xibriz Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Hvordan får jeg ut disse boltene? Må de skrus av, eller er det bare å presse/slå? Det er en Pajero 2002 mod. 3.2l. Endret 8. mars 2015 av xibriz Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Ideellt sett bør de presses ut -å bare banke kan være risikabelt; flensen de sitter i ser ikke alt for solid ut. Boltene ser sånn ca. slik ut: Endret 8. mars 2015 av Inge Rognmo 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Kan kanskje prøve med en endeleddavtrekker? 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Hold en hammer mot flensen, rett ved hodet på bolten, og slå på andre enden av bolten. Da bør bolten løsne rimelig lett og hammeren du har som mothold reduserer belastningen på flensen, samtidig som det gjør slaget mer effektivt. 2 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Varm opp godset rundt bolten, så utvider metallet seg og du kan slå den ut med mye mindre makt. Bare ikke varm så mye at fettet i hjullageret koker..Og den nye som skal inn legger du i frysen over natta 2 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Alle hadde rett, den skal rett ut Ville bare være sikker på at den ikke var skrudd før jeg bruke for mye makt. Det gikk greit å slå den ut, men jeg er mest bekymret for hjullageret når man slår sånn på navet. Kanskje jeg presser de resterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå