Boralis Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har fått et av disse men det er en del problemer bla så ved hver oppstart står det og søker etter hd og cd rom selv om dette er der i tillegg søker det etter raid selv om denne er disablet og så kommer den med melding om at bios ikke finns, når alt dette er utført så booter det opp. Har oppdatert bios uten noen forbedring. Klokkeegenskapene er elendig da cpu som kjørte stabilt på 3,67 med max3 kortet ikke kan klokkes over 3,3 på dette. Hva kan vere galt her? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg fikk selv disse meldingene første gang jeg startet mitt hovedkort: Scanning for IDE drives.... Så kommer meldingen; No drive attached to fasttrack controller. The bios is not installed. Etter tips disablet jeg "Onboard Promise Controller", og har ikke hatt flere problemer med det. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Se om du finner noe her, ellers kan du spør her også Så at det var ett par tråder som handlet om det kortet som du har! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Tusen Takk for tips, har fått fikset det, men det som overrsaker meg mest er den dårlige ytelsen på dette kortet, med cpu på 3,67 og gpu klokket får jeg 2500 poeng mindre med dette enn på max3 med samme innst og drivere. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 I helsiken! Trodde det kortet som du har fått var drit bra til å OC med! Faktisk enten like bra eller bedre enn MAX 3 kortet. Tydeligvis, så stemmte det ikke. Hadde selv tenkt meg ett slikt kort til jul, men nå som jeg leser dette, kommer jeg sikkert bare å fortsette å henge på Abit fronten. Hva har du tenkt å gjøre nå? Skal du bytte det inn i ett annet? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Tester og står i, men har prøvd det meste uten hell. Klokkingen går forsåvidt greit men ytelsen er elendig i forhold til det jeg hadde, så jeg lurer på en retur for dette er alt for store forskjeller. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Tror nok jeg også ville vurdert sterkt å returnere det kortet! Virka sykt rart egentlig! Da blir det vel Abit igjen da? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Er rart at du får så mye lavere score. Jeg får 20234 i 3Dmark med langt lavere overklokking. Se på dette bildet: Hentet herfra: http://forums.overclockers.com.au/showthre...threadid=215011 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 ja om jeg kjører på std innstillinger altså uklokket (3,2) så får jeg 18315 poeng og når jeg da klokker til 3,67 + at gpu er maks klokket får jeg bare 19500, dette henger ikke på greip Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Har du satt på turbo instilllingen i bios? og så er det en annen ting du må enable..husker ikke hva det er i farta,, Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 det tåler ikke turbo ved klokking Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Få deg et annet MAX3 kort sier bare jeg.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 ser forskjellig ut Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 det tåler ikke turbo ved klokking Har ingen problemer med å kjøre "turbo", både på CPU og ram. Kjører nå på 246FSB. Skal bli artig å se hva jeg klarer med vannkjøling. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 ser forskjellig ut Ja, men når du får best ytelse med MAX3 så er vel valget klart? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Vel miraklenes tid er ikke forbi, satt oppe til kl 4 i natt og testa, innstalerte driverne 1001 gang uten res bla den Intel chipset inf men res ble de samme. Så tar jeg frem cdèn som fulgte med max3 kortet for å studere om det var noen forskjeller på den og den fra asus men fant ut at det var det ikke så jeg innstalerte intel chipset inf på nytt, det jeg ikke tenkte på var at nå innstalere jeg denne fra cdèn som hørte til max3 kortet. Og hva skjer jo Asus kortet fungerer 100% og klokker som aldri før, nå kjører kortet stabilt med cpu på 3,9 og 3d 2001 økte betraktelig til hele 22888 en økning på over 500 poeng fra tidligere, så miraklenes tid er ikke forbi futuremark.com Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 WOW Gratulerer med megascore Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Takk, men det pussige er at det etter flere timers testing , plutselig funka da jeg brukte intel inf uppdate som ligger på max3 cdèn Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Nice! skikkelig bra at du fant en løsning på problemet! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Takk, men det pussige er at det etter flere timers testing , plutselig funka da jeg brukte intel inf uppdate som ligger på max3 cdèn Det er jo ikke akkurat så bra at man må bruke MAX 3 driver CD'en til å få max ytelse på et ASUS kort! virka litt merkelig...hvis jeg får meg det ASUS kortet, og jeg kjenner ingen som har MAX 3, da har jeg jo ikke den cd'en som du har. Går det an å gå inn på Abit sine hjemme sider, finner driveren som ligger der, laste den ned å så installere den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå