Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal på date - er utrolig nervøs og litt kvalm...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på date om noen uker med en gutt jeg liker sinnsjukt godt. Dette på hans initiativ altså, utrolig koselig!! :)

Vi har vært på et par "hjemmedates" tidligere, men det er lenge siden. Det var både pinlig og hyggelig. Vi har nå tatt opp tråden igjen, utrolig hyggelig.

Hvordan liker dere gutter å bli flørtet med? Kan jeg ta på han litt? Eventuelt reise meg opp å holde rundt han når feks skal noe i rommet? Sette meg på fanget hans? Liker dere det? Si at han er så søt når han smiler? Vil ikke risikere å skremme han bort.

Og hva slags spennende samtaleemner skal vi snakke om? Har lyst til å stille han noen "dypere" spørsmål, og bli bedre kjent med han. Ikke kun overflatisk pjatt.

Og er det lov av meg å medbringe en flaske vin, eller blir det rart?

Tusen takk for alle innspill!

Vi er begge 20 og 21 år, hvor han er litt beskjeden men samtidig litt cocky, haha! Han er litt uerfaren med jenter, og er en fyr som man må sparke litt i ræven :)

Anonymous poster hash: 752cc...927
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det var hans initiativ, hva er du så jævla nervøs for? Han liker deg jo tydeligvis, tror ingenting av det du nevner kan skremme han vekk på noen som helst måte. Du må vise interesse så han tror du er interessert og villig til å ta deg med på en date til.

Og nei, dere er ikke begge 20 og 21 år, en av dere er 20 og den andre er 21.

• Liker 4
Lenke til kommentar

høres ikke ut som du trenger noen råd spør du meg... ingenting du har sagt er feil.... men for å kommentere likevel:

1: Sette deg på fanget = du ønsker omfattende fysisk aktivitet. Dette er nesten en garantert invitasjon til å ta på puppene og rumpa di. Kan være litt mye for første fysiske kontakt, greit å ha kost litt først, eller ligget litt i skje eller noe sånt...

2: Ta med flaske vin = alltid hyggelig, kan være greit å nevne litt før "blir koselig i morgen, tar med ei flaske vin jeg!" på melding f.eks så han kan respondere med å ha litt passende tilbehør klart

3: Den absolutt beste moven spør du meg er å sitte inntil han og kanskje legge hodet ditt på skudra hans, eller legge deg inntil han på sofaen eller noe sånt.... all fysisk kontakt mellom dere er positive ting. Foreslå å ligge i skje mens dere ser på tv f.eks er aldri feil uansett hvor langt dere har kommet i relasjonen, dette funker på første date såvel som hele livet.

4: komplimenter....: spør du meg er dette ikke nødvendig og er en merkelig praksis. Hvis du sitter inntil han, kanskje han holder rundt deg, osv.... det trengs ikke å spes på med komplimenter i en slik situasjon.... du kan heller si komplimenter som virker mere ærlige "du er litt rar men det liker jeg" eller "du er litt sånn manne-mann du, det liker jeg" osv..... gir så utrolig mye mer til en gutt enn å få høre at han er "søt".... værste komplimentet man kan få som mann egentlig.

5: plutselig holde rundt han: bingo, dette er veldig bra! alltid hyggelig, tar bort nervøsitet, alfa omega!

du har skjønt det meste.... og viktigst, ja, du har lov å ta på han. det er søtt og koselig og gjør hele greia så mye mindre kleint :)

samtaleemner kan være alt ifra familie, fremtid, fortid, hobby osv....

6: flørting: veldig bra hvis gjort rett. Litt leken stemning hvor dere erter/mobber hverandre litt er kjempebra! hvis det blir litt kleint sier du "okkeii... bra du er flink på smalltalk da :P" med et glimt i øyet.... f.eks.... "okeii, denne daten går bra skjønner jeg :/" med samme smilet tilbake så har dere noe bra på gang.... sarkasme er et veldig nyttig virkemiddel for å gjøre noe negativt til noe positivt!

meen, ingen er så deilig å date som meg så du får håpe han er en plass opp på stigen i det minste ;) lykke til

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tuuusen takk for et bra svar!! :D Skal definitivt flørte med han!

Henrik, han skrev til meg at jeg var søt, så hadde lyst til å ta igjen litt, men du har nok rett :p Jeg synes han er sær, men jeg liker det godt - så kanskje bedre å si noe slikt ;) Og det å sitte på fanget er kanskje ikke så lurt, fordi jeg ønsker ikke at daten skal dreie seg om sex, men å bli bedre kjent med hverandre og ha det koselig..

Rudde, grunnen til at jeg blir så sykt nervørs, er at jeg føler han egentlig er for bra og mye bedre enn meg, og redd for pinlig stillhet… eller at han ikke vil like meg mer etter daten.. Dessuten kommer han fra en bra og høyt utdannet familie og er godt i gang med en tung utdanning, mens jeg… er helt motsatt, og har ikke begynt å studere enda en gang. Det synes jeg er "flaut".. Og jeg tenker hele tiden, han vil vel ha en som er mer lik han…

Lenke til kommentar

Det er ikke ting du burde bekymre deg for på en første date, det var han som tok initiativet til deg så han syns klart at dere er på samme nivå. Det er heller ingen garanti for at dere har god nok kjemi til å være et godt par, om det utvikles pinlig stillhet på FØRSTE DATE, hadde du uansett kommet etter vært selv om du hadde forsøkt å forhindre det og dere er kanskje ikke årets par.

Bare du ikke leder han til å tro dere skal ha sex for å så si at du ikke vil ha det på første date så tror jeg ikke det blir noe problem.

Lenke til kommentar

Sånne "du er så søt", "du er så fin" kommentarer liker jeg ikke, spesielt om det er en jeg holder å å bli kjent med. Vet aldri hva jeg skal svare og jeg bare ler det bort å bare sier "hehee, å hva er du da?)... alltid like kleint. Liker selv å si det til andre, men det er noe annet. Jeg ville styrt unna sånne kommentarer i allfall, (men det er bare min mening). Vær litt tøysete men samtidig konkret og vis at du mener det, om du skal komme med et kompliment om smilet hans.

Anonymous poster hash: 6f82c...fcd
Lenke til kommentar

Hva er du nervøs for? Høres ut som om han hopper hvis du sier hopp.

Det har jeg skrevet i 2 innlegg :) Neinei, det er nok mer JEG som hopper når han sier hopp. Tror jeg hadde hoppet ned en klippe hvis han han ba meg om det… Og etter alt snakket om å la gutten investere i deg (hva innebærer det egentlig) og å jakte på deg, vet jeg ikke om det er så lurt at jeg hopper hele tiden..

Hva slags komplimenter skal jeg gi han da? Jeg synes jo han både er fin, kjekk og rar/sjarmerende.. Hva liker dere å få komplimenter på? Han her har jeg veldig lyst til å kapre. Gir ikke opp så lett

TS :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

kjekk er bra, sjarmerende er bra

søt er dårlig, rar kan være dårlig, spesielt hvis han prøver å ikke være det selvom det er en del av ham, men samtidig kan det gjøre at det blir lettere for ham å være seg selv siden han vet at du liker at han er litt rar.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Og forresten, hva slags spennende samtaletemaer kan jeg bringe opp? Vet hva han studerer og slikt allerede, noe annet spennende?

Spør han om hva han liker.

Selv liker jeg å snakke om reising, musikk, fritidsaktiviteter, spirituelle greier og whatever catches the drift.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...