Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føle seg dårlig på 800kcal om dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

Drikk mye kalorier i begynnelsen siden du får vondt i magen av metthetsfølelse, da tenker jeg på proteinshake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare passer mye på det jeg spiser. I tillegg er det jeg spiser alltid 100% sukkerfritt, lavkalori, etc så da blir det ikke så mye kalorier. Det er også vanskelig å få tak i mat jeg vil spise ute som ikke er veldig dyrt og jeg er blakk så da spiser jeg ikke til jeg kommer hjem.

Men jeg er ganske liten (165cm) så trenger vel litt mindre enn gjennomsnittet.

Anonymous poster hash: 6285a...29d

Synes 500-900 høres "enormt" lite ut. Eg er 172 cm, med eit "moderat" mengde aktivitet, fekk beskjed at eg skal ha eit inntakk på ca 2500-3000 kcal. (Trur ho sa at 2500 var da som var "best" i mitt tilfellet ettersom eg er litt overvektig og vil gjerne ned i vekt.)

Ser du skriver at du unngår fett, satser på at du spiser "ein del" fett ettersom ekstremt mye vitale organer i kroppen er laget av fett og treng fett. Det er også den energikilden som gir mest energi. (Enumetta og flerumetta, snakker ikkje om metta selv om "noe" skal være

bra)

No skal eg ikkje tvile på det legen din sier ang. vitamin Den, men det høres "mye" ut, vitamin D er tross alt fettløselig og blir lagra i kroppen. Leste på pakkningsvedlegget eg fekk med vitamin Den eg kjøpte, og det står det at 20mg x2 er den maksimale daglige dosen (vertfall på mine tabeletter). Eg sier ikkje, slutt med vitamin Den, men eg sier at det kan være den(?) og anbefaller deg å ta deg noen skjer med tran, og ete fisk (eventuelt gå ut i sola når den ein gang kommer tilbake :p) og se om ikkje du kan redusere mengde D vitamin du tar. Du har vel åpenbart fått det pga du har manglet det, noe som igjen går på kosten du eter.

Skriver dette i forbehold om det du har sagt, om du har ein sykdom eller tilsvarende som gjør at du ikkje tar vitamin Den like godt opp, eller slikt så er det forstårlig at du har eit så høyt inntak. Men om eg skal gjette vilt så var det pga du mangla vitamin D fordi du ikkje får nok av det i kosten (du eter tross alt kun 500-900kcal). Du sa også at du begynte å bli dårlig etter at du fekk "så" mye vitaminer inn i deg, altså du forandra deg når du først endra på livstilen noe som igjen kan bety at du får for mye.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Grenseverdiene på D-vitaminer i norge er latterlig lave, så det er ikke D-vitaminen sin skyld, du må ta minst over 50 av tablettene dine hver dag i flere måneder før du når giftige nivåer i kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...