TorsteinHiA Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Jeg skal koble til en ny harddisk og bruke den sammen med en fra før av som har windows installert. Når jeg kobler den til vil jeg at den nye skal bli hoved harddisken. Jeg vil egentlig ikke ha den gamle harddisken siden den er treg men det er der jeg har windows installert og jeg vil ikke kjøpe det på nytt. Hvordan gjør jeg det? Er det muligt å fjerne den gamle men fortsatt ha windows på den nye? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 du kobler bare begge diskene i sammen maskin, åpner BIOS og sjekker at den disken du vil boote fra står først i rekkefølgen. Jeg tar da for gitt at denne nye disken lar seg boote (ingen feil med Master Boot Record) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Du må klone den gamle over på den nye og så slette den gamle. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Klone eller re-installere windows ja. Du kan ikke bare sette inn den nye .. Les litt her f.eks http://www.maximumpc.com/how_clone_hard_drive_or_ssd_2014 Ta backup av viktige dokumenter o.l før du begynner med dette. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 Du må klone den gamle over på den nye og så slette den gamle. Så jeg kan klone windows over på den nye disken og så kan jeg fjerne den gamle disken etterpå? Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 (Det gjør ikke noe hvis jeg miister alle filer og programmer, jeg vil bare ha windows) Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Min anbefaling er å få hjelp av en som kan dette, som kan gjøre det sammen med deg. No offense. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå