Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Om forsikringenselgskapet registerreim brudd Ford C-Max 1,6tdci 2006

Anbefalte innlegg

Hei allesammen, fått et liten problem, kona mi kjører med Ford C-Max 2006 med ca. 120000km kjørelengde, motoren er 1,6tdci. har en fullkaskoen på bilen. vil gjerne vite om forsikring selskapet dekker sånn type av skader på motor eller nei. registerreim bytteintervall er 160000 for regreim sjølv og fra 120000km til 200000 for andre slite deler, eller 10 år. kansje noe far sånn type av erfaringen også, kunne være interessant å høre. forsikring selskapet Frende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Vanlig" kaskoforsikring dekker vanligvis ikke slike skader. Den utvidede kaskoforsikringen ("Kasko pluss" eller andre lignende navn) som har ekstra leiebildekning kan også ha inkludert maskinskadeforsikring, eksempelvis har "Bil Pluss" hos Gjensidige det. (med egenandel på 8000kr ved maskinskade...)

Lenke til kommentar

Har du snakket med Frende Forsikring og spurt?

Hei, kun lest en forsikrings vilkår, den ulike sjedde fredags kveld og jeg hadde ikke muligher for å prate med de, biler er i panten og motoren koster over 50k pluss 15-20k for reparasjon som er dyrere en bilen koster selv. er litt nervøs fordi at bilen er ikke nye og noe venner sier at hvis bilen er gammel, forsikrings selgskapen kan si "nei" og bilen skal repareres ut av mine kostnader. Har ikke råd og lyst reparere den sjøl.

Lenke til kommentar

"Vanlig" kaskoforsikring dekker vanligvis ikke slike skader. Den utvidede kaskoforsikringen ("Kasko pluss" eller andre lignende navn) som har ekstra leiebildekning kan også ha inkludert maskinskadeforsikring, eksempelvis har "Bil Pluss" hos Gjensidige det. (med egenandel på 8000kr ved maskinskade...)

I frende heter det utvidetbilforsikringen. men har jeg det eller ikke kan ikke se fra webside.

Generell vilkår: https://www.frende.no/Global/Vilk%C3%A5r/Privat/2015/Frende%20Motorvogn.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...