FarazTehrani Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 2 min totalt reklame for dritdårlige sanger på spotify for hver eneste låt ferdig spilt, og det er stort sett de samme f-ings reklamene hele tiden. Og så har VG også begynt å ha reklamer som varer nesten 30 sekunder, og du kan ikke skippe den heller. Hvor mye skal man ta? Neste år kommer vel 5-minutter lange reklamer i spotify som promoterer fjerte-lyd album av Farty Arty Beef, som også tilfeldigvis er " NUMBIR ONE ON BILLBEORD CHARTS ALL OVER GLOBE". Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 "If you dont pay for the product, YOU are the product" 7 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Antagelig bare det at de faktisk trenger penger for å gi deg noe gratis... 1 Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Du for kreve pengene din tilbake for det du har betalt for da. Er det virkelig ett problem så kan du enten A: betale før du klager B: Installer ADblock Lenke til kommentar
FarazTehrani Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Du for kreve pengene din tilbake for det du har betalt for da. Er det virkelig ett problem så kan du enten A: betale før du klager B: Installer ADblock Har ikke betalt for noe. Men har du ikke merket at reklame varighetene på reklamer disse dager er sykt lange? Lenke til kommentar
FarazTehrani Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Du for kreve pengene din tilbake for det du har betalt for da. Er det virkelig ett problem så kan du enten A: betale før du klager B: Installer ADblock Har ikke betalt for noe. Men har du ikke merket at reklame varighetene på reklamer disse dager er sykt lange? Dessuten, hvor mye skal man tolerere uansett? Er det greit å si ifa at nok er nok når varighetene når 10 minutter hver reklame? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Nå er det ikke opp til deg hvor mye du må tolerere da, men opp til f.eks spotify hvor mye reklame du må tåle for å høre på gratis musikk... Alternativt kan du jo bare slutte bruke tjenesten. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Det er med reklame de finansierer journalistikken på VG. Det samme gjelder Spotify, og spør du meg, så er det bare teit å ikke betale de 99 kronene det koster å ha premium. Det er det faktisk verdt. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Du for kreve pengene din tilbake for det du har betalt for da. Er det virkelig ett problem så kan du enten A: betale før du klager B: Installer ADblock Har ikke betalt for noe. Men har du ikke merket at reklame varighetene på reklamer disse dager er sykt lange? Think I just made my point! 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Dessuten, hvor mye skal man tolerere uansett? Er det greit å si ifa at nok er nok når varighetene når 10 minutter hver reklame? Jo, det er greit å si fra. Selv skipper jeg gjerne "TV-nyheter" på nettavisene totalt. Ikke bare pga. reklame, men også fordi de ofte inneholder en person som står rett opp og ned og bruker minutter på å fortelle meg det jeg kan lese på sekunder. Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 For eksempel: Hvis man har lyst til å få med seg alle høydepunktene fra en eller annen fotball-kamp, og det blir scoret fire mål i den aktuelle kampen. Disse fire målene kan da bli delt opp i fire (!!!) forskjellige videoer. Men hver enkelt videosnutt er kanskje på ett minutt eller mindre. For å kunne se alle målene må man altså se på fire korte klipp, og alle disse videoene har reklamer foran. I tillegg har det blitt vanlig med minst to reklamer rett etter hverandre før man faktisk får sett den videoen man har lyst til å se.. På toppen av alt dette, er det som regel nøyaktig den samme reklamen foran alle videoene. Alle nettaviser vil selvfølgelig tjene mest mulig penger, men de burde kanskje revurdere hvor mye reklame de faktisk kan prakke på leserne sine før alle sammen unngår heile nettstedet deres. Eventuelt installerer ad-block, eller lignende programmer.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Tenk å klage på ett produkt man får helt gratis, hvor bortskjemte er vi egentlig? 1 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Også har flere nettsider klart å gjemt seg fra adblock, så den får ikke fjernet reklamen (VG!!!), istedentfor 3reklamer på får man kun 2 på adblock. Men jeg kan godt betale for eks vg så lenge prisene er til å leve av (10-20kr pr månede for å slippe reklame, JA TAKK) Men ja er mye reklame for tiden noe som egentlig er ok, eneste kjipe er at det kun er tørre reklamer (hva skjedde med tine sin, der dama sykla med kua) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Finnes det ikke en slags Adblock som laster ned reklamen så nettavisene blir fornøyd, men som IKKE viser den på skjermen min? Når jeg er på reise benytter jeg Telenor mobit internett. Det er tregt som fy på steder som ikke har skikkelig 3G. Da må jeg bruke Adblock. Hjemme har jeg fiber, og kan laste ned reklamen. Men jeg ønsker ikke å se reklamen. Bare at annonsøren tror at jeg ser den. Endret 9. mars 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Tenk å klage på ett produkt man får helt gratis, hvor bortskjemte er vi egentlig? Greit argument i tilfellet Spotify. Man har et valg mellom gratis med reklame, og betalt uten. Men i endel andre tilfeller er det like saklig som å legge dritt på trappa til naboen, og nekte han å klage fordi han fikk dritten gratis. Hva når en nettavis bomber deg med reklame, og gir deg valget mellom å se reklame, eller å ikke lese avisen? Man kan velge å la vær å lese den. Ingen tjener, alle taper på det. Hva når nettavisen tilbyr deg betalt pluss-abonnement, men du blir allikevel ikke kvitt reklamen, du får bare tilgang til noen få ekstra saker? Da regner jeg med at både annonsører, reklamebyrå og nettavisen setter pris på tilbakemelding på reklamen sin: - Hva synes vi er akseptabelt, og hva er så uakseptabelt at det skader både nettavisen og produktet det annonseres for? - Hvordan kan de utforme reklamen sånn at den ikke irriterer, men gir lyst til å kjøpe noe? - Er det marked for et betalt produkt helt uten reklame eller med lite påtrengende reklame? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Tenk å klage på ett produkt man får helt gratis, hvor bortskjemte er vi egentlig? Greit argument i tilfellet Spotify. Man har et valg mellom gratis med reklame, og betalt uten.Men i endel andre tilfeller er det like saklig som å legge dritt på trappa til naboen, og nekte han å klage fordi han fikk dritten gratis. Hva når en nettavis bomber deg med reklame, og gir deg valget mellom å se reklame, eller å ikke lese avisen? Man kan velge å la vær å lese den. Ingen tjener, alle taper på det. Hva når nettavisen tilbyr deg betalt pluss-abonnement, men du blir allikevel ikke kvitt reklamen, du får bare tilgang til noen få ekstra saker? Da regner jeg med at både annonsører, reklamebyrå og nettavisen setter pris på tilbakemelding på reklamen sin: - Hva synes vi er akseptabelt, og hva er så uakseptabelt at det skader både nettavisen og produktet det annonseres for? - Hvordan kan de utforme reklamen sånn at den ikke irriterer, men gir lyst til å kjøpe noe? - Er det marked for et betalt produkt helt uten reklame eller med lite påtrengende reklame? Som du sier selv. Man kan velge å ikke ta de i bruk. Det kan man ikke med naboens bais... 1 Lenke til kommentar
FarazTehrani Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Tenk å klage på ett produkt man får helt gratis, hvor bortskjemte er vi egentlig? Greit argument i tilfellet Spotify. Man har et valg mellom gratis med reklame, og betalt uten. Men i endel andre tilfeller er det like saklig som å legge dritt på trappa til naboen, og nekte han å klage fordi han fikk dritten gratis. Hva når en nettavis bomber deg med reklame, og gir deg valget mellom å se reklame, eller å ikke lese avisen? Man kan velge å la vær å lese den. Ingen tjener, alle taper på det. Hva når nettavisen tilbyr deg betalt pluss-abonnement, men du blir allikevel ikke kvitt reklamen, du får bare tilgang til noen få ekstra saker? Da regner jeg med at både annonsører, reklamebyrå og nettavisen setter pris på tilbakemelding på reklamen sin: - Hva synes vi er akseptabelt, og hva er så uakseptabelt at det skader både nettavisen og produktet det annonseres for? - Hvordan kan de utforme reklamen sånn at den ikke irriterer, men gir lyst til å kjøpe noe? - Er det marked for et betalt produkt helt uten reklame eller med lite påtrengende reklame? Noen år siden var reklamene på gratis-versjonen av Spotify bare cirka 10 sec i lengde. Det er nå forandret, nå er det tilsammen 1 min reklame nonstop for hver 2 sanger spilt cirka. Det er jo uakseptabelt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Noen år siden var reklamene på gratis-versjonen av Spotify bare cirka 10 sec i lengde. Det er nå forandret, nå er det tilsammen 1 min reklame nonstop for hver 2 sanger spilt cirka. Det er jo uakseptabelt. Uakseptabelt? De leverer ett produkt helt gratis til deg, dette må de ha inntjening for derfor må de sette reklame på det. Mye vill ha mer så de øker lengden av reklamen for å tjene mer. De risikerer da å miste kunder, noe de er fult klar over. Om du synes det er uakseptabelt har du to valg: Betale for tjenesten eller slutte å bruke den.. Får du med deg mange nok så går de gjerne tilbake på lengden for å få tilbake kundene. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Newsflash: Verden snurrer ikke rundt deg, FarazTehrani. La meg gjette: Du er av den typen mennesker som forventer at du kan hoppe på toget uten å betale? Toget kjører jo uansett om du er med eller ikke? Alle andre har skjønt at man må betale for å bruke et produkt. Om man ikke gjør det, så må leverandøren finansiere DIN bruk med reklame. Hvorfor er det et problem? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå