gått for 5960X som har alle sine 40 PCIe linjer intakt og enda 2 kjerner på toppen av det. 5930K blir litt "hverken fugl eller fisk", samtidig som 2000Kr ekstra på en maskin til 25000Kr ikke egentlig er den helt store ekstrautgiften. Sånn sett mener jeg at om du har råd til 5930K men ikke 5960X så er 5930K en mer fremtidssikker CPU enn 5820K. Dersom du planlegger å gå for 3 eller 4 skjermkort på et senere tidspunkt. Om du derimot regner med å holde deg til vanlig S-Ata basert SSD og maks 2 skjermkort i SLI, ser jeg ingen betydelig fordel med 5930K over 5820K. Men vi har alle våre forskjellige måter å regne verdien på hardware. Min er ikke noe mer riktig enn noen andres. 1 Lenke til kommentar
Mikkeel Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2015 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=52389838 Scheptisk? Jo mer man leser, og tenker på hva slags komponenter man skal kjøpe jo dyere blir dette her. Har gått fra planlagt å bruke rundt 10.000 til å nå plutselig synes det er greit å bruke 30.000. Har lyst på en stor grill og. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Bygg selv. Rett og slett drit i han fyren på finn. Eller om du absolutt ikke vil bygge selv bestiller du fra firma da har du garantien i bakhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå