Gjest medlem-374430 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Jeg har en Ford Transit 2.4l ståendes, den har stått rolig i snart 1.5 år. Jeg vil kvitte meg med den, men jeg vil helst unngå vrakpant, for jeg vet den er verdt mer enn 3000kr. Problemet er at det er ett prosjekt, og hvor enkelt er det å få solgt den sånn den står? Den starter ikke, årsak er ukjent, en mekaniker mistenkte det var dieselpumpen som kostet 20 000kr å fikse, men det kan være noe annet som ikke er så dyrt også. Ellers trengs det nye dekk, nytt speil på høyre side + småfiks og rust. Jeg vil ha 10 000kr for den, er det noen som vet hvordan man går frem ved å selge delebil? Evt bedrifter som kjøper opp delebiler. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Kan være optimistisk med 10 000 da. Antar at den ikke er EU-godkjent, bremsene har sikkert rustet fast i løpet av 1,5 år, batteriet antaglivis søppel, starter ikke, trenger speil, trenger dekk, er generelt rusten + småfiks? En som skal registrere bilen over på seg må med andre ord fikse en lang liste for å få den gjennom EU-kontrollen. Etter å ha hentet den på henger, vel å merke. Firma som henter kommer ikke til å gi deg mye. De betaler ofte under vrakpant for biler som ikke flytter på seg og som ellers har et spekter av problemer. Mekanikeren som anslo 20 000 for en dieselpumpe høres ut til å være på trynet. Ikke var han sikker heller. Din beste mulighet er kanskje å legge ut på finn som delebil og si at folk kan komme og plukke av deler mot betaling, så kan du trille den til høggeren etterpå. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hvor gammel er denne bilen? Det høres ut som vi snakker om 30k+ i påkost, det er jo ikke uvesentlig akkurat.. Så skal den som fikser den ha litt igjen for bryderiet, så da bør det være bil til minst 70k ferdig fikset.. Er det det? Lenke til kommentar
Gjest medlem-374430 Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Takk for svar! Bilen er en 2001 modell, kun gått 141 000km, så jeg har tapt ganske mye på å ikke tatt vare på den. Mekanikeren som anslo dieselpumpen mente nok noe annet, siden det han mente kostet faktisk 20k, sjekket det opp på nettet. Bilen er verdt kanskje 32 000,- på det meste når det tekniske er fikset + eu godkjent. Jeg sitter igjen med 1800 etter de på skroten henter den. Hva slags deler burde jeg skru av før jeg skroter den? Endret 9. mars 2015 av medlem-374430 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Dieselpumpa koster nok fort 20k å bytte, så det kan stemme bra det. Deler som typisk ryker er hovedlys hvis de er bra, frontfanger, speil, baklamper.. Og eventuelt andre ting du ser at mange har klart å ødelegge. 1 Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Legg den ut på finn torget som bil selges i deler, det er antagelig den letteste måten å få inn noen ekstra kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå