Gå til innhold

Kvinner tjener mindre enn menn for samme jobb?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

 

Så hva har det og føde eller bli en mor med dette å gjøre? Hva har hudfargen din med arbeidet du er sett til å gjøre? Ingen ting. Og jo, jeg greier helt fint å forstå hvordan en amerikaner er og deres situasjon. Du baserer deg på at folk har en IQ på omkring 80.

Alle har sine egne tenkemåter, du klarer aldri å tenke-føle helt som andre, særlig folk med helt forskjellige bakgrunner-erfaringer enn deg. Erfaringer er noe annet enn kunnskap, du kan google hvordan hvordan det føler å føde barn men du klarer aldri å helt vite hvordan det føler. Disse erfaringer gir deg en annen perspektiv og verdier. Selger du produkter til kvinner som skal føde barn.....så har kvinner bedre peiling på hvordan det føler enn de fleste menn.

 

Men har du beviser for at de diskriminerer i ansettelsesprosessen. Det er greit at de ønsker å tilsette folk på bakgrunn av kunnskap og kapasitet, men tilsetter de folk kun på bakgrunn av kjønn og etnisitet bryter de loven. Har du lest lovene?

Jeg har allerede vist deg selskap som støtter affirmative action. Hvis du ikke forstår hva det er så her er Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action_in_the_United_States

Examples of affirmative action offered by the United States Department of Labor include outreach campaigns, targeted recruitment, employee and management development, and employee support programs

Targeted Recruitment= rekruttere kvinner go minoriteter

 

Det fungerer slik hos Apple. Steve Jobs gjorde dette

 

Before I could say anything he shared a shockingly low number and confessed how poorly Apple was doing in finding black candidates. I’ll skip the full exchange, but suffice it to say, I got an intimate peek into Steve’s passion and energy. He was seriously upset at Apple’s efforts in that area. His last words to me that day were, “If you have any ideas on how we can hire more black engineers, send me an email.

 

I won’t divulge all that I did and saw at Apple, but I did witness positive changes being made at levels that were way above me that could only have come from Steve. I was able to directly influence the hiring of more African Americans, women, and other minorities as interns and eventually full-time Apple engineers

http://www.urbanfaith.com/2011/10/steve-jobs’-passion-for-diversity.html/

 

Igjen jjkoggan, er du for rasisme, sexisme og diskriminering? Bare om de er en del av menneskene du hater? Og jeg ønsker bevis på dine påstander om at de direkte går inn for å diskriminere og ikke at de sier de ønsker alle folk. For sistnevnte er selvsagt greit og ikke mot loven.

Du har sikkert bestemt deg allerede, hva jeg mener er lite relevante.

 

 

Så du tror folk mangler empati? Evnen til å sette seg inn i andre sin situasjon? Du baserer deg igjen på at folk har en IQ på under 80 i gjennomsnitt. Hudfargen din gjør deg ikke så "spesiell" at det ikke går an å forstå, og eggceller gjør deg heller ikke det. Greit nok at om en selger produkter når det gjelder fødsel, er det greit å ha kvinner med, men dette er det eneste punktet som er annerledes.

 

Targeted recrutment trenger ikke å være "kvinner og minoriteter". Jeg vil også bytte ut ordet minoritet, til Afrikanere og Latinamerikanere, for det er de det gjelder. Som har disse privilegiene.

 

Igjen, der har du en bedrift som vil ansette afrikanere, fordi de er afrikanere og er svarte i huden. Som har grått seg til privilegier i landet de ble slept fri, som eneste i verdens historie. Som ikke ble kastert slik som i andre land. Som igjen ble gjort til slaver av andre afrikanere og solgt.

 

Har du noen andre eksempler på at noen har berettiget seg privilegier over andre mennesker, fordi de mener seg selv mer verdt enn andre? Og igjen spør jeg deg: synes du det er greit at noen utøver rasisme, sexisme og diskriminering, bare fordi det er mot mennesker du hater og finner mindre verdt enn andre? Som er totalt uskyldige i noe som helst.

 

Jeg er interessert i svaret ditt.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tror folk mangler empati? Evnen til å sette seg inn i andre sin situasjon? Du baserer deg igjen på at folk har en IQ på under 80 i gjennomsnitt. Hudfargen din gjør deg ikke så "spesiell" at det ikke går an å forstå, og eggceller gjør deg heller ikke det. Greit nok at om en selger produkter når det gjelder fødsel, er det greit å ha kvinner med, men dette er det eneste punktet som er annerledes.

Alle greier å forstå andre til variende grader, men aldri helt som et annet mennesket. Det større problemet er at vi alle har våre egne egenskaper og tenkemåter som er naturlig for oss. Har vi lignende bakgrunner, så er disse egenskaper og tenkemåter mer like. Det blir da mer sannsynlig at vi prøver å løse problemer på lignende måter og det blir mindre sannsynlig at vi utfordrer hverandre med nye tankeganger. Noe forskning indikerer at grupper som har diverse bakgrunner løser problemer og er mer produktive enn grupper som er helt like.

 

conomists have studied the effect of diversity on the provision of social goods and the stock of social capital. In parallel, management scholars have studied the effect of diversity in the workplace on firm performance. We integrate these two growing literatures and explore these questions with a unique dataset. A firm provided eight years of individual-level employee survey data, which include measures of the stock of social capital, plus office-level measures of diversity and performance. We find some evidence that more gender-homogeneous offices enjoy higher levels of social goods provision but those offices do not perform any better and may actually perform worse.

The study also found that shifting from an all male or all female office to one that is evenly split along gender lines could increase revenue by about 41 percent.

http://www.wbur.org/2014/10/07/gender-diversity-workplace

 

Targeted recrutment trenger ikke å være "kvinner og minoriteter". Jeg vil også bytte ut ordet minoritet, til Afrikanere og Latinamerikanere, for det er de det gjelder. Som har disse privilegiene.

Når det gjelder affirmative action gjelder det bare grupper som er underrepresenterte, ikke noen andre. Du har kanskje problemer med engelsk. Gruppene som blir underrepesenterte inkluder mange andre enn afroamerikanere og latinamerikanere.

 

Har du noen andre eksempler på at noen har berettiget seg privilegier over andre mennesker, fordi de mener seg selv mer verdt enn andre?

Utallige eksempler, de fleste fra europeere som slaktet og gjorde andre til slaver, go etter de stanset slaktelsene og slaveriet, segregerte de dem fra det hvite samfunn bare et par generasoner siden. Segregering og diskriminering fortsetter idag, bare mindre synlig.

 

 

 

Og igjen spør jeg deg: synes du det er greit at noen utøver rasisme, sexisme og diskriminering, bare fordi det er mot mennesker du hater og finner mindre verdt enn andre? Som er totalt uskyldige i noe som helst.

 

Jeg er interessert i svaret ditt.

Som sagt, du har bestemt deg at jeg hater noen , så jeg lar deg leve med dine egne fordommer.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Så du tror folk mangler empati? Evnen til å sette seg inn i andre sin situasjon? Du baserer deg igjen på at folk har en IQ på under 80 i gjennomsnitt. Hudfargen din gjør deg ikke så "spesiell" at det ikke går an å forstå, og eggceller gjør deg heller ikke det. Greit nok at om en selger produkter når det gjelder fødsel, er det greit å ha kvinner med, men dette er det eneste punktet som er annerledes.

Alle greier å forstå andre til variende grader, men aldri helt som et annet mennesket. Det større problemet er at vi alle har våre egne egenskaper og tenkemåter som er naturlig for oss. Har vi lignende bakgrunner, så er disse egenskaper og tenkemåter mer like. Det blir da mer sannsynlig at vi prøver å løse problemer på lignende måter og det blir mindre sannsynlig at vi utfordrer hverandre med nye tankeganger. Noe forskning indikerer at grupper som har diverse bakgrunner løser problemer og er mer produktive enn grupper som er helt like.

 

conomists have studied the effect of diversity on the provision of social goods and the stock of social capital. In parallel, management scholars have studied the effect of diversity in the workplace on firm performance. We integrate these two growing literatures and explore these questions with a unique dataset. A firm provided eight years of individual-level employee survey data, which include measures of the stock of social capital, plus office-level measures of diversity and performance. We find some evidence that more gender-homogeneous offices enjoy higher levels of social goods provision but those offices do not perform any better and may actually perform worse.

The study also found that shifting from an all male or all female office to one that is evenly split along gender lines could increase revenue by about 41 percent.

http://www.wbur.org/2014/10/07/gender-diversity-workplace

 

Targeted recrutment trenger ikke å være "kvinner og minoriteter". Jeg vil også bytte ut ordet minoritet, til Afrikanere og Latinamerikanere, for det er de det gjelder. Som har disse privilegiene.

Når det gjelder affirmative action gjelder det bare grupper som er underrepresenterte, ikke noen andre. Du har kanskje problemer med engelsk. Gruppene som blir underrepesenterte inkluder mange andre enn afroamerikanere og latinamerikanere.

 

Har du noen andre eksempler på at noen har berettiget seg privilegier over andre mennesker, fordi de mener seg selv mer verdt enn andre?

Utallige eksempler, de fleste fra europeere som slaktet og gjorde andre til slaver, go etter de stanset slaktelsene og slaveriet, segregerte de dem fra det hvite samfunn bare et par generasoner siden. Segregering og diskriminering fortsetter idag, bare mindre synlig.

 

 

 

Og igjen spør jeg deg: synes du det er greit at noen utøver rasisme, sexisme og diskriminering, bare fordi det er mot mennesker du hater og finner mindre verdt enn andre? Som er totalt uskyldige i noe som helst.

 

Jeg er interessert i svaret ditt.

Som sagt, du har bestemt deg at jeg hater noen , så jeg lar deg leve med dine egne fordommer.

 

Europeere gjorde aldri noen til slaver. Det var afrikanere som fanget andre afrikanere og solgte dem til europerne. Når det gjelder den slaktingen, var alle i verden før i krig. Du må også spørre deg om det ikke er en grunn til at de bosatte seg i sine egne samfunn og ikke blandet seg med andre folkeslag. Mtp USA i dag. Med affirmative action og mye annet nonsens. Så er det også mange Afro-Amerikanere som oppfører seg direkte forjævlig og en høyere andel enn blant andre folkegrupper.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så du tror folk mangler empati? Evnen til å sette seg inn i andre sin situasjon? Du baserer deg igjen på at folk har en IQ på under 80 i gjennomsnitt. Hudfargen din gjør deg ikke så "spesiell" at det ikke går an å forstå, og eggceller gjør deg heller ikke det. Greit nok at om en selger produkter når det gjelder fødsel, er det greit å ha kvinner med, men dette er det eneste punktet som er annerledes.

Alle greier å forstå andre til variende grader, men aldri helt som et annet mennesket. Det større problemet er at vi alle har våre egne egenskaper og tenkemåter som er naturlig for oss. Har vi lignende bakgrunner, så er disse egenskaper og tenkemåter mer like. Det blir da mer sannsynlig at vi prøver å løse problemer på lignende måter og det blir mindre sannsynlig at vi utfordrer hverandre med nye tankeganger. Noe forskning indikerer at grupper som har diverse bakgrunner løser problemer og er mer produktive enn grupper som er helt like.

 

conomists have studied the effect of diversity on the provision of social goods and the stock of social capital. In parallel, management scholars have studied the effect of diversity in the workplace on firm performance. We integrate these two growing literatures and explore these questions with a unique dataset. A firm provided eight years of individual-level employee survey data, which include measures of the stock of social capital, plus office-level measures of diversity and performance. We find some evidence that more gender-homogeneous offices enjoy higher levels of social goods provision but those offices do not perform any better and may actually perform worse.

The study also found that shifting from an all male or all female office to one that is evenly split along gender lines could increase revenue by about 41 percent.

http://www.wbur.org/2014/10/07/gender-diversity-workplace

 

Targeted recrutment trenger ikke å være "kvinner og minoriteter". Jeg vil også bytte ut ordet minoritet, til Afrikanere og Latinamerikanere, for det er de det gjelder. Som har disse privilegiene.

Når det gjelder affirmative action gjelder det bare grupper som er underrepresenterte, ikke noen andre. Du har kanskje problemer med engelsk. Gruppene som blir underrepesenterte inkluder mange andre enn afroamerikanere og latinamerikanere.

 

Har du noen andre eksempler på at noen har berettiget seg privilegier over andre mennesker, fordi de mener seg selv mer verdt enn andre?

Utallige eksempler, de fleste fra europeere som slaktet og gjorde andre til slaver, go etter de stanset slaktelsene og slaveriet, segregerte de dem fra det hvite samfunn bare et par generasoner siden. Segregering og diskriminering fortsetter idag, bare mindre synlig.

 

 

 

Og igjen spør jeg deg: synes du det er greit at noen utøver rasisme, sexisme og diskriminering, bare fordi det er mot mennesker du hater og finner mindre verdt enn andre? Som er totalt uskyldige i noe som helst.

 

Jeg er interessert i svaret ditt.

Som sagt, du har bestemt deg at jeg hater noen , så jeg lar deg leve med dine egne fordommer.

Europeere gjorde aldri noen til slaver. Det var afrikanere som fanget andre afrikanere og solgte dem til europerne. Når det gjelder den slaktingen, var alle i verden før i krig. Du må også spørre deg om det ikke er en grunn til at de bosatte seg i sine egne samfunn og ikke blandet seg med andre folkeslag. Mtp USA i dag. Med affirmative action og mye annet nonsens. Så er det også mange Afro-Amerikanere som oppfører seg direkte forjævlig og en høyere andel enn blant andre folkegrupper.
Stor ignorans du viser her. Ser ut til å mangle kritisk tenkning. Du minner meg om noe KKK medlemmer jeg kjenner med dine fordommer du uttrykker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Europeere gjorde aldri noen til slaver. Det var afrikanere som fanget andre afrikanere og solgte dem til europerne. Når det gjelder den slaktingen, var alle i verden før i krig. Du må også spørre deg om det ikke er en grunn til at de bosatte seg i sine egne samfunn og ikke blandet seg med andre folkeslag. Mtp USA i dag. Med affirmative action og mye annet nonsens. Så er det også mange Afro-Amerikanere som oppfører seg direkte forjævlig og en høyere andel enn blant andre folkegrupper.
Stor ignorans du viser her. Ser ut til å mangle kritisk tenkning. Du minner meg om noe KKK medlemmer jeg kjenner med dine fordommer du uttrykker

 

 

Det jeg bet meg mest merke til her var at du faktisk kjenner noen KKK medlemmer!?! Velg dine venner med omhu... :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Europeere gjorde aldri noen til slaver. Det var afrikanere som fanget andre afrikanere og solgte dem til europerne.

 

Så, om en vegetarianer spiser kjøtt, så kan han unnskylde seg med at det ikke var han som slaktet grisen? Slavehandelen var selvsagt som all annen handel, ingen tilbud uten etterspørsel.

 

Du må også spørre deg om det ikke er en grunn til at de bosatte seg i sine egne samfunn og ikke blandet seg med andre folkeslag.

 

 

Du har det vel kanskje for deg at de svarte hadde noe valg? De fikk ikke flytte inn i hvite nabolag, og når de etterhvert gjorde det allikevel så flyttet de hvite ut. Ikke så anderledes enn i Oslos innvandrerbydeler...

 

Med affirmative action og mye annet nonsens.

 

 

Man kan selvsagt synes mangt og meget om positiv diskriminering, men det er verd å minnes LB Johnsons utsagn: "Du kan ikke ta et menneske som har ligget lenket i årevis, ta av ham lenkene og så be ham løpe om kapp med frie mennesker."

 

Så er det også mange Afro-Amerikanere som oppfører seg direkte forjævlig og en høyere andel enn blant andre folkegrupper.

 

 

Og hvorfor er det blitt slik, mener du?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Europeere gjorde aldri noen til slaver. Det var afrikanere som fanget andre afrikanere og solgte dem til europerne. Når det gjelder den slaktingen, var alle i verden før i krig. Du må også spørre deg om det ikke er en grunn til at de bosatte seg i sine egne samfunn og ikke blandet seg med andre folkeslag. Mtp USA i dag. Med affirmative action og mye annet nonsens. Så er det også mange Afro-Amerikanere som oppfører seg direkte forjævlig og en høyere andel enn blant andre folkegrupper.

Stor ignorans du viser her. Ser ut til å mangle kritisk tenkning. Du minner meg om noe KKK medlemmer jeg kjenner med dine fordommer du uttrykker

Det jeg bet meg mest merke til her var at du faktisk kjenner noen KKK medlemmer!?! Velg dine venner med omhu... :)

Jeg kan ikke velge hvem jeg jobber med!

Lenke til kommentar

 

 

 

Europeere gjorde aldri noen til slaver. Det var afrikanere som fanget andre afrikanere og solgte dem til europerne. Når det gjelder den slaktingen, var alle i verden før i krig. Du må også spørre deg om det ikke er en grunn til at de bosatte seg i sine egne samfunn og ikke blandet seg med andre folkeslag. Mtp USA i dag. Med affirmative action og mye annet nonsens. Så er det også mange Afro-Amerikanere som oppfører seg direkte forjævlig og en høyere andel enn blant andre folkegrupper.

Stor ignorans du viser her. Ser ut til å mangle kritisk tenkning. Du minner meg om noe KKK medlemmer jeg kjenner med dine fordommer du uttrykker

Det jeg bet meg mest merke til her var at du faktisk kjenner noen KKK medlemmer!?! Velg dine venner med omhu... :)

Jeg kan ikke velge hvem jeg jobber med!

 

 

Går disse offentlig ut med at de er KKK medlemmer på arbeidsplassen? Da hadde det vært sayonara for dem der jeg jobber ihvertfall (heldigvis) :)

Lenke til kommentar

 

Går disse offentlig ut med at de er KKK medlemmer på arbeidsplassen? Da hadde det vært sayonara for dem der jeg jobber ihvertfall (heldigvis) :)

Det tok lang tid før alle visste de var medlemmer og lang tid før selskapet fant en god måte å bli kvitt av dem. Selskapet ville ikke at det ble publisert i avisen.

 

Når jeg bodde i North Carolina så var det naboene som var KKK medlemmer, en får ikke velge naboene heller! På den tiden var byen helt segregert mellom afroamerikanere og euroamerikanere. Afroamerikanere ble jaget bort av politiet hvis de gikk på hvite områder unntatt de som jobbet som husarbeidere.

 

Segregering er litt bedre idag men ikke mye, når afroamerikanerne fikk tillatelse til å gå på hvite skolene, så bygget de hvite private skoler slik at elevene på offentlige skolene består av fattige hvite og fattige afroamerikanere. De fleste afroamerikanere går på dårlige skoler, mens de fleste hvite går på mye bedre skoler...jeg er sikkert Oleoh ikke hadde tenkt på dette.

 

Slike problemer er ganske nytt til lille homogent Norge. Det har blitt intersannt å se på hvordan dere prøver å løse slike problemer, selv om det er et meget lite problem i forhold til USA. Meninger som Oleoh har skal forverre situasjonen.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...