Gå til innhold

Laptop finner ikke harddisk


Anbefalte innlegg

Dette gjelder harddisk nr. 2, for jeg har en SSD som starter opp systemet.

Jeg ser at harddisken er koblet til i Device Manager, men det går ikke å åpne den eller lagre filer på den. Jeg finner den rett og slett ikke i File Explorer.

 

Hva er problemet?

 

Er utrolig amatør på data, så fremgangsmåter må inn med teskje.

 

Edit: Har Windows 8.1(64-bit)

Endret av h1nrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Multicom maskin. Husker ikke hva modellen heter.

 

Slik ser det ut:

Den heter E: bare fordi jeg prøve å kalle den ett eller annet..

Den er fortsatt ikke synlig i Explorer, jeg har heller ingen filer på den, så ikke noe å være redd for å miste.

 

ea198h.jpg

Lenke til kommentar

Det burde ha fungert også uten at du gjorde det. E skulle vært synlig i Explorer, men mulig du må gå ut av DiskManagement før det skjer.

 

Ser at BIOS booter fra Disk0 mens du har Windows på Disk1. Det betyr at du er avhengig av begge diskene. Hvis du tar ut HDD så kan du ikke boote. Du vil heller ikke kunne fjerne alle partisjoner på HDD og få brukt hele disken.

Ikke noe stort problem, det fungerer å ha det slik, men du bør være oppmerksom på det.

Lenke til kommentar

Disk

Det burde ha fungert også uten at du gjorde det. E skulle vært synlig i Explorer, men mulig du må gå ut av DiskManagement før det skjer.

 

Ser at BIOS booter fra Disk0 mens du har Windows på Disk1. Det betyr at du er avhengig av begge diskene. Hvis du tar ut HDD så kan du ikke boote. Du vil heller ikke kunne fjerne alle partisjoner på HDD og få brukt hele disken.

Ikke noe stort problem, det fungerer å ha det slik, men du bør være oppmerksom på det.

Ja disk0 har active partisjon og systemfiler (system). Dette er en gjenganger , men som alltid lar seg lett fikse med windows DVD og automatisk repair med disk 0 frakoblet .
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...