andesam Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Jeg har en såkalt gitar pedal (som gir fet lyd i gitaren), og den har en MIDI utgang. Men det er en merkelig type kontakt som jeg ikke har sett før. For å koble til til dataen, hva trenger jeg da at utsyr? Jeg antar jeg må kjøpe et PCI kort... Tar jeg feil? Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 hvordan merkelig kontakt? en sånn rund en? med 5 små hull som står plassert i en halvsirkel? isåfall kan du koble den til joystick-porten med en slik en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Ja en slik kontakt... Takk for svaret! Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 men, hva skal du egentlig bruke den til? hvis det er lyden du skal overføre fra gitar-pedalen til pc'en så hjelper jo ikke midi deg noe som helst, eneste midi gjør er å sende videre cc-data, ikke lyden i seg selv... ..i tilfellet du ikke var klar over det Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 hvis det er lyden du skal overføre fra gitar-pedalen til pc'en så hjelper jo ikke midi deg noe som helst, eneste midi gjør er å sende videre cc-data, ikke lyden i seg selv... Det eneste du kan bruke MIDI inn/ut på gitarpedalen din til som andjoha sa til å kontrollere effektene med. Ofte er det mulig å hente ned "presets" fra nettet og laste det over på pedalen, re-organisere effektene slik at det blir lettere å håndtere under en konsert eller ved ulike konsert-opplegg. MIDI er kun beskjeder. Ingen lyd går gjennom en MIDI-kabel. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Jeg klarer å spille inn det jeg spiller på gitaren på dataen, men med midi kan jeg, som dere har nevnt, få bedre kontroll over effektene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå