Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ja? Sliter med ustabil 3.3V IO rail, så jeg lurte på om det går ann å voltmodde PSUen slik at denne railen øker? Isåfall hvordan? Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 her kan du sikkert få noen ideèr: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?threadid=14059 Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Skjønte ikke mye av det Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 det d står der er at du kan koble en motstand mellom en av "sense" ledningene på ATX pluggen og jord... Da kan du regulere spenningen litt... les igjennom alt... (jeg skumleste bare første sida) skal være ganske greit å forstå... Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Virker jo ganske greit det da! Du skal bare få festa en mottstand på signalledningen som forteller kontrollenheten i PSUet hvor høyt volten ligger og om den må regulere denne opp eller ned. Det vil si at når du putter inn en mottstand så tror kontrolleren at den sender ut for svak volt og hever volten i forhold til hvor stor mottsand du har. Dette bildet er ganske forklarende på hvordan du kan utføre modden enkelt. -Finn den tynne ledningen som går inn sammen med en med tilsbarende farge og volt. I dette eksempelet har han moddet 3.3Ven (den orange). Lodd på en motstand, 500ohm ga 3,52V, 1000ohm ga 3.44V. Eventuelt kan man lodde på en variabel mottstand så man kan regulere volten. Da må man gjøre det på denne måten: bilde ______________________ edit: Audun, da... Bildet er for stort til å ha på forumet, så jeg erstattet det med link. - Novec Jeg har tenkt å teste ut dette selv da volten på PSUet i "beQuiet" prosjektet mitt ligger veldig lavt (12V ligger på 11.2V). Jeg vil i såfal, hvis det er av interesse, komme tilbake til det med mer info. mvh Audun Lykke til! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Takker, jeg fant en guide på en dansk side også. Blir voltstyrken lavere hvis jeg lodder på større motstand? ALtså 500 ohm 3,52, 1000 ohm 3.44, 1500 ohm 3.36 eller no? Edit: http://www.oc-central.dk/forum/viewtopic.p...57cc7fdfc86640b Her er den danske siden, der står det 10k/20k ohm! hva skal jeg velge? litt forskjell på 1000 og 10000 ohm Upd: Jeg har en vifte med regulerbar motstand:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB Kan jeg bruke denne motstanden? Noen som vet hvor mange ohm den er på? HAr det noe å si at den er beregnet på en 12V vifte? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Virker ikke som jeg har "sense" ledninger Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 ALLE ATX powersuplyer skal ha "sense" ledninger! -Ingen steder det sitter to ledninger i samme hull på ATX kontakten? -Grunnen til at de benyter større motstabder i den danske guiden er at disse er variable, de kan justeres fra 0 ohm opp til 10k! Skal titte litt nærmere på dette i kveld jeg! mvh Audun UPDATE: Det kan være at spesielt billige PSUer ikke har denne mulighetet faktisk! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Da er nok det tilfelle med min... Det er jo q-tec, skikkelig lavbudsjetts psu. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Pass på at du ikke svir HK! Det er risky å tukle med slikt. Plutselig sitter du der med en 3,3 volt rail på 5 volt og et svidd HK... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå