Gå til innhold

Olympus OM-D E-M5 Mark II og Wi-Fi

Anbefalte innlegg

Vet ikke om mitt spørsmål er spesifikt for dette kameraet/Olympus-kamera eller om det er generelt for "kamera-Wi-Fi".

Trodde jeg kunne koble kameraet til mitt Android-baserte nettbrett, men ser nå at appen bare er for mobil. (Fungerer ikke med min Nokia N8 med Symbian.)

Betyr det at Wi-Fi forbindelse mellom kamera og mobil alltid bruker mobilnettet på en eller annen måte?

Jeg er først og fremst interessert i å bruke nettbrettet som fjernkontroll til kameraet, altså ikke sende noe til andre enheter/personer, så jeg forstår ikke hvorfor det ikke går med nettbrettet.

Takker på forhånd for evt. forklaring på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Olympus sin app fra Android nettbrett. Kameraet har jo ikke noe mobilnett så det er kun WiFi som brukes for oppkobling.

På en del apper m å man først koble nettbrettets WiFi til kameraet, så åpne kameraappen.

Lenke til kommentar

Hjertelig takk se#!

Svaret ditt ga meg mot til å fortsette å finne ut av det. :) Og det fungerer!

Men jeg måtte ha litt mer hjelp.

For andre som heller ikke får det til:

Trykk på Wi-Fi-symbolet på kamera-skjermen.

Wi-Fi-symbolet fås ved å skru på Wi-Fi i kameramenyen. Det er logisk. Men man får ikke koblet opp via menyen. Det må skje ved å trykke på Wi-Fi- symbolet på kameraskjermen. Da kommer det fram rettledning for hvordan gjøre oppkoblingen. (Det vanlige er jo ellers at det er dypt inne i menyene de spissfindige valgmulighetene finnes.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...