Vooon Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Lager hjemmeside for EIF, fotball. Link her: Eidsvold Idræts Forening (layout) Hadde vært fint å fått litt tilbakemelding fra folka her. Har foresten oppdaget et problem i 800x600 som jeg ikke greier å fikse. Logoen blir forskjøvet i forhold til tabellen under, så det ser helt skeivt ut. Hvor mye er det vanlig å ta betalt for en sånn jobb? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Fin side! Absolutt! Likte den venstre siden av logoen! Den høyre bli litt ja, vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Fin meny, men jeg likte ikke mouseoveren ... Kunne isteden foreksempel skiftet farge til mørk rød eller bli understreket. Scrollbaren passer fint inn. Finfin side! Respect! Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Har rota litt rundt med mouseover'n, skal prøve litt div stuff. Er egentlig ganske fornøyd med logoen, men jeg synes det ble så lite farger så jeg la inn et lite bilde... Anyway kult å høre at du liker sida! :-) Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Kul side. Jeg er vant til at idrettslag og fotball-lag har "n00b-sider", i motsetning til denne sida : Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Litt kjedelig bakgrunn, kanskje? Ellers en flott side.. Ren og pen. Men ikke noe helt spesielt, liksom. Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Fin side :-) , men jeg likte ikke ikke helt bildet i banneret,( uten at jeg har noe bedre forslag for å få inn noen farger) Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ryddig og pen side Hadde du mye arbeid med å lage siden ? Hva slags programmer har du brukt ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Selv synes jeg at mellomrom mellom topp og hoved"ramme" ble for stort. Siden var veldig god og avslappende å se på, og helt sikkert god nok for en idrettsforening. Synes ikke mouseoveren var så gal jeg. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Litt kjedelig bakgrunn, kanskje?Ellers en flott side.. Ren og pen. Men ikke noe helt spesielt, liksom Joa, synes bakgrunnen er litt kjedelig. Skal prøve med noe tiles eller no... Men jeg vil helst ikke overdrive med "effekter", hovedpoenget er å ha det ryddig og ganske enkelt. Fin komposisjon på en måte... men jeg likte ikke ikke helt bildet i banneret,( uten at jeg har noe bedre forslag for å få inn noen farger) Skal ta bildet i logoen til etterretning. Har tenkt på noen små kvadrater med noe greier inni. Farger trengs i hvert fall... ellers blir alt veldig grått. Hadde du mye arbeid med å lage siden ? Hva slags programmer har du brukt ? Har ikke jobba så veldig mye egentlig begynte smått på søndag. Litt startvansker, men ellers har det gått radig. Bruker Dreamweaver MX til html/css, og Photoshop 7 til det grafiske. Selv synes jeg at mellomrom mellom topp og hoved"ramme" ble for stort.Siden var veldig god og avslappende å se på, og helt sikkert god nok for en idrettsforening. Synes ikke mouseoveren var så gal jeg. Hvordan skal jeg evt få gjort mellomrommet mindre? Skal prøve. Mouseover'n fiksa jeg i stad. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Hvor mye er det vanlig å ta betalt for en sånn jobb? ...et par tusenlapper Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Hvor mye er det vanlig å ta betalt for en sånn jobb? ...et par tusenlapper Men det er knall! Til dere som synes høyre delen av logoen ikke var bra, har jeg gjort noen endringer. Ble det bedre? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Synes det er ei veldig bra side. En slik skal det mye info ut på sikkert, og denne er enkel og grei i design... Lett å se på.. Synes det er kjempe bra til sitt formål, kan også brukes til mye annet.... Ikke noe indrets n00b side i hvertfall Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 En helt grei og enkel side, passer veldig bra til det den skal brukes til. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Et par tusenlapper er kanskje litt mye å kreve for den sida der, men rundt 1000 kr er passe pris. Dette med tanke på at sida er såpass enkel og lettvindt. Htmlen er dessuten ikke helt opp til dato. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Et par tusenlapper er kanskje litt mye å kreve for den sida der, men rundt 1000 kr er passe pris. Dette med tanke på at sida er såpass enkel og lettvindt. Htmlen er dessuten ikke helt opp til dato. Html'n skriver Dreamweaver for meg... hvordan kan den gjøres up to date? Jeg mener htmln? Css'n skriver jeg ganske så selv, bør vel kanskje sett meg mer inn i html. Er det selve designet og layout'n man tar betalt for? Hva om man fungerer som webmaster i lengre tid? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Dette med pris og slikt for webdesign er ikke lett. Dere bør ihvertfall ha en avtale på forhånd der du setter opp ca antall timer og slikt. Slik at dere får et overslag. Kan tenke meg at du ikke har brukt mer enn 1 time på den siden, så å kreve 1000 spenn for en times arbeid er vel kanskje litt drøyt. Men det vet jo ikke de som får "produktet". Her er det vel mest samvittigheten og grådigheten din det går på, så lenge dere ikke har satt opp noe på forhånd. For å foreslå en sum, ville jeg sagt 5-700.- for siden og 1000 i året for vedlikehold/ oppdateringer. Mer kan du vel ikke forvente for en så enkel side. Nå vet jo ikke jeg om du hoster siden hos deg selv eller lignende, men gjør du det må de seffers også betale deg for webhotellet. Når du sier at du skal være webmaster i en periode, kan det jo være greit å sette opp en fast sum pr. år eller lignende. Da får du ihvertfall det samme uansett hvor mye eller lite du gjør. Slik har ihvertfall jeg det på noen av sidene jeg administrerer. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 På alt sammen har jeg vel brukt nærmere seks timer, men det fordi jeg satt og lauka med å lære meg css for å få alt til å bli sånn jeg vil ha det. Pluss en del 'debugging' - er vel egentlig første gangen jeg lager en side av det type formatet her. Så det har blitt en god del prøving og feiling - ikke minst i photoshop som jeg var helt blank på for en uke siden. Uansett, bra å høre hva dere mener om pris og slikt. Det blir vel til at jeg får dekt treningsavgifta pluss litt til, og får tittelen 'spillende webmaster'... hehe. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Tror ikke de som "bestiller" en internettside regner med en "opplæringsperiode" eller et opplæringsgebyr, men at den som skal lage siden kan det nødvendige fra før av... Men nå er jo dette litt annerledes siden det er ditt eget idrettslag det er snakk om. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Har et poeng der... jeg fikk spørsmål om å lage sida av trener'n, så jeg takket ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå