Mekker`n Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Hei Prøver å få med alt så blir litt wall of text. Som jeg fjernet igjen. Var som sagt ute etter noen kjappe svar. Endret 8. mars 2015 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Politiet kan frata broren din førerkortet ditt etter §34 i veitrafikkloven. Dersom innehaveren av føreretten ikke er edruelig eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn, kan politimesteren eller den han gir myndighet, tilbakekalle retten til å føre førerkortpliktig motorvogn for en bestemt tid eller inntil videre, hvis hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn ellers krever det. Her har da broren din blitt tatt etter å ha røyka, blitt tatt med stoffet på seg og deretter blitt tatt en måned etter med mer stoff på seg. Dersom førerkortet og jobben er så viktig for broren din så er det kanskje på tide å vurdere nytteverdi av å røyke opp mot konsekvensene det har for fremtiden. 7 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Han er 37år. Jobbet på samme plass i 20 av dem og fest røyket hasj i like mange år. En arbeidsnarkoman som aldri er borte fra jobb og han har god økonomi. En ærlig å rederlig type. En av de feigeste jeg kjenner. Det er helt fantastisk at en narkis på gata får gå videre med 5`eren sin. Men han seriøse skattebetaleren som satt hjemme med en 3`er skal forfølges og ødelegges. Få han ned i grusen og skyld på dopet. Jeg har ikke så mye matnyttig å komme med foruten å gi deg/dere min moralske støtte. Det er helt forkastelig at et menneske skal bli hundset med og ødelagt for en slik filleting. For ikke å nevne hvor mye dette til syvende og sist koster samfunnet, samt bidrar til å degredere respekten for lovverket som her tydeligvis etter min mening virker mot sin hensikt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Han burde strengt tatt slutte å røyke dop. Det bare ødelegger uansett. Ikke noe å tviholde på. De vet han driver og beskytter tunge kriminelle (narkolangere), og kommer til å holde presset oppe siden han ikke er i noe kriminellt miljø fra før. "Han knekker nok snart, vi bare oppsøker han med et par ukers mellomrom til han prater, han har ingenting å tape" Endret 8. mars 2015 av Bytex 3 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Dere burde kanskje fortalt denne historien til en advokat, og ikke på ett tilfeldig diskusjonsforum på internett ? Hos en advokat får dere sannsynligvis langt mer "matnyttige" råd, enn det er mulig å få over internett. En advokat har også langt mere peiling på alt mulig juridisk, og kan sikkert fortelle hva dere burde gjøre (og ikke gjøre) under fremtidige møter med politiet. 2 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Politiet kan frata broren din førerkortet ditt etter §34 i veitrafikkloven. Dersom innehaveren av føreretten ikke er edruelig eller hans vandel for øvrig er slik at han ikke anses skikket til å føre motorvogn, kan politimesteren eller den han gir myndighet, tilbakekalle retten til å føre førerkortpliktig motorvogn for en bestemt tid eller inntil videre, hvis hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn ellers krever det. Her har da broren din blitt tatt etter å ha røyka, blitt tatt med stoffet på seg og deretter blitt tatt en måned etter med mer stoff på seg. Dersom førerkortet og jobben er så viktig for broren din så er det kanskje på tide å vurdere nytteverdi av å røyke opp mot konsekvensene det har for fremtiden. Jo helt klart. Han har sluttet. Han er en fornuftig voksen mann og vil gjøre det som er riktig. Jeg syntes bare de burde gjøre dette med en gang. De ødelegger jo mulighetene sine til å inndra førerkortet jo lenger tid dette tar? De utnytter at han er myk og ærlig, men han syntes dem begynner å dra det litt vel langt. Det har gått over til urimelig. Jeg har ikke så mye matnyttig å komme med foruten å gi deg/dere min moralske støtte. Det er helt forkastelig at et menneske skal bli hundset med og ødelagt for en slik filleting. For ikke å nevne hvor mye dette til syvende og sist koster samfunnet, samt bidrar til å degredere respekten for lovverket som her tydeligvis etter min mening virker mot sin hensikt. Ja det er ganske skremmende at det er sånn. Takk for støtten! "Han knekker nok snart, vi bare oppsøker han med et par ukers mellomrom til han prater, han har ingenting å tape" Helt riktig. Det fungerer. Han var egentlig ferdig knekt da han ble tatt første gang. Det sitter bare litt langt inne å angi folk når man ser metodene som blir brukt. Tunge kriminelle fins det ingen av i denne saken her. De vil evt. finne ukjente røykere med både 2-3 og 4 unger. Han har bestemt seg for å finne en advokat og det blir gangen i det herfra. Dere burde kanskje fortalt denne historien til en advokat, og ikke på ett tilfeldig diskusjonsforum på internett ? Hos en advokat får dere sannsynligvis langt mer "matnyttige" råd, enn det er mulig å få over internett. En advokat har også langt mere peiling på alt mulig juridisk, og kan sikkert fortelle hva dere burde gjøre (og ikke gjøre) under fremtidige møter med politiet. Jeg ble bare ivirig på søndagsmorran. Hører på dette her, og takker for svar! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Tråden er stengt da OP har redigert vekk førsteinnlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg