Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot Partner - Knirke/kneppelyd bak på venstre side


Anbefalte innlegg

Har en gammel Peugeot Partner varebil. Når jeg tar tak i siden på bilen og rugger den fra side til side er det akkurat som det knirker eller knepper litt på ene siden bak. Hva kan dette være? Dette er en lav budsjett bil som jeg ikke skal ha så lenge og vil helst ikke ha noen store utgifter på den. Er det farlig å kjøre med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse har vel torsjons fjæring bak.

 

Om det er farlig tør jeg ikke uttale meg om før jeg har sett på saken. At torsjonsstaget ryker ar jeg vært borti noen ganger, og da vil hjulet forsvinne opp i hjulkassa :p Null fjæring bak.

 

Dette er ofte grunnen til at man dynger bilen. Det torsjonsmekket koster vel 10-11 000,- + arbeid, mener jeg å huske. Var også bare et verksted her i landet som hadde "benk" til å overhale dem for noen år siden. Om det er flere nå vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Tror også det samles opp bakstillinger og transporteres til Polen for overhaling. Flere aktører på Finn som selger overhalte til Peugeot, Citroen, etc fra rundt kr.5-6000 (får fratrekk 1000 - 1500 hvis du leverer den gamle i bytte)

 

eks.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56514250&searchclickthrough=true&searchQuery=bakstilling

 

eks.

http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=bakstilling

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noen demper. Ser ut som den er skjult.

 

Dem er et sted der. Biltema har eller hadde støtdempere bak til bl.a. Partner og Berlingo for under kr.200 stk., så ikke allverden hvis du vil prøve på evt. fiks. I tillegg bør du vel kjøpe 4 nye låsemuttere til boltene som holder demperen i festet oppe og nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...