Furyon Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Hallo, har et problem på min BMW E34 93. Dashbord belysningen er borte mesteparten av tiden, av og til kommer den tilbake i en kort stund. Mistenker at det kan være dårlig kontakt, men er usikker på hvor jeg skal feilsøke hen. Når det først kommer tilbake, så virker alt utenom speedometeret, der er det helt mørkt Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Vært borti at virket som dårlig kontakt i tenningslåsen (slitaske eller smuss) kan være årsak til at ei pære kommer og går, eller også dårlig pære-kontakt i selve instrumentpanelet, hvis lyset evt. kommer på hvis du gir dashbordet et solid klaps oppe på med hånden. Mulige alternativer (avhengig av økonomi og ork) * demontere tenningslås og rengjøre skikkelig og/eller * få tak i brukt tenningslås på hoggern (rundt kr.500) fra bil som har lavere km.stand (ulempe: forskjellig nøkkel dører/tenning) eller * helt ny tenningslås fra forhandler (aner ikke hva koster) Eller * demontere instrumentpanelet (les deg opp først, info/manual, evt. på nettet, og hvilken pære-type du må kjøpe inn) og fysisk bytte pærer. (så mange som mulig, når du først har skrudd fra hverandre) Om det kan være andre årsaker, f.eks. dårlig jording? er kanskje også mulig, det aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Furyon Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2015 Har hørt at det kan være dårlig jording som er årsaken, og kommer til å få byttet denne når jeg skal montere det nye anlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå