war2war Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Hei ! Har brukt en Server m/ ps3 media server mot ps3 (klient(, men har tenkt å gå over til Raspberry pi 2 som klient. Hvordan kan jeg fortsatt bruke ps3 media server mot Raspberry pi 2 ? eller er det et annet alternativ ? Cluet er å bruke ---server ( M/ media )-----LAN------Raspberry ( Klient ) Er det noe spesielt raspberry pi 2 os som er best practice å bruke ? Takk til alle Raspberry Pi brukere. Lenke til kommentar
Mathias? Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Ikke noe best practice på Raspberry pi, men jeg har testet osmc.tv. Det funker veldig bra. Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 PS3 Media Server er vel bare en vanlig DLNA server? Burde funke mot alle DLNA klienter. Funka i hvert fall da jeg testa det mot en Xbox 360 for noen år siden. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. mars 2015 Del Skrevet 8. mars 2015 Jeg har bare satt opp pc'en min hjemme som en smb server SP har jeg koblet raspberry pi til den med ip adresse (bruker OpenElec på raspberry pi og det fungerer utmerket). Jeg har også kjøpt en av/på modul slik at jeg kan skru den av/på med ett trykk, istedenfor å skru den av via ssh Lenke til kommentar
war2war Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Hvordan klarer den seg med usb power fra tven? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Om tven bare leverer 500mAh er det for lite. Da må du isåfall bruke 2 usb porter. Men du kan ha en kraftigere usb port. Vår samsung har iallefall 2 på 500mAh og 1 på 1000mAh. Da vil det gå greit med mindre du kobler veldig mye i usb portene til pi'en. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Hvis du kobler den i tv'en så husk å skru av raspberry pi før du skrur av tv'en Hvis ikke så kan sd kortet blir ødelagt (har skjedd med meg en gang). Endret 9. mars 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
war2war Skrevet 9. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2015 Wow, hvilken ver av raspberry var det ? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 (endret) Det var Raspberry pi B, men det har ikke med modellen å gjøre. Det er fordi du ikke kan ta strømmen uten å skru den av først (slik som en vanlig pc). Jeg hadde tatt strømmen en del ganger uten å tenkte over det, siden den hadde hengt seg opp og da ble til slutt sd kortet ødelagt :/ Kjøpte et nytt sd kort da og en modul herifra slik at de mindre tekniske i huset kunne skru den lett av og på http://www.msldigital.com/collections/all-products Endret 9. mars 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå