Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva må vedlikeholdes på to-takts og fire-takts lett-mc'er?

Anbefalte innlegg

Hva med DT125X? Tror den kommer i totakter og.

Ok, men hva anbefaler du av racing og supermotard?

Til leking er supermotard/cross overlegen.

Du får rundt 10-20 km/t mer på en racing sykkel.

Jeg har hatt både racing og supermotard, har supermotard nå og syns begge er like gode å kjøre strekninger med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt både racing og supermotard, har supermotard nå og syns begge er like gode å kjøre strekninger med.

Hvis man har penger så går det å ha en moped (supermotard/cross) som lekesykkel og en lett-mc (racing)?

Lenke til kommentar

Hvis man har penger så går det å ha en moped (supermotard/cross) som lekesykkel og en lett-mc (racing)?

ja seff. En moped med bra trim blir ca lik som en plombert lett mc. Når det er sagt så kan du lene deg fremover på en supermotard og da vil den gå like fort som en r sykkel.

Lenke til kommentar

Hvor mye fortere vil en r sykkel gå hvis du tar ut plomberinga, og er det lov å ta ut plomberinga?

vet ikke, men den vil få mye mer hester. Det er ikke lov å ta plomberingen, men det er vanskelig å bli tatt. Hvis du tar plomben på lett kan du like greit kjøpe trimsylinder.

Lenke til kommentar

Hvor mye fortere vil en r sykkel gå hvis du tar ut plomberinga, og er det lov å ta ut plomberinga?

vet ikke, men den vil få mye mer hester. Det er ikke lov å ta plomberingen, men det er vanskelig å bli tatt. Hvis du tar plomben på lett kan du like greit kjøpe trimsylinder.

Hvor ligger egentlig stempelet, og hvordan skifter man det og stempelringene?

Endret av saks6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er ikke plomber på alle 125'er. Er vel stort sett EXC og SMS sosm har plomber. 15hk kontra rundt 40hk(på svinghjulet), du kan jo selv tenke deg hvor mye bedre det går.

Sylinderen er tradisjonelt det høyeste på motoren. Stempelringene sitter rundt stempelet, som går opp og ned i sylinderen.

Med mindre du leser deg veldig opp på motorer og hvordan de fungerer, hadde jeg satt bort vedlikehold av sykkelen. Jeg hadde også kjøpt fire-takt.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Hvor ligger egentlig sylinderen og hvordan skifter man den, og sylinderringer?

sylinderen og toppen er øvre del av motoren, den delen der forbrenningen skjer. Det er lett å skifte sylinder.

Du burde bruke www.mopedportalen.com for alt det her egentlig.

Lenke til kommentar

Det er ikke plomber på alle 125'er. Er vel stort sett EXC og SMS sosm har plomber. 15hk kontra rundt 40hk(på svinghjulet), du kan jo selv tenke deg hvor mye bedre det går.

Sylinderen er tradisjonelt det høyeste på motoren. Stempelringene sitter rundt stempelet, som går opp og ned i sylinderen.

Med mindre du leser deg veldig opp på motorer og hvordan de fungerer, hadde jeg satt bort vedlikehold av sykkelen. Jeg hadde også kjøpt fire-takt.

Det er derfor jeg spør så mye :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...