AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Fikk utvekslet blikk men ikke ord. Har lyst å spørre henne med på en kaffe men det er to på jobb og disken er liten.. Er det failed fra staten av eller er det mulig hun vil synes det er sjarmerende? Tenker selv at det må være irriterende å bli spurt ut på når du er på jobb. Sjansen er liten at jeg ser henne igjen. Anonymous poster hash: f7ef7...91c Anonymous poster hash: f7ef7...91c Lenke til kommentar
ozone Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Du er ikke den første som har hatt lyst å bli kjent med en fin jente i butikken! Men ikke finn på å be henne med ut der og da de første gangene du ser henne. Da blir du nok bare oppfattet som en særing eller desperat. Ta tiden til hjelp! Det er veldig viktig! Når hun har sett deg mange ganger der, i månedsvis, og du skiller deg litt ut og "ser" henne, har en koselig kommentar hver gang og glimt i øyet, så skal du se, kanskje hun spør om du skal noe etter hun er ferdig 2 Lenke til kommentar
Drømmeren Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Har en del veninner som jobber i butikk (alder 17-22). Noen av dem blir ofte spurt ut, og de hater det. Du kan alltids prøve da... 3 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Ja, de jeg har jobbet med i en kiosk blir spurt ut hele tiden og de hater det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Det er bedre å angre på noe du har gjort enn å angre på noe du ikke har gjort. Ellers vet jeg ikke om jeg vil tro på Drømmeren og Dassen. Det er i så fall meget betenkelig at jeg aldri er blitt bedt ut på jobb. Jeg har jo møtt titusener av kunder i løpet av mine fire år som kundebehandler. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Det er bedre å angre på noe du har gjort enn å angre på noe du ikke har gjort. Ellers vet jeg ikke om jeg vil tro på Drømmeren og Dassen. Det er i så fall meget betenkelig at jeg aldri er blitt bedt ut på jobb. Jeg har jo møtt titusener av kunder i løpet av mine fire år som kundebehandler. Må være en shitty kundebehandler da 5 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Du må skape spenning med jenta. Ellers så er det bare creepy. Forslaget her om å komme innom regelmessig med glimt i øyet er en start. Få en god tone. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Du må skape spenning med jenta. Ellers så er det bare creepy. Forslaget her om å komme innom regelmessig med glimt i øyet er en start. Få en god tone. Kan jo ikke komme innom regelmessig uten å kjøpe noe. Bevis på at kjærlighet koster. 9 Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 du kan jo bare gjøre det Jeg spurte en jente i hver av dagligvarebutikkene der jeg bor, siste året. Hun ene gav meg tlf nr og var litt interessert på mld, men sa etterhvert at hun skulle gifte seg neste sommer (i år).. Så da var det bare å drite i. Hun andre ville ikke gi tlf nr. Det dumme er at det er en litt klein følelse etterpå faktisk. Derfor angrer jeg på en måte at jeg spurte også, for nå føler jeg meg litt dum de gangene jeg måtte treffe på hun som avslo blankt. Er litt kleint det. Så veit ikke om du bør stresse det der. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Sendte faktisk en melding på face til ei jeg bare så på biblioen på skolen i dag. Vårt biblo er sånn man kan snakke også. Satt noen timer der med ei jeg skriver med og hun satt med ei venninne med noe eksamensgreier like ved. Tenkte fuckit så fant henne enkelt på face og sendte en casual grei melding om hun satt på biblioen i dag. Sa jeg syns hun var søt og følte for å sende hu en melding. Sa jeg var han med caps på bordet like ved. Avslutta med å si jeg jeg fant hun via skolesiden på facebook.Får vel se. Kult om hun svarer okay, om hun bare "ehh hva faen" så er det kleint å gå inn de biblodørene igjen. Oh well Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Vi får for din skyld håpe at det oppleves bedre enn det høres ut. Et tips til trådstarter å gå til butikken og kjøper noen varer. Når kassedama sier hvor mye det koster, kan han spørre "Betyr det at jeg får med deg på kjøpet?" Det er bedre å angre på noe du har gjort enn å angre på noe du ikke har gjort. Ellers vet jeg ikke om jeg vil tro på Drømmeren og Dassen. Det er i så fall meget betenkelig at jeg aldri er blitt bedt ut på jobb. Jeg har jo møtt titusener av kunder i løpet av mine fire år som kundebehandler. Må være en shitty kundebehandler da Av alle mulige forklaringer, tror jeg at jeg vil gå for den. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 spør i vei, jeg har spurt flere jenter som både jobber i butikk og andre plasser, går somregel bra! de gangene dem f.eks har sagt at dem har type har jeg vært glad for at jeg spurte så jeg vet at jeg i alle fall ikke lot sjansen glippe kjør på! 1 Lenke til kommentar
Diamond95 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 er i samme situasjon selv, ts er ei jente som jobber i byen her, som jeg er interessert i å bli bedre kjent med vi gikk på trafikalt grunnkurs sammen (tre år siden) og små pratet med hverandre da. De gangen vi møtes i kantina, trappa eller gangen, så sa vi alltid "hallo" eller "hei" og etterfulgt av "hvordan får det?" eller "har du fått lappen nå?" den gang, så var det snakk om moppe- lappen. En dag var jeg innom en butikk for å kjøpe mat til å ha på jobb og da jobbet hun der. Nå går jeg sjeldent å kjøper mat noen andre steder vi har som regel en liten samtale når jeg skal betale. Har ikke turt å be henne ut ennå, må samle mot først. Men er som Henrik2k over meg sier, spør henne så veit du at du ikke lot sjansen glippe Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Sånn skal det gjøres! Prat litt hver gang, se henne, og vær koselig og litt kul, og så kjenner jo du henne litt fra før også Dette kan ikke gå galt: Selv om hun har kjæreste så kommer hun bare til å like deg enda bedre etter du viser interesse for henne! Lenke til kommentar
Diamond95 Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Sånn skal det gjøres! Prat litt hver gang, se henne, og vær koselig og litt kul, og så kjenner jo du henne litt fra før også Dette kan ikke gå galt: Selv om hun har kjæreste så kommer hun bare til å like deg enda bedre etter du viser interesse for henne! Hehe tror ikke hun har kjæreste Har ikke sett henne på en måned, da hun er på ferie :/ håper hun fortsatt jobber i butikken når hun kommer tilbake Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Sendte faktisk en melding på face til ei jeg bare så på biblioen på skolen i dag. Vårt biblo er sånn man kan snakke også. Satt noen timer der med ei jeg skriver med og hun satt med ei venninne med noe eksamensgreier like ved. Tenkte fuckit så fant henne enkelt på face og sendte en casual grei melding om hun satt på biblioen i dag. Sa jeg syns hun var søt og følte for å sende hu en melding. Sa jeg var han med caps på bordet like ved. Avslutta med å si jeg jeg fant hun via skolesiden på facebook. Får vel se. Kult om hun svarer okay, om hun bare "ehh hva faen" så er det kleint å gå inn de biblodørene igjen. Oh well Har du fått noe svar? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 17. mars 2015 Del Skrevet 17. mars 2015 Sendte faktisk en melding på face til ei jeg bare så på biblioen på skolen i dag. Vårt biblo er sånn man kan snakke også. Satt noen timer der med ei jeg skriver med og hun satt med ei venninne med noe eksamensgreier like ved. Tenkte fuckit så fant henne enkelt på face og sendte en casual grei melding om hun satt på biblioen i dag. Sa jeg syns hun var søt og følte for å sende hu en melding. Sa jeg var han med caps på bordet like ved. Avslutta med å si jeg jeg fant hun via skolesiden på facebook. Får vel se. Kult om hun svarer okay, om hun bare "ehh hva faen" så er det kleint å gå inn de biblodørene igjen. Oh well Har du fått noe svar? Nope! Sendte først melding, så friend request. Kanskje svar en gang hu ser gjennom friend requestene. Who knows. Meldinger havner jo i annet-greia når man ikke er venn med personen. Litt dritt egentlig Lenke til kommentar
GC-Torkel Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Å be noen ut i denne situasjonen er uproblematisk, så lenge du har et par ting i tankene: Den beste måten å unngå å havne i situasjonen som noen ovenfor her foreslår - at du virker desperat, er å følge gevinst-tap effekten som du finner i sosial psykologi (Elliot Aronson, professor i psykologi, beskriver effekten i sin bok "The Social Animal"). Veldig enkelt forklart handler denne effekten om det følgende: Vi liker folk som liker oss - men vi liker dem enda bedre dersom vi føler at de utvikler disse positive følelsene for oss over tid og for en god grunn. Med andre ord: Slå opp en avslappet samtale med denne jenta som handler om noe utenfor jobben hennes. Dette krever at du tar styring på samtalen, spør henne hva hun gjør når hun ikke er på jobb, utforsk hennes andre interesser/aktiviteter, og la henne få oppleve at du setter pris på å bli kjent med henne (noe jeg antar du gjør). Når hun avslører ting om seg selv kan du med fordel vise mer interesse, "Jøss, så kult at du driver med/er interessert i <aktivitet>. Vet du, du slår meg som en interessant jente, det hadde vært hyggelig å tatt en prat med deg når du ikke var opptatt på jobb. Hvordan kan jeg best få tak i deg?" *Hent frem telefonen din for å få nummer/facebook. Overgangen fra en tilsynelatende hverdagslig kunde, til en mann som oppdager henne som interessant og ønsker å bli bedre kjent med henne, vil vise henne at du er ute etter mer enn bare hennes fysiske utseende, og eliminere problemet med at du virker desperat/pågående. Ikke kopier ordene mine her og gå til henne og lat som du er interessert i henne. Ha en ordentlig samtale med henne og bruk de ordene som faller deg naturlig når du oppdager flere ting som du liker ved henne. Og for ordens skyld: Dette har både jeg og mange andre gjort opptil flere ganger, med suksess, så det er ikke bare psykologisk teori, det er også testet i praksis her hjemme i gamle Norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå