Gå til innhold

Asus P4C800-E problem

Boralis

Anbefalte innlegg

Har fått et av disse men det er en del problemer bla så ved hver oppstart står det og søker etter hd og cd rom selv om dette er der i tillegg søker det etter raid selv om denne er disablet og så kommer den med melding om at bios ikke finns, når alt dette er utført så booter det opp. Har oppdatert bios uten noen forbedring.

Klokkeegenskapene er elendig da cpu som kjørte stabilt på 3,67 med max3 kortet ikke kan klokkes over 3,3 på dette.

Hva kan vere galt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk selv disse meldingene første gang jeg startet mitt hovedkort:

Scanning for IDE drives.... Så kommer meldingen; No drive attached to fasttrack controller. The bios is not installed. Etter tips disablet jeg "Onboard Promise Controller", og har ikke hatt flere problemer med det.

Lenke til kommentar

:wow: I helsiken! Trodde det kortet som du har fått var drit bra til å OC med! Faktisk enten like bra eller bedre enn MAX 3 kortet. Tydeligvis, så stemmte det ikke. Hadde selv tenkt meg ett slikt kort til jul, men nå som jeg leser dette, kommer jeg sikkert bare å fortsette å henge på Abit fronten.

Hva har du tenkt å gjøre nå? Skal du bytte det inn i ett annet?

Lenke til kommentar

Vel miraklenes tid er ikke forbi, satt oppe til kl 4 i natt og testa, innstalerte driverne 1001 gang uten res bla den Intel chipset inf men res ble de samme.

Så tar jeg frem cdèn som fulgte med max3 kortet for å studere om det var noen forskjeller på den og den fra asus men fant ut at det var det ikke så jeg innstalerte intel chipset inf på nytt, det jeg ikke tenkte på var at nå innstalere jeg denne fra cdèn som hørte til max3 kortet.

Og hva skjer jo Asus kortet fungerer 100% og klokker som aldri før, nå kjører kortet stabilt med cpu på 3,9 og 3d 2001 økte betraktelig til hele 22888 en økning på over 500 poeng fra tidligere, så miraklenes tid er ikke forbi :mrgreen:

futuremark.com

Lenke til kommentar
Takk,  men det pussige er at det etter flere timers testing , plutselig funka da jeg brukte intel inf uppdate som ligger på max3 cdèn

Det er jo ikke akkurat så bra at man må bruke MAX 3 driver CD'en til å få max ytelse på et ASUS kort! virka litt merkelig...hvis jeg får meg det ASUS kortet, og jeg kjenner ingen som har MAX 3, da har jeg jo ikke den cd'en som du har. Går det an å gå inn på Abit sine hjemme sider, finner driveren som ligger der, laste den ned å så installere den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...