trykkblyanten Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 (endret) Klarer ikke bestemme meg! Arkitektur ved NTNU eller psykologi ved UiB. Interesserer meg for begge deler. Føler at jeg ved begge valg kommer til å følge hjertet, men at interessen er hakket større på psykologien. Problemet er at jeg helst vil studere i Trheim. Har flere venner som går på NTNU og de elsker miljøet der. Bergen er likevel langt fra dårlig det heller tror jeg. Får etter det jeg tror ikke gode nok karakterer til sommeren å komme rett inn til psykologi profesjon ved NTNU (det jeg helst vil). Neste år tror jeg jeg kommer inn pga jeg får tilleggspoeng, men jeg vil ikke vente til da. Så.. Enten.. Psykologi ved UiB i Bergen (6 år) - må først ta årsstudiumet for så få gode nok karakterer til å gå videre til profesjon. eller Arkitektur ved NTNU i Trondheim (5 år) Noen som vil si noe om miljøene ved skolene? Noen som studerer noe av dette? Noen som har noe å si om hvordan det er å være psykolog/arkitekt, lønn, hverdag, trivsel....? Setter enorm pris på den som gidder å hjelpe meg! Endret 8. mars 2015 av trykkblyanten Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 bump Studentmiljøet er iallfall bra i Tr.heim. Arkitetene holder til på Gløshaugen sammen med siv.ingstudentene. Studiemiljøet her er meget bra. Blir vel ofte regnet som det beste i Norge ved siden av NMBU på Ås. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 bump Studentmiljøet er iallfall bra i Tr.heim. Arkitetene holder til på Gløshaugen sammen med siv.ingstudentene. Studiemiljøet her er meget bra. Blir vel ofte regnet som det beste i Norge ved siden av NMBU på Ås. En liten rettelse: Studentmiljøet ved NTNU er Norges beste studentmiljø, altså bedre enn NMBU på Ås. 1 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Det er psykologilinje på NTNU også Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Det er psykologilinje på NTNU også Får etter det jeg tror ikke gode nok karakterer til sommeren å komme rett inn til psykologi profesjon ved NTNU (det jeg helst vil). Neste år tror jeg jeg kommer inn pga jeg får tilleggspoeng, men jeg vil ikke vente til da. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Psykologi ved UiB i Bergen (6 år) - må først ta årsstudiumet for så få gode nok karakterer til å gå videre til profesjon. Går det ikke an å gjøre dette ved NTNU også? Begynner han evnt på arkitekt ved ntnu kan han både teste ut arkitekt, men også samle poeng nok til å komme inn på psykologi, så litt to fluer i en smekk. Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Hadde definitivt valgt det siste om jeg hadde hatt gode nok karakterer til å komme inn etter et år i Trondheim. Velger TS årsstudium i Bergen så må han ihvertfall være forberedt på å ikke komme videre. Kjenner en som gikk der i 2011. Da var det over 400 søkere på 41 plasser, og rundt 90 av disse hadde bare A'er. Dette førte altså til at de måtte gjennomføre loddtrekning blant søkerne med beste karakter for å bestemme prioritering av de 41 plassene for opptak på høsten... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå