Gå til innhold

Hva er greia med reklamering på nettet disse dager?


Anbefalte innlegg

2 min totalt reklame for dritdårlige sanger på spotify for hver eneste låt ferdig spilt, og det er stort sett de samme f-ings reklamene hele tiden. Og så har VG også begynt å ha reklamer som varer nesten 30 sekunder, og du kan ikke skippe den heller. Hvor mye skal man ta? Neste år kommer vel 5-minutter lange reklamer i spotify som promoterer fjerte-lyd album av Farty Arty Beef, som også tilfeldigvis er " NUMBIR ONE ON BILLBEORD CHARTS ALL OVER GLOBE".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du for kreve pengene din tilbake for det du har betalt for da.

 

Er det virkelig ett problem så kan du enten

 

A: betale før du klager

B: Installer ADblock

Har ikke betalt for noe. Men har du ikke merket at reklame varighetene på reklamer disse dager er sykt lange?

Lenke til kommentar

 

Du for kreve pengene din tilbake for det du har betalt for da.

 

Er det virkelig ett problem så kan du enten

 

A: betale før du klager

B: Installer ADblock

Har ikke betalt for noe. Men har du ikke merket at reklame varighetene på reklamer disse dager er sykt lange?

 

Dessuten, hvor mye skal man tolerere uansett? Er det greit å si ifa at nok er nok når varighetene når 10 minutter hver reklame?

Lenke til kommentar

 

Du for kreve pengene din tilbake for det du har betalt for da.

 

Er det virkelig ett problem så kan du enten

 

A: betale før du klager

B: Installer ADblock

Har ikke betalt for noe. Men har du ikke merket at reklame varighetene på reklamer disse dager er sykt lange?

 

 

Think I just made my point!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten, hvor mye skal man tolerere uansett? Er det greit å si ifa at nok er nok når varighetene når 10 minutter hver reklame?

 

 

Jo, det er greit å si fra. Selv skipper jeg gjerne "TV-nyheter" på nettavisene totalt. Ikke bare pga. reklame, men også fordi de ofte inneholder en person som står rett opp og ned og bruker minutter på å fortelle meg det jeg kan lese på sekunder.

Lenke til kommentar

For eksempel: Hvis man har lyst til å få med seg alle høydepunktene fra en eller annen fotball-kamp, og det blir scoret fire mål i den aktuelle kampen. Disse fire målene kan da bli delt opp i fire (!!!) forskjellige videoer. Men hver enkelt videosnutt er kanskje på ett minutt eller mindre. For å kunne se alle målene må man altså se på fire korte klipp, og alle disse videoene har reklamer foran. I tillegg har det blitt vanlig med minst to reklamer rett etter hverandre før man faktisk får sett den videoen man har lyst til å se..

 

På toppen av alt dette, er det som regel nøyaktig den samme reklamen foran alle videoene. Alle nettaviser vil selvfølgelig tjene mest mulig penger, men de burde kanskje revurdere hvor mye reklame de faktisk kan prakke på leserne sine før alle sammen unngår heile nettstedet deres. Eventuelt installerer ad-block, eller lignende programmer..

Lenke til kommentar

Også har flere nettsider klart å gjemt seg fra adblock, så den får ikke fjernet reklamen (VG!!!), istedentfor 3reklamer på får man kun 2 på adblock.

 

Men jeg kan godt betale for eks vg så lenge prisene er til å leve av (10-20kr pr månede for å slippe reklame, JA TAKK)

 

Men ja er mye reklame for tiden noe som egentlig er ok, eneste kjipe er at det kun er tørre reklamer (hva skjedde med tine sin, der dama sykla med kua)

Lenke til kommentar

Finnes det ikke en slags Adblock som laster ned reklamen så nettavisene blir fornøyd, men som IKKE viser den på skjermen min?

 

Når jeg er på reise benytter jeg Telenor mobit internett. Det er tregt som fy på steder som ikke har skikkelig 3G.

Da må jeg bruke Adblock.

Hjemme har jeg fiber, og kan laste ned reklamen. Men jeg ønsker ikke å se reklamen. Bare at annonsøren tror at jeg ser den.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Tenk å klage på ett produkt man får helt gratis, hvor bortskjemte er vi egentlig?

Greit argument i tilfellet Spotify. Man har et valg mellom gratis med reklame, og betalt uten.

Men i endel andre tilfeller er det like saklig som å legge dritt på trappa til naboen, og nekte han å klage fordi han fikk dritten gratis.

 

Hva når en nettavis bomber deg med reklame, og gir deg valget mellom å se reklame, eller å ikke lese avisen? Man kan velge å la vær å lese den. Ingen tjener, alle taper på det.

Hva når nettavisen tilbyr deg betalt pluss-abonnement, men du blir allikevel ikke kvitt reklamen, du får bare tilgang til noen få ekstra saker?

Da regner jeg med at både annonsører, reklamebyrå og nettavisen setter pris på tilbakemelding på reklamen sin:

- Hva synes vi er akseptabelt, og hva er så uakseptabelt at det skader både nettavisen og produktet det annonseres for?

- Hvordan kan de utforme reklamen sånn at den ikke irriterer, men gir lyst til å kjøpe noe?

- Er det marked for et betalt produkt helt uten reklame eller med lite påtrengende reklame?

Lenke til kommentar

 

Tenk å klage på ett produkt man får helt gratis, hvor bortskjemte er vi egentlig?

 

Greit argument i tilfellet Spotify. Man har et valg mellom gratis med reklame, og betalt uten.

Men i endel andre tilfeller er det like saklig som å legge dritt på trappa til naboen, og nekte han å klage fordi han fikk dritten gratis.

 

Hva når en nettavis bomber deg med reklame, og gir deg valget mellom å se reklame, eller å ikke lese avisen? Man kan velge å la vær å lese den. Ingen tjener, alle taper på det.

Hva når nettavisen tilbyr deg betalt pluss-abonnement, men du blir allikevel ikke kvitt reklamen, du får bare tilgang til noen få ekstra saker?

Da regner jeg med at både annonsører, reklamebyrå og nettavisen setter pris på tilbakemelding på reklamen sin:

- Hva synes vi er akseptabelt, og hva er så uakseptabelt at det skader både nettavisen og produktet det annonseres for?

- Hvordan kan de utforme reklamen sånn at den ikke irriterer, men gir lyst til å kjøpe noe?

- Er det marked for et betalt produkt helt uten reklame eller med lite påtrengende reklame?

Som du sier selv. Man kan velge å ikke ta de i bruk. Det kan man ikke med naboens bais...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tenk å klage på ett produkt man får helt gratis, hvor bortskjemte er vi egentlig?

Greit argument i tilfellet Spotify. Man har et valg mellom gratis med reklame, og betalt uten.

Men i endel andre tilfeller er det like saklig som å legge dritt på trappa til naboen, og nekte han å klage fordi han fikk dritten gratis.

 

Hva når en nettavis bomber deg med reklame, og gir deg valget mellom å se reklame, eller å ikke lese avisen? Man kan velge å la vær å lese den. Ingen tjener, alle taper på det.

Hva når nettavisen tilbyr deg betalt pluss-abonnement, men du blir allikevel ikke kvitt reklamen, du får bare tilgang til noen få ekstra saker?

Da regner jeg med at både annonsører, reklamebyrå og nettavisen setter pris på tilbakemelding på reklamen sin:

- Hva synes vi er akseptabelt, og hva er så uakseptabelt at det skader både nettavisen og produktet det annonseres for?

- Hvordan kan de utforme reklamen sånn at den ikke irriterer, men gir lyst til å kjøpe noe?

- Er det marked for et betalt produkt helt uten reklame eller med lite påtrengende reklame?

 

Noen år siden var reklamene på gratis-versjonen av Spotify bare cirka 10 sec i lengde. Det er nå forandret, nå er det tilsammen 1 min reklame nonstop for hver 2 sanger spilt cirka. Det er jo uakseptabelt.

Lenke til kommentar

 

Noen år siden var reklamene på gratis-versjonen av Spotify bare cirka 10 sec i lengde. Det er nå forandret, nå er det tilsammen 1 min reklame nonstop for hver 2 sanger spilt cirka. Det er jo uakseptabelt.

 

 

 

Uakseptabelt? De leverer ett produkt helt gratis til deg, dette må de ha inntjening for derfor må de sette reklame på det. Mye vill ha mer så de øker lengden av reklamen for å tjene mer. De risikerer da å miste kunder, noe de er fult klar over.

 

Om du synes det er uakseptabelt har du to valg: Betale for tjenesten eller slutte å bruke den.. Får du med deg mange nok så går de gjerne tilbake på lengden for å få tilbake kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Newsflash: Verden snurrer ikke rundt deg, FarazTehrani.

 

La meg gjette: Du er av den typen mennesker som forventer at du kan hoppe på toget uten å betale? Toget kjører jo uansett om du er med eller ikke?

 

Alle andre har skjønt at man må betale for å bruke et produkt. Om man ikke gjør det, så må leverandøren finansiere DIN bruk med reklame. Hvorfor er det et problem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...