Fotoskrulla Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Vindfull dag på Alnes Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Fin komposisjon med husrekken som danner linje bakover mot høyre. Det vindfulle været kommer godt fram ved den grove sjøen/sjøsprøyten. Kanskje forgrunnen med de store steinene er litt for dominerende ? Smakssak selvfølgelig, men verd å nevne. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Et flott og velkomponert bilde i et fint format med fine farger og god skarphet. Mvh Torbjørn 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Fin komposisjon med husrekken som danner linje bakover mot høyre. Det vindfulle været kommer godt fram ved den grove sjøen/sjøsprøyten. Kanskje forgrunnen med de store steinene er litt for dominerende ? Smakssak selvfølgelig, men verd å nevne. Vennlig hilsen Ragnar Jeg hang over bølgebryteren på småbåthavna for å få til dette, det ble litt stein i forgrunnen, og har faktisk allerede kuttet av endel av den. Det er alltid litt vanskelig dette med å kutte i sine egne bilder. . Takk for konstruktiv kommentar! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Et flott og velkomponert bilde i et fint format med fine farger og god skarphet. Mvh Torbjørn Tusen takk for at du tittet innom og kommenterte i dag, hyggelig det! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Her har du foreviget Alnes på en flott måte. Du har fått frem det som er særpreget med slike plasser, nemlig nærheten til havet. En annen ting er disse kraftige fargene på husene. Dette ser vi mye av også i Lofoten/Nord-Norge. Det er blitt meg fortalt 2 grunner til fargevalgene. 1. De skulle være landmerker for fiskerne. 2. De skulle "kvikke" opp i en grå hverdag/grått landskap. Kunne like dette Helene, mye gode minner om NN når jeg ser slike kystbilder. Thænk ju:-) Lenke til kommentar
Eline Lyng Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Hei Helene. FIn komposisjon og flotte avstemte farger i et format som passer til innholdet. Ville kanskje selv ha kuttet en halv cm til i underkant av bildet, men det er jo litt estetisk smak og behag. Steinene i forgrunnen gjør jo veldig mye av bildet i samspill med huslinjen. Flott lyset treffer skummet og sjøen så fint. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Her har du foreviget Alnes på en flott måte. Du har fått frem det som er særpreget med slike plasser, nemlig nærheten til havet. En annen ting er disse kraftige fargene på husene. Dette ser vi mye av også i Lofoten/Nord-Norge. Det er blitt meg fortalt 2 grunner til fargevalgene. 1. De skulle være landmerker for fiskerne. 2. De skulle "kvikke" opp i en grå hverdag/grått landskap. Kunne like dette Helene, mye gode minner om NN når jeg ser slike kystbilder. Thænk ju:-) Veldig hyggelig kommentar! Ja fargevalget på husene kan nok ha en fornuftig årsak. Har ikke tenkt på det før. Vet at rød farge var en billig farge, derfor den ble brukt på løa, mens man brukte "dyr" farge som gul f.eks på hovedhuset. PS. Har maaaange bilder på lur fra Alnes, men noen av dem ble dårlige fordi det kom for mye rusk inn på linsa!! Grrr.. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Hei Helene. FIn komposisjon og flotte avstemte farger i et format som passer til innholdet. Ville kanskje selv ha kuttet en halv cm til i underkant av bildet, men det er jo litt estetisk smak og behag. Steinene i forgrunnen gjør jo veldig mye av bildet i samspill med huslinjen. Flott lyset treffer skummet og sjøen så fint. Heisann Eline! ja, kanskje jeg skulle kuttet litt til. Det ble litt voldsomme. Tusen takk for hyggelig og konstruktiv hilsen! Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Her har du foreviget Alnes på en flott måte. Du har fått frem det som er særpreget med slike plasser, nemlig nærheten til havet. En annen ting er disse kraftige fargene på husene. Dette ser vi mye av også i Lofoten/Nord-Norge. Det er blitt meg fortalt 2 grunner til fargevalgene. 1. De skulle være landmerker for fiskerne. 2. De skulle "kvikke" opp i en grå hverdag/grått landskap. Kunne like dette Helene, mye gode minner om NN når jeg ser slike kystbilder. Thænk ju:-) Veldig hyggelig kommentar! Ja fargevalget på husene kan nok ha en fornuftig årsak. Har ikke tenkt på det før. Vet at rød farge var en billig farge, derfor den ble brukt på løa, mens man brukte "dyr" farge som gul f.eks på hovedhuset. PS. Har maaaange bilder på lur fra Alnes, men noen av dem ble dårlige fordi det kom for mye rusk inn på linsa!! Grrr.. En liten notis i forhold til fargene. Det er riktig som du sier med at rød var den billigste. Her på Sørlandet var Hvide hus et tegn på velstand, men det som er litt morsomt å tenke på, er at mange malte fasaden hvit, mens bakgården var....rød:-) Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Kjempeflott bilde. Tusen takk Roar!! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Her har du foreviget Alnes på en flott måte. Du har fått frem det som er særpreget med slike plasser, nemlig nærheten til havet. En annen ting er disse kraftige fargene på husene. Dette ser vi mye av også i Lofoten/Nord-Norge. Det er blitt meg fortalt 2 grunner til fargevalgene. 1. De skulle være landmerker for fiskerne. 2. De skulle "kvikke" opp i en grå hverdag/grått landskap. Kunne like dette Helene, mye gode minner om NN når jeg ser slike kystbilder. Thænk ju:-) Veldig hyggelig kommentar! Ja fargevalget på husene kan nok ha en fornuftig årsak. Har ikke tenkt på det før. Vet at rød farge var en billig farge, derfor den ble brukt på løa, mens man brukte "dyr" farge som gul f.eks på hovedhuset. PS. Har maaaange bilder på lur fra Alnes, men noen av dem ble dårlige fordi det kom for mye rusk inn på linsa!! Grrr.. En liten notis i forhold til fargene. Det er riktig som du sier med at rød var den billigste. Her på Sørlandet var Hvide hus et tegn på velstand, men det som er litt morsomt å tenke på, er at mange malte fasaden hvit, mens bakgården var....rød:-) Ja, jeg har faktisk lagt merke til det! Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Hei Helene. Enig her med Ragnar men likvel et fint værbilde Vhær å en vindfull dag med storm hos meg på Andøya i dag Hilsen Leif 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2015 Hei Helene. Enig her med Ragnar men likvel et fint værbilde Vhær å en vindfull dag med storm hos meg på Andøya i dag Hilsen Leif Det var friskt som tjusan her også! Litt gøy det da! Takk for kommentar! Hyggelig det! Lenke til kommentar
Lasse Lindgren Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Flott dette , liker rekka med hus fine farger her . 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Stemningsfylt bilde med fine farger og fint lys. Liker bildet. Artig triks med batteriet i BH'en , der må nok vi gutta boys finne på noe annet . Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Flott dette , liker rekka med hus fine farger her . Hyggelig du stakk innom og kommenterte, tusen takk! Det er veldig fotogent og vakkert på Alnes. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Stemningsfylt bilde med fine farger og fint lys. Liker bildet. Artig triks med batteriet i BH'en , der må nok vi gutta boys finne på noe annet . Mvh Alec Ja vet du Alec!? Jeg tok mange bilder etter at batteriet hadde ligget på lading ei stund! Hvor dere gutta gjør av batteriet skal ikke jeg spekulere for mye i... Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Kjempeflott bilde. Tusen takk! Det varmet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg