Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han vil ikke inn i et forhold med meg.....

Anbefalte innlegg

Jeg er 23, fast jobb og eier leilighet.

Han er: 31, ingen jobb, eier ingenting.

Jeg har nå holdt på med en kar i noen måneder. Problemet mitt er at hver gang det har blitt snakk om forhold eller lignende har jeg fått svar som; "han vil ikke forhaste seg" og "han vil ikke inn i et forhold når han ikke har jobb"

Han er fortiden arbeidsledig, bor "hjemme" i en hybel ved siden av sin mor. Nettopp begynt å søke jobb igjen. Får heller ikke støtte fra NAV

Men det som er så merkelig er at jeg har hilst på familien hans, venna hans og nesten hele slekta.

Vi oppfører oss som kjærester, han kysser meg foran fanilien sin, venna sine og offentlig når vi er ute på byen.

Vi har tilogmed blitt enige om at vi ikke ligger/roter med andre.

Han sier at han er glad i meg, han kaller meg ofte søta, og kjøper små ting til meg enda han har dårlig råd. Han tuller tilogmed om barn i ny og ne, bruker meg og han som eksempler på foreldre osv.

Jeg er hos han ofte og overnatter.. Har tilogmed overnattet i en uke i strekk, vi er ute på kino, spiser middag ute, gjør sosiale ting, har vært på liten helgetur sammen.

Altså; det er jo akkurat som om vi er i et forhold!

Hva gjør jeg? Begynner å bli lei av å føle at jeg er satt på vent. Skal jeg vente å se om ting blir bedre om han får seg jobb? Er det bare en unnskyldning fra hans side?

Endret av Sammygirl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle er forskjellig. Høres ut som for deg så er det veldig viktig å "være i et forhold", slik som dere holder på. For han så er det kanskje veldig viktig å være i jobb for å være i et seriøst forhold. For meg så høres det ut som om han i handling prøver å vise deg at det er deg han vil ha, siden han ikke klarer helt å si det. Det kan være situasjonen hans gir han litt lav selvfølelse og at han rett og slett ikke føler at han "fortjener" deg enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar begge to.

Er vel mer det at jeg er redd han ikke har følelser for meg, og plutselig dumper meg iløpet av kort tid - som da gjør at jeg vil inn i et forhold med han. Opplevd lignende tidligere så.

Men ble lettet av å lese at det kan være positivt også, har nemlig snakket med mine venninner om dette og da alltid fått svar som;

"Virker som han kun vil ha sex med deg frem til han finner en bedre enn deg"

Og; "Han bruker deg kun til sex"

Men samtidig får jeg ikke følelsen av at han kun bruker meg for å få seg litt. Han har jo åpent seg veldig om tidligere forhold og personlige ting som har skjedd med han... Så... Kanskje det er verdt å ta seg god tid..?

Endret av Sammygirl
Lenke til kommentar

Kanskje på tide å vektlegge handlinger i stedet for ord. Synes gabri3l treffer godt, og det minner litt om min egen situasjon for noen år siden. Jeg synes ikke det var riktig at vi var i et skikkelig seriøst forhold før jeg fikk jobb og diverse på plass.

Nå sitter vi andre her med et veldig lite bilde av situasjonen, men slike sort hvitt råd fra venniner eller venner føler jeg er lite verdt. Du blir kun brukt til sex? Men han viser deg frem til familien, kysser deg offentlig og bruker både tid og penger på deg?

Hvem gidder vel bruke så mye tid på kun å få seg sex?

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Jeg tror det ligger noe i det at mange gutter/menn er redd for å "miste friheten" sin, og i tillegg få det på papiret kan nok virke litt skremmende for noen - at de ikke helt vil definere seg selvom fyren liker jenta godt. Jeg synes du skal se på handlingene hans. De sier veldig mye. Det faktum at du har møtt familien og venner, er et bra bra tegn på at han liker deg godt.

Jeg er rimelig sikker på at han har følelser for deg, men at han synes det er skremmende å måtte definere seg - selv om jeg forstår deg utrolig godt det med usikkerheten. Vi jenter vil ofte ha ting avklart ganske fort. Vi er så opptatt av å få relasjonen definert, mens mange menn er helt motsatt. Det er veldig få menn som gidder å investere så mye tid dersom hensikten bare var sex!

Gi han tid, ikke mas på han om forhold, så vil han etterhvert bli mer avslappet rundt temaet. Bare nyt tiden du har med han, du :)

Handlinger > ord

Endret av En frøken
Lenke til kommentar

Dere er jo i et forhold. Det er det jo ikke tvil om. At han ikke vil kalle det for et forhold er for meg uforståelig. Det kan tenkes han er redd for å binde seg, og tror at det er det å kalle det et forhold som er det forpliktende og ikke det følelsesmessige rundt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som mann har mange i samfunnet forventninger om at man er forsørgeren i familien, har man tradisjonelle verdier kan jeg se at det blir vanskelig å starte en familie(som jeg ser som målet med det forhold) når man ikke bare feiler i å være forsørger men også blir forsørget for.

Ett forhold kan være mye forskjellig, hvis han gjør alt du forventer av et forhold hvorfor er det viktig for deg at han bruker ordet forhold?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk for alle svar. Jeg vil vel bare vite at det er "trygt" hos han, så er vel derfor jeg vil definere oss som kjærester.

Liten oppdatering:

Ingenting er forandret mellom oss enda.
Uten om at han har sagt han er veldig glad i meg. Vi henger forsatt like mye sammen, jeg henger mye sammen med han enda, og overnatter omtrent hver gang jeg har fri. Så, får bare vente å se hva som skjer - men jeg synes det er litt tungt.. Kunne jo håpet vi i det minste kunne hatt et uoffisielt forhold da....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...